Hartela myi Porvoon Taidetehtaan liiketiloja EVLIlle

Hartela Etelä-Suomi Oy myi erikoissijoitusrahasto Evli Vuokratuotolle KOY Taidetehtaankatu 4 -kohteen Porvoossa. Kiinteistö sijaitsee kulttuuri- ja kongressikeskus Taidetehtaan yhteydessä olevan Kauppakujan länsipuolella. Vuokralaisina ovat mm. Porvoon kaupunki, Hennes & Mauritz, Stadium, Vero Moda ja Hemtex.

Hartelan kehittämä ja rakentama kiinteistö valmistui vuonna 2012 täydentäen Porvoon länsirannalle luodun Taidetehtaan elämäntapakeskuksen tarjontaa muoti- ja palveluliikkeillä sekä Porvoon kaupungin perhekeskuksen palveluilla.

Erikoissijoitusrahasto Evli Vuokratuotto sijoittaa varansa Suomessa sijaitseviin toimitilakiinteistöihin. Rahaston kiinteistökohteiden käyttötarkoituksia voivat olla mm. liiketilat, kaupalliset kiinteistöt, toimistot, majoitustoiminta, palvelutoiminta ja teollisuus.

”Taidetehtaankadun kiinteistön hankinta tukee hyvin rahaston strategiaa muodostaa vahvaa kassavirtaa tuottava, maantieteellisesti ja vuokralaisittain hajautettu kiinteistöportfolio” kertoo rahaston salkunhoitaja Heidi Launo.

Hartela on rakentanut pitkäjänteisesti Taidetehtaan alueelle Porvoon kaupungin visioiden mukaisesti vuodesta 2010 alkaen. Eläväinen Taidetehdas tuo kulttuurikaupunki Porvooseen muuntautuvan tapahtumien talon, jossa viihtyvät kaikenikäiset. Taidetehtaan ympäristö täydentyy lähivuosina myös isolla päivittäistavarakaupalla ja hotellilla.

Tämä kiinteistökauppa on meille Hartelassa ilahduttava uutinen ja kertoo kulttuurikaupunki Porvoon vetovoimasta. Taidetehtaan Kauppakujalla yhdistyvät kannattavasti kulttuuri ja palvelut Tästä on hyvä jatkaa alueen kehittämistä”, kertoo Hartela Etelä-Suomi Oy:n varatoimitusjohtaja Tapio Rantanen.

Varatoimitusjohtaja Tapio Rantanen, Hartela Etelä-Suomi Oy, p. 050 516 5292

Salkunhoitaja Heidi Launo, EVLI-Rahastoyhtiö Oy, p. 040 708 9519

Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin. Rakennamme asuntoja ja toimitiloja sekä kehitämme kiinteistöjä ja alueita. 76-vuotias, suomalainen perheyhtiö työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Konserniin kuuluvat Turun ja Tampereen seudulla sekä Satakunnassa ja Länsi-Uudellamaalla toimiva Hartela Länsi-Suomi Oy, pääkaupunkiseudulla ja ympäristökunnissa sekä Lahdessa toimiva Hartela Etelä-Suomi Oy sekä Oulun talousalueella toimiva Hartela Pohjois-Suomi Oy. Toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa.

Hartelan Lahden toimipisteen aluejohtaja vaihtuu12.12.2019 13:34:35 EETTiedote

Rakennusliike Hartela Etelä-Suomen Lahden toimipisteen aluejohtaja Olli-Pekka Teerijoki siirtyy vuodenvaihteessa viettämään ansaittuja eläkepäiviä ja jatkaa hankekehitystä oman yrityksensä kautta luotsattuaan 19 vuoden ajan Hartelan toimintaa Lahdessa. Hänen tilalleen Lahden aluejohtajaksi on siirtynyt marraskuussa DI Tuomas Ruponen, joka on Hartelassa rooliinsa kahdeksan vuoden aikana kasvanut nuori osaaja.

Hartela toteuttaa Veripalvelulle uudet tilat Vantaan Vehkalaan4.12.2019 12:15:00 EETTiedote

Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu on solminut Hartelan kanssa sopimuksen hankkeesta, jossa Hartela rakentaa Veripalvelulle uudet tilat Vantaan Vehkalaan. Uudisrakennuksen on ostanut Pohjoismaiden suurin listattu kiinteistösijoitusyhtiö Fastighets Ab Balder ja Veripalvelu on heidän vuokralaisensa. Tilat kohoavat aivan Vehkalan juna-aseman viereen hyvien logististen yhteyksien äärelle. Rakennustyöt alkavat kesällä 2020 ja niiden arvioitu valmistumisaika on kesällä 2022.