Heidi Schauman Danske Bank -konsernin tutkimusjohtajaksi

Suomalainen Heidi Schauman siirtyy Danske Bank -konsernin kaikesta tutkimuksesta vastaavaksi johtajaksi. Hän aloittaa työssään syyskuussa.

Heidi Schauman on valittu Danske Bank -konsernin tutkimusjohtajaksi. Suomalainen Schauman johtaa koko Danske Bankin tutkimusta

Aiemmin Schauman on työskennellyt Swedbankin Suomen pääekonomistina, Aktian pääekonomistina ja Nordean sekä Suomen Pankin ekonomistitehtävissä. Schauman on väitellyt kauppatieteiden tohtoriksi Hankenilta.

Schauman työskentelee pääasiassa Helsingistä mutta myös Kööpenhaminassa ja Tukholmassa.

”Rooli tutkimusjohtajana on erittäin kiinnostava ja innostava. Erityisen jännittävää on se, että rooli pohjoismainen”, Schauman sanoo.

Schauman raportoi työssään Markets & Transaction Banking -yksikön johtajalle Claus Harderille.

“Uskon, että tutkimusliiketoimintamme kohtaa monia jännittäviä muutoksia ja mahdollisuuksia seuraavien vuosien aikana. ESG on ilmeinen esimerkki alueesta, joka meidän täytyy yhdistää perinteiseen tutkimukseemme. Olen vakuuttunut, että Heidi pystyy johtamaan tämän muutoksen”, Harder sanoo.

Lehdistöpäällikkö Josi Tikkanen, josi.tikkanen@danskebank.fi, 050 32 69 701