Hartela rakentaa ICECAPITALille 250 asuntoa pääkaupunkiseudulle

Hartela rakentaa ICECAPITALille tämän ja ensi vuoden aikana yli 250 asuntoa pääkaupunkiseudulle.

Havainnekuva tulevista asuntokohteista.

Hartela ja ICECAPITAL Housing Fund V Ky ovat kesä- ja elokuussa solmineet esisopimukset yli 250 asunnon toteuttamisesta eri puolille pääkaupunkiseutua. Kohteita on yhteensä viisi ja ne toteutetaan Espooseen, Helsinkiin ja Tuusulaan. Ensimmäinen kohde aloitetaan tänä vuonna ja loput vuonna 2021.

”Nämä sopimukset jatkavat osapuolien luottamuksellista yhteistyötä. Olemme toteuttaneet ICECAPITALille useita asuntohankkeita viime vuosien aikana ja parhaillaankin on useampi kohde rakenteilla. Yhteistyö on ollut sujuvaa eikä ole syytä epäillä, että nämä hankkeet olisivat poikkeus.” toteaa Hartela Etelä-Suomen toimitusjohtaja Matti Aho.

Myös ICECAPITAL REAM Oy:n sijoitusjohtaja Mikko Suominen on ollut tyytyväinen yritysten väliseen yhteistyöhön: ”Olemme iloisia voidessamme jatkaa erinomaista yhteistyötämme Hartelan kanssa. Uudet rakennettavat asunnot soveltuvat rahastomme strategiaan erinomaisesti ja täydentävät osaltaan asuntotarjontaamme.”

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimimme Uudellamaalla, Varsinais-Suomessa, Pirkanmaalla, Hämeessä ja Oulun seudulla. Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin.

ICECAPITAL Housing Fund V Ky on 2019 perustettu kiinteistöpääomarahasto. Rahaston kokonaissijoituskapasiteetti on noin 440 miljoonaa euroa ja rahasto on sijoitettu täyteen. Rahasto on sijoittanut varansa vapaarahoitteisiin asuntoihin, jotka sijaitsevat pääosin Helsingin seudulla.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Matti Aho, Hartela Etelä-Suomi Oy, p. 050 380 9983

Sijoitusjohtaja Mikko Suominen, ICECAPITAL REAM Oy, p 040 504 0915

Havainnekuva tulevista asuntokohteista.

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää yli 500 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa. Perheyhtiö Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin, ja meillä on Avainlippu-tunnus.

Hartelan kehittämä toimistotalo rakennetaan monipaikkaisen työn tarpeisiin vetovoimaiseen Ilmalaan16.3.2022 09:00:02 EET | Tiedote

Hartela aloittaa uuden ajan toimitilakiinteistön rakentamisen Helsingin Ilmalaan tulevana kesänä. Kiinteistön muuntojoustavuus ja monipuoliset palvelut yhteiskäyttötiloineen ovat omiaan vastaamaan tulevaisuuden työn ja tekijöiden tarpeisiin. Vuonna 2024 valmistuvan toimistotalon 17300 bruttoneliömetristä vuokrattuna on jo 70 prosenttia. Ilmalan Auraksi nimetty toimitilarakennus tarjoaa mahdollisuuden myös rentoutumiseen ja tuo työn tekemiseen sopivia hengähdyshetkiä.

Hartela kestävästi kohti 80-v juhlavuotta16.2.2022 10:58:23 EET | Tiedote

Hartelalle vuosi 2021 oli taloudellisesti onnistunut kaikilla rintamilla; kaikki tytäryhtiöt tekivät vähintään hyvän tuloksen ja samalla onnistuttiin kasvattamaan tonttivarantoa tulevaisuuden projekteja varten. Hartelan tuloksesta kerrotaan tarkemmin tuoreessa vuosikertomuksessa, jossa avataan myös yrityksen vastuullisuuspolitiikkaa. Jatkossa vastuullisuus saa entistä suuremman näkyvyyden Hartelan toiminnassa, kun ympäristövastuuta sekä sosiaalista ja taloudellista vastuuta käsitellään yhtenä kokonaisuutena. 80-vuotisjuhlavuoteen lähdettäessä kestävä kehitys ilmenee yrityksessä jo nyt monin tavoin.

Hartelalta taloudellisesti vahva vuosi 202127.1.2022 08:59:14 EET | Tiedote

Vuosi 2021 oli Hartelalle hyvä huolimatta korona-pandemian aiheuttamista vaikeuksista. Koronan vaikutukset taloudelliseen tulokseen jäivät kuitenkin hyvin maltillisiksi, koska asuntojen kysyntä säilyi hyvänä sekä kuluttajien että sijoittajien osalta ja julkisten hankintojen volyymitaso pysyi korkeana. Rakennuskustannusten huomattava nousu ei ehtinyt vaikuttaa merkittävästi vuoden 2021 tulokseen, vaikka se asettikin paineita uusien käynnistyvien hankkeiden katetasoihin ja aikatauluihin.