Verso Food OyVerso Food Oy

Härkikselle kasvuvoimaa Kavlilta - Verso Foodille säätiöpohjainen omistaja

Kasvuyritys tarvitsee omistajia, jotka uskovat ja luottavat sen kykyyn kasvaa. Kiitos tähänastisille omistajille ja yrityksessä työskenteleville huippuammattilaisille. On hienoa, että uusi omistaja on valmis tukemaan kasvuamme sekä kehittämään tätä uutta ruokakategoriaa pitkäjänteisesti”, sanoo Leena Saarinen, Verso Foodin hallituksen puheenjohtaja.

”Olemme erittäin vaikuttuneita Verso Foodin saavutuksista. Versolla on upeat kasvumahdollisuudet ja tartumme niihin innoissamme”, Kavlin Ruotsin ja Suomen toimitusjohtaja Gerhard Bley toteaa.

”Kavli hakee voimakasta kasvua, jonka perustana on kasvipohjainen ruoka. Missionamme on kartuttaa varoja hyviin tarkoituksiin, mistä kertoo myös säätiöpohjainen omistusrakenteemme. Verso Food sopii kokonaisuuteemme täydellisesti. Yhdessä Verso Foodin kanssa meistä tulee myös vahvempia Suomen markkinoilla”, Bley jatkaa.

Verso Food ja Kavli jakavat pohjoismaisuutta ja paikallisuutta kunnioittavan arvopohjan, jonka kulmakivenä on vastuullisuus. Molemmat haluavat tarjota kuluttajille herkullista ja terveellistä ruokaa.

”Keskitymme jatkossakin härkäpapuinnovaatioihin ja vahvistamme brändiämme Suomessa ja ulkomailla. Jo neljä viidestä suomalaisesta tuntee Härkiksen, mikä kertoo siitä, että olemme tehneet monia asioita oikein – kuluttajia ja asiakkaita kuunnellen. Kavlin kanssa pystymme kuitenkin nopeuttamaan kansainvälistymistavoitteidemme toteuttamista: heillä on vahvat organisaatiot valmiina Ruotsissa, Norjassa ja Iso-Britanniassa, ja sen lisäksi vientiä yli 20:een maahan”, Verso Foodin toimitusjohtaja Tomi Järvenpää kertoo.

”Verso Foodin koti pysyy Suomessa. Kavlin myötä meille tarjoutuu hieno mahdollisuus entistä vahvempaan tuotekehitykseen. Pääsemme hyödyntämään Kavlin jo olemassa olevaa osaamista. Keskitymme molemmat uudenlaisten ruokailutilanteiden luontiin niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Meidän härkäpapupohjaiset tuotteemme valmistetaan Etelä-Pohjanmaalla Kauhavalla ja Kavlin kaura- ja soijapohjaiset Planti-tuotteet Turussa, joten kotimaisuus on tulevan kasvumme perusta”, Järvenpää jatkaa.

Tomi Järvenpää
tomi.jarvenpaa@versofood.fi

Gerhard Bley
O. Kavli AB ja Kavli Oy
puh. +46 768 89 59 12
gerhard.bley@kavli.se

Katja Sundell
myyntijohtaja
Kavli Oy
katja.sundell@kavli.fi

Vuonna 2010 perustetun Verso Foodin missiona on kehittää ja valmistaa maukasta ruokaa suomalaisesta härkäpavusta. Vantaalla sijaitsevan Verso Foodin liikevaihto oli noin 6 miljoonaa euroa vuonna 2018, ja siellä työskentelee 17 työntekijää. Yritys investoi parhaillaan uuteen tuotantolaitokseen Kauhavalle Etelä-Pohjanmaalle. Suomessa Verso tunnetaan Härkis®- ja Verso®-brändeistään.

O. Kavli AB työllistää 225 työntekijää ja sen liikevaihto on noin 900 miljoonaa Ruotsin kruunua. Kavli Oy:ssä työskentelee 25 työntekijää, ja liikevaihto on 12 miljoonaa euroa. Sekä O. Kavli AB että Kavli Oy ovat osa Kavli Group -nimistä konsernia, joka toimii Norjassa, Suomessa, Ruotsissa ja Englannissa. Kavli Group on liikevaihdoltaan 360 miljoonan euron kokoinen yritys, ja sen omistaa kokonaan säätiö nimeltä Kavlifondet (the Kavli Trust). Kavlifondetin ainoana tavoitteena on kartuttaa varoja hyviin tarkoituksiin. Vuonna 2018 se lahjoitti hyväntekeväisyyteen noin 14 miljoonaa euroa ympäri maailmaa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Verso Food Oy

Verso Food gains growth power from new trust-backed owner Kavli5.3.2019 11:30:00 EET | Press release