Hang Oat Vanilla on Suomen ensimmäinen alkoholipitoinen mieto kaurajuoma

Arctic Blue Beverages on tuonut markkinoille Suomen ensimmäisen miedon kaurapohjaisen alkoholijuoman Hang Oat Vanillan.

Uutuusjuoman pohjana toimii moninkertaisesti palkittu artesaanigin Arctic Blue Gin. Kaurapohjaisessa juomassa maistuu villi pohjoinen luonto ja puhdas suomalainen vesi. Juoma on pakattu kartonkitetraan.

“Tämä uutuustuote kasvattaa kaurapohjaisten tuotteidemme sarjaa. Se on suunnattu erityisesti nuorille tiedostaville kaupunkilaisille, joille vastuullisuus on tärkeää”, sanoo Arctic Blue Beveragesin toimitusjohtaja Valtteri Eroma.

Hang Oat Vanilla on Arctic Blue Beveragesin ensimmäinen kaurapohjainen mieto alkoholijuoma. Tulevaisuudessa yhtiö aikoo kasvattaa RTD-tuotevalikoimaansa (ready to drink) tuomalla markkinoille uusia makuja ja pakkauskokoja sekä kotimaassa että ulkomailla.

Eroma iloitsee siitä, että Arctic Blue Beveragesilla on mahdollisuus reagoida nopeasti kasvavaan RTD-juomien trendiin ja maidottomien kauratuotteiden suosioon, ja kehitellä uusia kauratuotteita.

“Olemme luoneet toimivat prosessit ja -työkalut, joiden avulla voimme vastata tuotekehityksessä nopeasti trendeihin ja markkinamuutoksiin ilman, että kehitystyöhön menee kuukausia. Se on ehdoton kilpailuvalttimme”, Eroma kertoo.

Eroman mukaan RTD-juomien markkina on kasvanut valtavasti maailmanlaajuisesti, ja samaan aikaan kaurapohjaiset vaihtoehdot vievät hyllytilaa perinteisiltä maitotuotteilta.

“Kasvu molemmissa kategorioissa on mukaansatempaavaa. Uuden juuri lanseeratun Hang Oat Vanillan myötä otamme ensimmäisten joukossa osaa kasvavaan segmenttiin", hän sanoo.

Lisätiedot:

Mediayhteydenotot:

Arctic Blue Beverages Oy on suomalainen juomayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat moninkertaisesti palkittu Arctic Blue Gin, Arctic Blue Gin Navy Strength ja maailman ensimmäinen maidoton ginipohjainen kauralikööri Arctic Blue Oat. Yritys panostaa voimakkaasti vientimarkkinoihin ja sen tuotteita myydään Japanissa, Australiassa ja yli kymmenessä muussa maassa maailmanlaajuisesti.