Hartela käynnisti Lamminrahkan alueen ensimmäisen kerrostalokohteen ennakkomarkkinoinnin

Tampereen ja Kangasalan rajalla sijaitsevan Lamminrahkan ensimmäisten kerrostalokotien ennakkomarkkinointi on alkanut elokuun puolivälissä. As Oy Kangasalan Lamminrahkan Lumon kotien arvioidaan valmistuvan jo kesällä 2023. Kangasalan kaupunki haluaa huomioida Lamminrahkan uudet asukkaat jo heti alueen rakentumisen alkuvaiheissa.

"Näemme Lamminrahkan mielenkiintoisena alueena aivan Tampereen rajalla. Lähdimme rohkeasti ensimmäisenä markkinoimaan koteja alueelle, sillä uskomme, että Tampereen talousalueella on kysyntää uusista kerrostalokohteista", kertoo aluejohtaja Elisa Tuomisto Hartela Länsi-Suomi Oy:stä.

Lamminrahkan alue tukee ekologista asumista. Alue on saavutettavissa helposti sekä julkisilla liikennevälineillä että pyörällä. Alue on luonnonläheinen ja tarjoaa asukkaille loistavat mahdollisuudet ulkoiluun. Lamminrahkan Lumon työmaalla käytetään vihreää sähköä ja tulevien kotien valaistus toteutetaan energiatehokkailla LED-valaisimilla. Kohteesta on myös tehty suunnitteluvaiheen hiilijalanjälkilaskenta.

"Kohteen suunnittelussa on huomioitu ympäristöystävällisyys ja tilojen yhteiskäyttöisyys. Korttelin piha-alueelle tulee korttelitalo, joka tarjoaa monipuolisia aktiviteetteja korttelin asukkaille," kertoo hankekehityspäällikkö Miinu Oinonen Hartela Länsi-Suomi Oy:stä.

Hartela rakentaa Lamminrahkan Lumoon 38 asuntoa, 26 neliön yksiöistä aina 88 neliön kolmioihin. Monipuolinen ja muuntojoustava asuntojakauma huomioi hyvin myös perheelliset. Yhteispihan ja korttelitalon toiminnoissa on huomioitu kaikki ikäryhmät.

Lisätietoja:

Aluejohtaja Elisa Tuomisto, p. 050 338 7793, elisa.tuomisto@hartela.fi

Hankekehityspäällikkö Miinu Oinonen, p. 050 407 7785, miinu.oinonen@hartela.fi

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 520 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa.

Hartelan kehittämä toimistotalo rakennetaan monipaikkaisen työn tarpeisiin vetovoimaiseen Ilmalaan16.3.2022 09:00:02 EET | Tiedote

Hartela aloittaa uuden ajan toimitilakiinteistön rakentamisen Helsingin Ilmalaan tulevana kesänä. Kiinteistön muuntojoustavuus ja monipuoliset palvelut yhteiskäyttötiloineen ovat omiaan vastaamaan tulevaisuuden työn ja tekijöiden tarpeisiin. Vuonna 2024 valmistuvan toimistotalon 17300 bruttoneliömetristä vuokrattuna on jo 70 prosenttia. Ilmalan Auraksi nimetty toimitilarakennus tarjoaa mahdollisuuden myös rentoutumiseen ja tuo työn tekemiseen sopivia hengähdyshetkiä.

Hartela kestävästi kohti 80-v juhlavuotta16.2.2022 10:58:23 EET | Tiedote

Hartelalle vuosi 2021 oli taloudellisesti onnistunut kaikilla rintamilla; kaikki tytäryhtiöt tekivät vähintään hyvän tuloksen ja samalla onnistuttiin kasvattamaan tonttivarantoa tulevaisuuden projekteja varten. Hartelan tuloksesta kerrotaan tarkemmin tuoreessa vuosikertomuksessa, jossa avataan myös yrityksen vastuullisuuspolitiikkaa. Jatkossa vastuullisuus saa entistä suuremman näkyvyyden Hartelan toiminnassa, kun ympäristövastuuta sekä sosiaalista ja taloudellista vastuuta käsitellään yhtenä kokonaisuutena. 80-vuotisjuhlavuoteen lähdettäessä kestävä kehitys ilmenee yrityksessä jo nyt monin tavoin.

Hartelalta taloudellisesti vahva vuosi 202127.1.2022 08:59:14 EET | Tiedote

Vuosi 2021 oli Hartelalle hyvä huolimatta korona-pandemian aiheuttamista vaikeuksista. Koronan vaikutukset taloudelliseen tulokseen jäivät kuitenkin hyvin maltillisiksi, koska asuntojen kysyntä säilyi hyvänä sekä kuluttajien että sijoittajien osalta ja julkisten hankintojen volyymitaso pysyi korkeana. Rakennuskustannusten huomattava nousu ei ehtinyt vaikuttaa merkittävästi vuoden 2021 tulokseen, vaikka se asettikin paineita uusien käynnistyvien hankkeiden katetasoihin ja aikatauluihin.