Hans Välimäen 50-vuotisyllätys: avaa toukokuussa suoran yhteyden kotikeittiöönsä

Tänään syntymäpäiväänsä viettävä keittiömestari Hans Välimäki aloittaa 50-vuotisjuhlansa kunniaksi päivittäisen suoran kotikeittiölähetyksen, jossa hän näyttää omia versioitaan suomalaisten suosikkiresepteistä. Jokaisena arkipäivänä vappuaatosta toukokuun loppuun saakka Hansin omasta keittiöstä lähetettävässä kokkauslivessä kokataan ja keskustellaan ruoasta ja sen kokkaamisesta, raaka-aineista ja historiallisen poikkeuksellisesta keväästä. Lieden äärelle saapuu ajoittain myös tuttuja vieraita valmistamaan Hansin avulla omia suosikkiruokiaan. Yleisön on mahdollista osallistua Hansin kotona -verkkolähetykseen ruokatoiveiden ja kotikokkausta koskevien kysymysten muodossa.

"Toivon päivittäisen kokkausliven avulla voivani inspiroida ja kannustaa mahdollisimman monia viihtymään omissa keittiöissään paitsi läpi karanteenikauden, myös tämän perin erikoisen kevään jälkeenkin", kertoo Hans Välimäki. Kuva: Wolfcom Oy

”Korona kurittaa ravintoloitsijoita ja muita palveluntarjoajia kovalla kädellä, mutta ei etätyöarkea pyörittävilläkään ole ollut helppoa. Omien töidensä ohella useiden pitää huolehtia myös lastensa etäkoulunkäynnistä vielä pitkälle toukokuuhun, ja siinä välissä kokkailla päivittäin aamiaisesta lounaan kautta illalliseen. Itselleni ruoanlaitto, raaka-aineet ja niistä puhuminen ovat intohimo, jota välittämällä haluan inspiroida ja innostaa muitakin viihtymään omissa keittiöissään paitsi yli karanteenikauden, myös sen jälkeen”, kertoo kotilietensä verkkoyleisölle toukokuun ajaksi lämmittävä keittiömestari Hans Välimäki.

Tänään torstaina 23. huhtikuuta 50 vuotta täyttävä Hans Välimäki lupaa valmistaa toukokuun jokaisena arkipäivänä suorassa verkkolähetyksessä yhden ruoan tai aterian. Maanantaista torstaihin luvassa on tuttuja arkireseptejä ja klassikoita makaronilaatikosta ja uunilohesta uusiin perunoihin ja sillikimaraan. Perjantaisin Hansin kotona valmistaudutaan viikonlopun pidemmälle illalliselle, alkavaa grillikautta unohtamatta. Välimäki laatii päivittäisiin annoksiinsa myös helpot reseptit, jotka annetaan raaka-ainelistausten kanssa yleisölle aina paria päivää ennen lähetystä. Näin katsojat voivat itse valmistaa saman annoksen omassa keittiössään noin 15 minuuttia kestävän esikokkauksen jälkeen. Reseptit, ohjeet ja Hansin keittiöniksit voi jakson tallenteista katsoa myös myöhemmin.

”Kaverini ovat karanteenikauden aikana kyselleet minulta entistä useammin neuvoa ja vinkkejä, joten hyvin pienen otannan perusteella päättelin, että tällaiselle voisi olla kysyntää. Koska meidänkin perheessämme tehdään ruokaa päivittäin, kokeilen miltä sen omaehtoinen jakaminen tuntuu. Pistetään tämä vaikka viidenkympin villityksen piikkiin eräänlaisena kollektiivisena synttärilahjana kaikille hyvän ruoan ystäville”, lisää Välimäki ja kannustaa kaikkia pitämään omasta ja läheistensä terveydestä huolta myös kevätauringon lämmittäessä.

Hans Välimäki kutsuu kotikeittiösaarekkeensa laidalle ajoittain myös tuttuja vieraita valmistamaan heidän suosikkiannoksiaan ja puhumaan ruoasta sekä karanteenikevään kokemuksista. Yleisön on mahdollista toivoa Välimäeltä ruokia sekä kysyä vinkkejä omiin lempiresepteihinsä @hans_valimaki -Instagram-kanavan kautta, josta tulee löytymään myös kokattujen ruokien reseptiikka.

Hansin kotona kuvataan ja välitetään katsojille toukokuun jokaisena arkipäivänä kello 17.00 alkaen suorana lähetyksenä yhteistyössä Ilta-Sanomien ISTV:n kanssa. Hans Välimäen 50-vuotistempauksen sisältökonseptista, kumppanuuksista ja tuotannosta vastaavat keittiömestarin ohella hänen kotikeittiöapulaisensa Laura Sutinen, Jarkko Nordlund ja Samuel Sorainen. #hansinkotona

Hansin kotona lähetetään katsojille toukokuun jokaisena arkipäivänä kello 17.00 suorana lähetyksenä Välimäen oman Instagram-tilin ja ISTV:n välityksellä. Kuva: Wolfcom Oy
Hansin kotona lähetetään katsojille toukokuun jokaisena arkipäivänä kello 17.00 suorana lähetyksenä Välimäen oman Instagram-tilin ja Ilta-Sanomien ISTV:n välityksellä. Kuva: Wolfcom Oy

Toni Vilander mukaan Ferrarien myyntiin Suomessa ja Virossa10.8.2020 14:34:57 EESTTiedote

Ferrarin kilpailuhistorian pitkäaikaisin kisakuljettaja Toni Vilander on sopinut suomalaisen Luxury Collection Automobiles -automaahantuojan kanssa kansainväliseksi kasvavan yhtiön osakkuudesta. Ferrari keskittää samalla myyntiään ja huoltoaan Suomessa Luxury Collectionille, jonka Ferrari-myynti on viime vuosina kasvanut merkittävästi. Lempäälän autotalon kehittämisen lisäksi yhtiö laajentaa toimintansa myös Viroon. Uusi autoliike avataan Tallinnassa perjantaina 14. elokuuta.

Helsinkiläisviskeille kolme mitalia alkoholijuomien MM-kisoissa7.8.2020 10:37:10 EESTTiedote

Suomen kansainvälisesti palkituin käsityötislaamo The Helsinki Distilling Company nappasi Kalasataman Teurastamolla tislatuilla Muteman Rye-, Helsinki Rye Malt Rum Finish- ja Rye Malt Islay Malt Finish -viskeilleen yhden hopeamitalin ja kaksi pronssia alansa arvostetuimmassa kansainvälisessä kilpailussa. Helsinkiläistislaamo osallistui International Wine and Spirits Competition -kisaan viskeillään nyt ensimmäistä kertaa ja kaikki kolme kisaan ilmoitettua helsinkiläisviskiä menestyivät kisaluokissaan erinomaisesti.

Suomalainen Mobal auttaa yrityksiä erottautumaan ja pysymään kartalla17.7.2020 11:57:12 EESTTiedote

Googlen karttapohjalta ja hakukoneesta löytyvät ketju- ja kivijalkayritysten toimipisteiden yritysprofiilit ovat nousseet kuluttajien suosituimmaksi tiedonlähteeksi etsittäessä palveluita läheltä. Ilmaiset Google my business -sivut keräävät kuluttajilta jo enemmän näyttöjä, kävijöitä ja suoria kontakteja kuin yritysten perinteiset kotisivut tai sosiaalisen median kanavat. Helsinkiläinen Mobal on erityisesti Googlen yritysprofiilien kehittämiseen ja ylläpitoon erikoistunut asiantuntijayritys, joka auttaa niin pienyrittäjiä kuin suuria ketjujakin pysymään ja löytymään kartalta.

Helsinkiläinen ruisviski palkittiin Saksassa parhaana kansainvälisenä viskinä9.7.2020 15:00:29 EESTTiedote

Suomalainen The Helsinki Distilling Company on voittanut Helsingissä tislatulle ruisviskilleen kultaa arvostetussa Meininger's International Spirits -kilpailussa Saksassa. Kansainväliset viskit -kategorian voitto on helsinkiläistislaamolle tärkeä apu Saksan kilpaillulla alkoholimarkkinalla menestymiseen. Toinenkin suomalainen käsityötislaamo saavutti kilpailussa menestystä, kun Pyynikin Distilling Company voitti kategoriansa ginillään. Myös Altian Koskenkorva Vodka palkittiin.

Palkittu tislaajamestari Mikko Mykkänen kehitti nimikkojuomaperheen18.6.2020 09:11:13 EESTTiedote

Suomen kansainvälisesti palkituin käsityötislaamo The Helsinki Distilling Company on tuonut markkinoille ansioituneen tislaajamestarinsa Mikko Mykkäsen nimeä kantavan kotimaisen Muteman-juomatuoteperheen. Mykkäsen itsensä kehittämä valikoima koostuu lajiensa täydellisyyttä tavoittelevista inkiväärioluesta ja tonic-vedestä sekä premium-luokan suomalaisesta käsityöginistä ja ruisviskistä. Alkoholit on tislattu kotimaisista raaka-aineista Helsingin Kalasataman Teurastamolla, inkivääriolut sekä tonic-vesi valmistetaan Iisalmessa.

Tuottajalle kiitos -stipendihaku avautui viljelijöille1.6.2020 11:35:23 EESTTiedote

Vaasan, K-ryhmä ja ProAgria käynnistävät toisen kerran Tuottajalle kiitos -stipendihaun maanviljelijöille. Stipendeillä kannustetaan viljelijöitä kehittämään suomalaista maanviljelyä ja jakamaan uutta tietoa keskenään. Kehittämistyön tuloksista tulee pitkällä aikavälillä hyötymään stipendin saajien lisäksi koko alkutuottajaporras. Stipendin rahoitus tulee K-ryhmän ja Vaasanin Tuottajalle kiitos -leipätuotteiden 15 sentin hyvitysosuuksista. Vaasan, K-ryhmän ja ProAgrian yhteistyön tavoitteena on antaa tuottajalle aito kiitos laadukkaan viljan tuottamisesta sekä vastuullisuudesta koko ketjussa.