Hartela ja Ilmarinen ovat myyneet kauppakeskus Ristikon Erikoissijoitusrahasto Evli Vuokratuotolle

Hartela ja Ilmarinen ovat myyneet Helsingin Konalassa sijaitsevan kauppakeskus Ristikon kotimaiselle Erikoissijoitusrahasto Evli Vuokratuotolle.

Kauppakeskus Ristikko on palvellut asiakkaita vuodesta 2008 lähtien ja laajentunut vuosien varrella. Nykyiseen laajuuteensa Ristikko valmistui vuonna 2015. Ristikko on toteutettu Hartwallin entiseen logistiikkakeskukseen, jonka korkeavarasto on muodostunut Konalan maamerkiksi. Ristikko käsittää yhteensä noin 13 700 m2 vuokrattavaa pinta-alaa ja noin 330 autopaikkaa. Ristikon tilat ovat lähes täyteen vuokrattu.

”Kohde on kehittynyt viime vuosina hyvään suuntaan. Meillä on myös hyviä kokemuksia lähialueita palvelevista päivittäistavaravetoisista kauppakeskuksista viime vuosien haastavassa markkinaympäristössä. Vajaakäyttö kauppakeskuksissa pääkaupunkiseudulla on vähäistä ja myynnit tilojen käyttäjillä ovat kehittyneet lähes kautta linjan positiivisesti. Kaupalla saavutimme Evli Vuokratuotto -rahastolle paremmin optimoidun sijoitusasteen”, sanoo rahaston salkunhoitaja Heidi Tilli.

”Hartelan ja Ilmarisen omistuksen aikana kauppakeskus Ristikko on kehittynyt pitkäjänteisellä kiinteistökehittämisellä päivittäistavaravetoiseksi palveluiden keskittymäksi Helsingin Konalassa. Kauppakeskus on suunniteltu palvelemaan paikallisia asukkaita, samalla houkutellen asiakkaita myös laajemmalta markkina-alueelta”, kertoo Hartelan hankekehitysjohtaja Ilmari Hämäläinen.

Kauppakeskus Ristikossa toimii tällä hetkellä muun muassa K-Supermarket, Tokmanni, KiipeilyAreena, apteekki ja Saiturinpörssi sekä useita palveluita, ravintoloita ja kahviloita.

MREC Oy ja Asianajotoimisto Merilampi Oy toimivat kaupassa neuvonantajina.

Hankekehitysjohtaja Ilmari Hämäläinen, Hartela Etelä-Suomi Oy, 050 569 0466

ilmari.hamalainen@hartela.fi

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 550 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa. Perheyhtiö Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin, ja meillä on Avainlippu-tunnus.