Hankook Tire Europe GmbH

Hankook ja Formula E juhlistivat tuoretta kumppanuuttaan

Soul, Korea / Neu-Isenburg, Saksa, 28. syyskuuta 2022 – Hankook on ensi kaudesta alkaen ABB FIA Formula E World Championshipin uusi ja eksklusiivinen teknologiakumppani ja rengastoimittaja. Hankook esitteli vastikään kehittämänsä Hankook iON -kilparenkaat Itävallassa Swarovski Crystal Worlds -elämyskohteessa järjestetyn tapahtuman vieraille, Formula E:n edustajille sekä kansainväliselle medialle.

Uusi rengas on kehitetty tiiviissä yhteistyössä kilpasarjan kanssa, ja on kehitetty vastaamaan etenkin Formula E:n ympäristötavoitteisiin sekä sähköautoilun tulevaisuuteen liittyviin päämääriin – moottoriurheilun suorituskyvystä tinkimättä. Uusi rengas on räätälöity kolmannen sukupolven Formula E -kilpa-autoihin, ja lähes 30 prosenttia sen materiaaleista on ympäristöystävällisiä. Tämä rengasmalli sopii niin kuivaan kuin sateiseenkin säähän, joten se säästää resursseja Formula E -tiimien vaatimusten mukaisesti. Edelläkävijän ominaisuuksiin kuuluu myös renkaan pitkä käyttöikä. Formulaviikonloppujen päätyttyä Hankook kierrättää kaikki rengassarjat kaikilta osin varmistaen kilpasarjan ympäristöystävällisyyden.

Uusien Hankook Formula E -kilparenkaiden kehitystyö hyödyttää etenkin kuluttajia, sillä rengastekniikka toimii yhtä lailla kilparadoilla kuin maantielläkin. Uusien iON-katurenkaiden valikoima sisältää niin kesärenkaita (Hankook iON evo) kuin talvirenkaita (Hankook iON Winter), jotka on kehitetty nykyaikaisia, ympäristöystävällisiä premium-luokan sähköautoja varten. Huomattavasti pienempi vierintävastus takaa pidemmän ajomatkan yhdellä latauksella, erinomaisen pidon myös märillä teillä ja erittäin hyvän jarrutustehon huippuluokan turvallisuuden ja pitkän käyttöiän takaamiseksi. Nämä ominaisuudet vastaavat vaatimuksia, joita sähköautojen valmistajat asettavat renkaille.

Täydellinen lehdistöpaketti: www.hankooktire-mediacenter.com

Larissa Büsch
PR-päällikkö
l.buesch@hankookn.com

Hankook Tire Europe GmbH

Neu-Isenburg, Germany

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Hankook Tire Europe GmbH

Hankook iON Winter: uudet talvirenkaat sähköautoihin29.9.2022 11:00:00 EEST | Tiedote

Neu-Isenburg, Saksa, 29. syyskuuta 2022 – Hankook iON evo -kesärenkaan jälkeen uusi Hankook iON Winter on uuden maailmanlaajuisen ”iON”-rengasperheen toinen jäsen, joka on suunniteltu erityisesti sähköajoneuvoihin. Premium-renkaiden valmistaja pyrkii näin edistämään sähköistä liikkuvuutta myös kylmänä vuodenaikana. Uuden renkaan ominaisuuksia ovat alennettu vierintävastus ja alhainen vierintämelu. Perinteisiin renkaisiin verrattuna tämä tarkoittaa pidempää toimintamatkaa akun latausta kohden ja nautinnollisempaa ajokokemusta. Lisäksi uudet Hankook iON -tuotteet on erityisesti suunniteltu kestämään voimakkaiden sähköajoneuvojen välitöntä suurta vääntömomenttia. Erityinen haaste: talvirenkaat sähköautoille Hankook iON Winterissä on erikoisvalmisteinen kulutuspinnan seos, joka varmistaa pienimmän mahdollisen vierintävastuksen heikentämättä kuitenkaan suorituskykyä märillä ja lumisilla teillä. Luonnonöljyt takaavat tarvittavan pidon myös matalissa lämpötiloissa. Poikkeuksellinen joustavuus

Hankook and girl power: W Series starts on Hankook tyres at Formula 1 race weekends5.5.2021 15:41:33 EEST | Press release

Hankook is once again the exclusive tyre partner of the W Series in 2021, which this season shares the bill with the Formula 1 World Championship. This marks a world first for the premium tyre maker’s high-end Ventus Race tyre: for the first time in the history of motorsport, a single-seater racing series featuring only women drivers will support the pinnacle of motor racing.