Hansen ja Aidon toimittavat SaaS-pohjaisen palvelun kolmelle maakunnalliselle verkkoyhtiöille

Hansen Technologies (ASX:HSN) julkistaa yhteistyön Aidon Oy:n kanssa. Hansen on johtava, globaali IT-järjestelmien toimittaja energia-, vesi ja teleyhtiöille. Aidon on älykkäiden sähköverkkojen ja älykkään mittausteknologian sekä näihin liittyvien palveluiden toimittaja. Yhteistyö kattaa energianmittauksen ja mittaustiedonhallinnan palvelun pitkälle tulevaisuuteen.

Aidon toimitus kattaa pilvipohjaisen Hansen MDM – järjestelmäpalvelun toimittamisen kolmelle maakunnalliselle verkkoyhtiölle (Järvi-Suomen Energia, Kymenlaakson Sähköverkko ja PKS Sähkönsiirto). Ulkoistettu kokonaispalvelu sisältää mittausten toimittamisen, mittarilta Datahubiin asti. Tällä sopimuksella Hansen vahvistaa asemaansa energia-alan johtavana teknologiatoimittajana ja antaa verkkoyhtiöille kustannustehokkaan palvelun valmiina tulevaisuuden energiavaatimuksille.

Kun uusiutuvat energituotantomuodot muuttavat sähköntuotannon yhä enemmän joustamattomaksi, pitää kulutuksen mittaukset saada lähemmäs reaaliaikaisuutta, jotta kulutus voi vastaavasti joustaa. Palvelu sisältää, muun muassa, tuen jopa viiden minuutin mittausresoluutiolle, ja varmennettujen mittauksien lähes reaaliaikaisen toimituksen Datahubiin. Ratkaisun avulla voidaan tarjota entistä nopeammin ja läpinäkyvämmin kulutustietoja myös loppuasiakkaalle ja siten mahdollistaa mm. kulutusjoustojen ja pientuotannon tarkkaa ajoittamista ja netotusta.

Hansen MDM, osa Hansenin Hansen Suite for Energy & Utilities -tuotetarjontaa, on pilvipohjainen mittaustenhallintapalvelu. Palvelun kehityksen taustalla on Hansenin vuosikymmenten kokemus energia-alan tietojärjestelmien toimittajana ja se tarjoaa kattavan MDM -kokonaisratkaisun energiayhtiöille jotka etsivät modernin pilvipalvelun tuomia etuja tulevaisuuden markkinoille.

Tommi Blomberg, Aidon Oy:n toimitusjohtaja, kommentoi: ”Tiedon määrä ja ditalisaation tarve lisääntyy alallamme. Yhteistyö johtavan energia-alan teknologiatoimittajan kanssa varmistaa maakunnallisille verkkoyhtiöille parhaimmat ratkaisut kasvavan energian mittausdatamäärien hallintaan.”

Scott Weir, Division President, Energy and Utilities for the EMEA region at Hansen, kommentoi: ”Olemme ylpeitä historiastamme ja asemastamme pohjoismaisella energimarkkinalla. Jatkamme kehitystyötämme ja toimitamme ratkaisujamme johtaville energia-alan toimijoille. Uusimman partneruutemme avulla Aidon toimittaa MDM-ratkaisumme parhaimmat ominaisuudet asiakkaille ja voimme yhdessä varmistaa asiakastyytyväisyyden vuosien ajan nopeasti muuttuvasti markkinassa.”

Lisätietoja Hansen Technologies:sta, www.hansencx.com.

Hansen Technologies (ASX: HSN) on globaalisti johtava tietojärjestelmätoimittaja energia-, vesi ja teletoimialoilla. Yhtiön palkitulle tuoteportfoliolla Hansen palvelee yli 600 asiakasta yli 80 maassa. Ratkaisut auttavat asiakkaita luomaan ja myymään uusia tuotteita ja palveluita, hallitsemaan ja analysoidaan asiakasdataansa sekä varmistamaan liikevaihtonsta ja asiakaspalveluprosessinsa. www.hansencx.com

Aidon on Pohjoismaiden johtava älykkään sähköverkon mittausratkaisujen, sovellusten ja palveluiden toimittaja. Älykkäät energianmittausjärjestelmämme mahdollistavat asiakkaillemme luotettavan energianmittauksen ja -jakelun ja tehokkaat jakeluverkon ylläpitoprosessit. Aidonin toimittamaa teknologiaa on käytössä lähes 4 miljoonassa energianmittauspisteessä Pohjoismaissa. Päätoimipaikkamme on Jyväskylässä. Ruotsin toimistomme sijaitsee Tukholmassa, Norjan toimistomme Askerissa ja Tanskan toimistomme Kööpenhaminassa. Tuotantokeskuksemme sijaitsee Vantaalla. www.aidon.com

Yhteystiedot:
Adnan Bashir
Senior Manager, Global Corporate Communications
Hansen Technologies
+1 647-204-0999

More Than Half of Visitors to teamLab Planets in Toyosu, Tokyo Now Come From Overseas. Starting in March, Artworks Featuring Cherry Blossoms That Bloom Across the Space Will Be on View for the Spring Season Only27.1.2023 20:00:00 EET | Press release

Approximately 100,000 people from overseas visited teamLab Planets in Toyosu, Tokyo, between December 9, 2022 and January 9, 2023. (*1) Of the visitors across one month, around 60% , or 1 in 2 visitors, were non-residents visiting Japan (*1), and the number of visitors from overseas has tripled compared to the same month in 2019 (before COVID-19). This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20230126005440/en/ teamLab, Floating in the Falling Universe of Flowers © teamLab Furthermore, according to a survey conducted by the museum, about 70% of the visitors from overseas knew about the museum before considering their trip to Japan, and there was a trend of the museum being one of the main purposes to visit Tokyo. (*2) *1 From the official website tickets purchaser data (survey period: December 9, 2022 - January 9, 2023) *2 From the visitor survey data (survey period: December 17, 2022 - January 10, 2023) We will continue to p

Global Processing Services Appoints Former Visa Executive Jim McCarthy to Lead Global Sales and Product27.1.2023 13:01:00 EET | Press release

Global Processing Services (“GPS”), a fast-growing next-gen global payments technology platform, today announced the appointment of Jim McCarthy as Executive Vice President – Global Head of Sales and Product, and Kevin Fox as the company’s new Chief Revenue Officer. In this newly created role, Jim will lead GPS’ global commercial and product teams in close collaboration with Kevin on sales acceleration. Jim is a highly accomplished payments veteran with over 30 years of experience, including 18 years at Visa where he held senior roles in sales, risk and authentication, consumer credit, digital products and product innovation. As Visa’s EVP of Innovation and Strategic Partnerships, Jim was responsible for the development of Visa’s product and technology roadmap, innovation efforts, and led business development for strategic partnerships. While at Visa he was responsible for the introduction of 3D Secure and Visa Token Service, which have become industry standards, and also contributed t

Major Landowner Federations to Support AMR Against Nordic Mining ASA (NOM) in the Norwegian Supreme Court27.1.2023 12:59:00 EET | Press release