Hanna Marttilasta Hartelan Pirkanmaan tytäryhtiön uusi toimitusjohtaja

Tamperelainen Hanna Marttila on nimitetty vuodenvaihteessa perustettavan Hartela Pirkanmaa Oy:n toimitusjohtajaksi. Marttila aloittaa Hartela-konsernin tytäryhtiönä toimivan Pirkanmaa Oy:n toimitusjohtajana vuoden lopulla 27.12.2021. Hän siirtyy Hartelalle Arkta Rakennus Oy:n toimitusjohtajan roolista.

Hanna Marttila on  Hartela Pirkanmaa Oy:n tuleva toimitusjohtaja.
Hanna Marttila on Hartela Pirkanmaa Oy:n tuleva toimitusjohtaja.

”Meillä on voimakas kasvutavoite Tampereella ja ympäristökunnissa nimenomaan asuntorakentamisen sekä kumppanuusrakentamisen osalta. Hannalla on hyvät valmiudet hakemamme kasvun rakentamiseen,” kertoo Hartela-yhtiöt Oy toimitusjohtaja Juha Korkiamäki.

DI Hanna Marttila on valmistunut vuonna 2003 Teknillisestä Korkeakoulusta (nyk. Aalto-yliopisto), ja työskennellyt ennen Arkta Rakennuksen toimea NCC:llä liiketoiminnan kehityksessä ja Bonavalla yksikönjohtajana. Hän näkee Pirkanmaan alueella paljon potentiaalia kehittyvänä Suomen kakkoskeskuksena.

”On innostavaa päästä kasvattamaan Hartelan toimintaa Pirkanmaalla. Hartelan strategiset painopisteet antavat hyvät eväät toimia kasvavalla ja kehittyvällä Tampereen seudulla", kertoo Hanna Marttila.

Elisa Tuomisto toimii Pirkanmaan aluejohtajana siihen asti kunnes Hanna Marttila aloittaa tehtävässään. Tämän jälkeen hän jatkaa edelleen yrityksen palveluksessa.

Toimitusjohtaja Juha Korkiamäki
juha.korkiamaki@hartela.fi

Hanna Marttila on  Hartela Pirkanmaa Oy:n tuleva toimitusjohtaja.
Hanna Marttila on Hartela Pirkanmaa Oy:n tuleva toimitusjohtaja.

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 520 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa.

Hartelan kehittämä toimistotalo rakennetaan monipaikkaisen työn tarpeisiin vetovoimaiseen Ilmalaan16.3.2022 09:00:02 EET | Tiedote

Hartela aloittaa uuden ajan toimitilakiinteistön rakentamisen Helsingin Ilmalaan tulevana kesänä. Kiinteistön muuntojoustavuus ja monipuoliset palvelut yhteiskäyttötiloineen ovat omiaan vastaamaan tulevaisuuden työn ja tekijöiden tarpeisiin. Vuonna 2024 valmistuvan toimistotalon 17300 bruttoneliömetristä vuokrattuna on jo 70 prosenttia. Ilmalan Auraksi nimetty toimitilarakennus tarjoaa mahdollisuuden myös rentoutumiseen ja tuo työn tekemiseen sopivia hengähdyshetkiä.

Hartela kestävästi kohti 80-v juhlavuotta16.2.2022 10:58:23 EET | Tiedote

Hartelalle vuosi 2021 oli taloudellisesti onnistunut kaikilla rintamilla; kaikki tytäryhtiöt tekivät vähintään hyvän tuloksen ja samalla onnistuttiin kasvattamaan tonttivarantoa tulevaisuuden projekteja varten. Hartelan tuloksesta kerrotaan tarkemmin tuoreessa vuosikertomuksessa, jossa avataan myös yrityksen vastuullisuuspolitiikkaa. Jatkossa vastuullisuus saa entistä suuremman näkyvyyden Hartelan toiminnassa, kun ympäristövastuuta sekä sosiaalista ja taloudellista vastuuta käsitellään yhtenä kokonaisuutena. 80-vuotisjuhlavuoteen lähdettäessä kestävä kehitys ilmenee yrityksessä jo nyt monin tavoin.

Hartelalta taloudellisesti vahva vuosi 202127.1.2022 08:59:14 EET | Tiedote

Vuosi 2021 oli Hartelalle hyvä huolimatta korona-pandemian aiheuttamista vaikeuksista. Koronan vaikutukset taloudelliseen tulokseen jäivät kuitenkin hyvin maltillisiksi, koska asuntojen kysyntä säilyi hyvänä sekä kuluttajien että sijoittajien osalta ja julkisten hankintojen volyymitaso pysyi korkeana. Rakennuskustannusten huomattava nousu ei ehtinyt vaikuttaa merkittävästi vuoden 2021 tulokseen, vaikka se asettikin paineita uusien käynnistyvien hankkeiden katetasoihin ja aikatauluihin.