Hans Sten nimitetty Kiinteistömaailma Oy:n talousjohtajaksi

Kauppatieteiden maisteri Hans Sten on nimitetty kauppamäärillä mitattuna Suomen suurimman kiinteistönvälitysketjun Kiinteistömaailman talousjohtajaksi.

Viimeksi talousjohtajana Kotikatu Groupissa ja sitä ennen mm. Avarassa työskennellyt Hans Sten aloittaa Kiinteistömaailmassa 1.1.2021. Hän seuraa tehtävässä Marina Saleniusta, joka siirtyy pois ketjun palveluksesta.

- Olen 15 vuotta saanut eri tehtävissä tarkastella suomalaista kiinteistöalaa eri näkökulmista. Odotan innolla, että pääsen hyödyntämään tuota kokemustani ja jälleen oppimaan uutta, kun lähden omalla panoksellani tukemaan Kiinteistömaailman kasvutarinaa, Hans Sten sanoo.

Sten aloittaa Kiinteistömaailmassa tilanteessa, jossa takana ovat täysin poikkeukselliset kuukaudet.

- Vahvan alkuvuoden jälkeen asuntokaupan volyymeissä nähtiin merkittävä pudotus, kun kevään koronakuukaudet leikkasivat ketjun kauppamääristä neljänneksen. Asuntokauppaa saatiin kuitenkin ylläpidettyä läpi noiden poikkeuksellisten kuukausienkin laajentamalla nopeasti digitaalisia palvelutapoja, ja jo kesäkuussa pääsimme jälleen kasvu-uralle, jolla olemme edelleen. Toivotan Hansin lämpimästi tervetulleeksi Kiinteistömaailmaan toteuttamaan ketjun vahvaan kasvuun tähtäävää strategiaa, samalla kun kiitän Marinaa pitkäaikaisesta ansiokkaasta työstä ketjun hyväksi, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

Hans Sten, talousjohtaja, Kiinteistömaailma Oy (1.1.2021. alkaen), puh. 040 5579392

Hans Stenin valokuva on ladattavissa Kiinteistömaailman kuvapankista https://www.kiinteistomaailma.fi/kuvapankki

Vuoden 2020 asuntokauppamäärät ja keskineliöhinnat ovat nyt nähtävissä postinumeroittain ja asuntotyypeittäin Kiinteistömaailman verkkopalvelusta19.2.2021 09:10:00 EETTiedote

Kiinteistömaailman maksuton palvelu osoitteessa www.kiinteistomaailma.fi/asuntojen-hinnat kertoo nyt koko maan toteutuneet kauppamäärät, keskineliöhinnat ja myyntiajat postinumeroittain sekä asuntotyypeittäin vuodelta 2020. Palvelussa voi esimerkiksi katsoa, montako kauppaa viime vuonna tehtiin Helsingin Lauttasaaressa kaksioista tai Tampereen Kalevan yksiöistä, mihin keskineliöhintaan ja mihin keskimääräiseen myyntiaikaan.

Kiinteistömaailma istuttaa Pirkanmaalle Kiinteistömaailma-metsän kompensoimaan hiilinieluna välitystyöajon päästöt vuodelta 20218.2.2021 08:00:00 EETTiedote

Kauppamäärillä mitattuna Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma istuttaa Tampereelle Kiinteistömaailma-metsän, jolla kompensoidaan Kiinteistömaailman asuntomyymälöiden välitystyössä tarvittavan autoilun päästöt. Yhteistyökumppanina Kiinteistömaailman yrittäjien yhteishankkeessa on Reforest Finland Oy, joka vuokraa joutomaita ja istuttaa niille uutta metsää ilmakehän hiilidioksidin sitomiseksi ja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi.

Kiinteistömaailman, Avaran ja eCraftin tekoälymalli: Yli puolet muuttaa PK-seudulla samankaltaisen asuinaluesegmentin sisällä29.1.2021 10:00:00 EETTiedote

Kiinteistömaailman, Avaran ja eCraftin yhdessä toteuttama, laajaa data-aineistoa ja koneoppimista hyödyntävä tutkimusprojekti tunnistaa muuttopolkuja pääkaupungin sisällä. ”Pystyimme Kiinteistömaailman ja Avaran data-aineistojen avulla identifioimaan seitsemän asuinaluesegmenttiä, joiden sisällä tapahtuu yli puolet pääkaupunkiseudun sisäisistä muutoista. Jos perhe ei muuta omaan lähinaapuriinsa, hän todennäköisemmin muuttaa asuntokannaltaan ja demografialtaan samankaltaiseksi tunnistettuun kaupunginosaan”, kertoo eCraftin johtava data-analyytikko Tommi Vilkamo.

Käytettyjen asuntojen kaupassa kaikkien aikojen vilkkain joulukuu; PK-seudulla kasvua yli 50%5.1.2021 08:00:00 EETTiedote

Kiinteistömaailman Pulssi 5.1.2021: Kauppamäärillä mitattuna Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma teki joulukuussa yhteensä 964 käytettyjen ja uusien asuntojen sekä kiinteistöjen kauppaa. Käytettyjen asuntojen kauppoja ketju teki 868 kappaletta, mikä on enemmän kuin minkään muun joulukuun aikana koko sen 31-vuotisessa historiassa. Edelliseen joulukuuhun verrattuna käytettyjen asuntojen kauppamäärä kasvoi koko maan tasolla 27 prosenttia, pääkaupunkiseudulla peräti 52 prosenttia. ”Koronavuosi 2020 päättyi asuntokaupan poikkeukselliseen ralliin. Epävarmuuksien keskellä ihmiset haluavat todella panostaa parhaaseen mahdolliseen kotiin”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.