Hartelan työyhteenliittymä urakoi Posivan loppusijoituslaitoksen rakennus- ja talotekniset työt

Työyhteenliittymä Hartela Länsi-Suomi Oy, Vesi-Vasa Oy, Ilmastointi-Salminen Oy ja Sähkö-Rauma Oy on allekirjoittanut urakkasopimuksen loppusijoituslaitoksen rakentamisesta Posivan kanssa.

Sopimus kattaa loppusijoituslaitoksen rakennus- ja talotekniset työt ONKALOssa® louhittuihin teknisiin tiloihin ja tunneleihin. Sopimuksen arvo on noin 40 miljoonaa euroa, ja työt kestävät vuoden 2022 loppuun. Työyhteenliittymän kanssa tehty sopimus on osa maanalaista loppusijoituslaitoksen toteutuskokonaisuutta.

- Nyt sovittujen rakennus- ja taloteknisten töiden lisäksi ONKALOssa® louhitaan loppusijoitustunneleita, asennetaan loppusijoituksen aloittamiseen tarvittavat järjestelmät ja tehdään muita töitä käyttötoimintaa varten, Posivan rakennuspäällikkö Juha Riihimäki sanoo.

- Hienoa, että tähän myös tuotantovaiheessa jatkuvaan työhön löydettiin kilpailukykyiset, yhteistyökykynsä osoittaneet ja osaavat paikalliset toimijat, Riihimäki jatkaa.

- Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että työyhteenliittymämme on valittu Posivan toteutuskumppaniksi tähän projektiin. Hartelalla on pitkäaikainen kokemus rakentamisesta Olkiluodossa. Kotimaisena perheyhtiönä arvostamme tämän yhteistyön jatkumista etenkin, koska kyseessä on näin iso ja merkittävä projekti Rauman ja Eurajoen alueelle. Tämän sopimuksen työllisyysvaikutus on paikallisesti noin 200 henkilötyövuotta, Hartela Länsi-Suomi Oy:n aluejohtaja Lauri Piitari toteaa.

Hartela Länsi-Suomi Oy, aluejohtaja Lauri Piitari, puh. 050 465 5454
Posiva Oy, rakennuspäällikkö Juha Riihimäki, puh. 02 8381 5300

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa. Perheyhtiö Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin, ja meillä on Avainlippu-tunnus.

Hartelan Lahden toimipisteen aluejohtaja vaihtuu12.12.2019 13:34:35 EETTiedote

Rakennusliike Hartela Etelä-Suomen Lahden toimipisteen aluejohtaja Olli-Pekka Teerijoki siirtyy vuodenvaihteessa viettämään ansaittuja eläkepäiviä ja jatkaa hankekehitystä oman yrityksensä kautta luotsattuaan 19 vuoden ajan Hartelan toimintaa Lahdessa. Hänen tilalleen Lahden aluejohtajaksi on siirtynyt marraskuussa DI Tuomas Ruponen, joka on Hartelassa rooliinsa kahdeksan vuoden aikana kasvanut nuori osaaja.

Hartela toteuttaa Veripalvelulle uudet tilat Vantaan Vehkalaan4.12.2019 12:15:00 EETTiedote

Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu on solminut Hartelan kanssa sopimuksen hankkeesta, jossa Hartela rakentaa Veripalvelulle uudet tilat Vantaan Vehkalaan. Uudisrakennuksen on ostanut Pohjoismaiden suurin listattu kiinteistösijoitusyhtiö Fastighets Ab Balder ja Veripalvelu on heidän vuokralaisensa. Tilat kohoavat aivan Vehkalan juna-aseman viereen hyvien logististen yhteyksien äärelle. Rakennustyöt alkavat kesällä 2020 ja niiden arvioitu valmistumisaika on kesällä 2022.