Hartela rakentaa ICECAPITALille 250 asuntoa pääkaupunkiseudulle

Hartela rakentaa ICECAPITALille tämän ja ensi vuoden aikana yli 250 asuntoa pääkaupunkiseudulle.
Havainnekuva tulevista asuntokohteista.

Hartela ja ICECAPITAL Housing Fund V Ky ovat kesä- ja elokuussa solmineet esisopimukset yli 250 asunnon toteuttamisesta eri puolille pääkaupunkiseutua. Kohteita on yhteensä viisi ja ne toteutetaan Espooseen, Helsinkiin ja Tuusulaan. Ensimmäinen kohde aloitetaan tänä vuonna ja loput vuonna 2021.

”Nämä sopimukset jatkavat osapuolien luottamuksellista yhteistyötä. Olemme toteuttaneet ICECAPITALille useita asuntohankkeita viime vuosien aikana ja parhaillaankin on useampi kohde rakenteilla. Yhteistyö on ollut sujuvaa eikä ole syytä epäillä, että nämä hankkeet olisivat poikkeus.” toteaa Hartela Etelä-Suomen toimitusjohtaja Matti Aho.

Myös ICECAPITAL REAM Oy:n sijoitusjohtaja Mikko Suominen on ollut tyytyväinen yritysten väliseen yhteistyöhön: ”Olemme iloisia voidessamme jatkaa erinomaista yhteistyötämme Hartelan kanssa. Uudet rakennettavat asunnot soveltuvat rahastomme strategiaan erinomaisesti ja täydentävät osaltaan asuntotarjontaamme.”

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimimme Uudellamaalla, Varsinais-Suomessa, Pirkanmaalla, Hämeessä ja Oulun seudulla. Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin.

ICECAPITAL Housing Fund V Ky on 2019 perustettu kiinteistöpääomarahasto. Rahaston kokonaissijoituskapasiteetti on noin 440 miljoonaa euroa ja rahasto on sijoitettu täyteen. Rahasto on sijoittanut varansa vapaarahoitteisiin asuntoihin, jotka sijaitsevat pääosin Helsingin seudulla.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Matti Aho, Hartela Etelä-Suomi Oy, p. 050 380 9983

Sijoitusjohtaja Mikko Suominen, ICECAPITAL REAM Oy, p 040 504 0915

Havainnekuva tulevista asuntokohteista.

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 550 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa. Perheyhtiö Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin, ja meillä on Avainlippu-tunnus.