Hel-YA! kokoaa maamme kiinnostavimmat young adult -kirjailijat ja nuoret lukijat Gloriaan

Suomen ensimmäinen ja ainoa nuorten aikuisten kirjallisuuteen keskittyvä tapahtuma Hel-YA! järjestetään toisen kerran 29.9.2018 Gloriassa. Esiintyjinä nähdään muun muassa Salla Simukka, Elina Rouhiainen, Aleksi Delikouras, Magdalena Hai, Erika Vik sekä Karri ”Paleface” Miettinen ja Kaisa Happonen. Trilleristi Max Seeck kirjoittaa tapahtuman aikana yleisön avustuksella somessa julkaistavan live-romaanin.

Nuorille aikuisille suunnattu YA-kirjallisuus sai viime vuonna oman tapahtumansa, kun Helsinki Young Adult Literary Convention, Hel-YA!, järjestettiin ensimmäisen kerran. Loppuunmyyty tapahtuma keräsi Suvilahteen viisitoista kirjailijaa ja yli 200 nuorta lukijaa. Tänä vuonna toista kertaa järjestettävä tapahtuma muuttaa Kulttuuriareena Gloriaan ja tarjoaa entistä monipuolisemman ohjelmakokonaisuuden.

Suomen suosituimpien YA-kirjailijoiden keskustelujen lisäksi ohjelmassa on tänä vuonna työpajoja, musiikkia ja open mic -ohjelmaa. Lisäksi trilleristi Max Seeck kirjoittaa tapahtuman aikana live-romaanin, jonka sisältöön tapahtuman osallistujat voivat vaikuttaa Hel-YA!:n somekanavissa.

Esiintyjinä tapahtumassa nähdään muun muassa Salla Simukka, Elina Rouhiainen, Aleksi Delikouras, Magdalena Hai, Erika Vik sekä Karri ”Paleface” Miettinen ja Kaisa Happonen. Teemoina ohjelmassa nousevat esiin muun muassa feminismi, suomalainen dystopia, pelaaminen, kirjat ja tv-sarjat sekä sanojen haltuunotto. Viime vuoden tapaan päivän aikana palkitaan Hel-YA!:n ja Demi-lehden yhteisen kirjoituskilpailun voittajat.

Koko ohjelma julkaistaan 1.8.2018, jolloin alkaa myös tapahtuman lipunmyynti Tiketissä.

Hel-YA!:n järjestävät yhteistyössä Gummerus, Helmet-kirjastot, Kaiken Entertainment, Kustannusosakeyhtiö Tammi, Lukufiilis, Otava ja WSOY.

Lisätiedot:
Laura Andersson | toimituspäällikkö | Kaiken Entertainment
040 5936494 | laura.andersson@kaiken.com

Tiedote: Timo Parvelan ja Pasi Pitkäsen Varjot-trilogialle poikkeuksellinen vastaanotto – oikeudet myyty jo useisiin maihin24.11.2021 10:07:44 EET | Tiedote

Kirjailija Timo Parvelan ja kuvittaja Pasi Pitkäsen lastenromaanisarja Varjot herättää kansainvälisesti poikkeuksellisen suurta kiinnostusta. Trilogia on myyty kustantajien välisen tarjouskilpailun tai korkean ennakkotarjouksen (pre-empt) jälkeen jo Saksaan, Hollantiin, Tanskaan, Venäjälle ja Viroon. Sarjan ensimmäinen osa Varjot 1. Helähdys julkaistiin Suomessa syyskuussa.

Tammen kevään 2022 kirjat on julkistettu16.11.2021 12:00:00 EET | Tiedote

Tammen keväässä Mikko Leppilampi pohtii avoimesti valintojaan vaiherikkaassa elämässään, R. M. Rosenberg kuljettaa Hakoisten Anna -romaanissa lukijansa 1700-luvulle ja keskelle erästä rakkaustarinaa, maineikkaan National Geographicin kirjojen julkaiseminen Suomessa alkaa monipuolisilla lasten tieto- ja kaunokirjoilla, ja Keltaisessa kirjastossa ilmestyy huhtikuussa tuoreen kirjallisuuden nobelistin Abdulrazak Gurnahin romaani Loppuelämät.

Tammi alkaa kustantaa arvostettuja National Geographic -kirjoja Suomessa15.11.2021 11:00:00 EET | Tiedote

Tammi alkaa julkaista yhden maailman tunnetuimman brändin, National Geographicin, kirjoja. Vuodesta 1888 lähtien vaikuttaneen National Geographicin ydintehtävä on ollut maailman ja sen ilmiöiden tuntemuksen edistäminen sekä luonnon monimuotoisuuden säilyttäminen tuleville sukupolville. Tätä työtä on tehty parhaiden asiantuntijoiden ja tutkijoiden kanssa. Tammen kustannuslistalta julkaistavat kirjat on suunnattu kaikenikäisille tiedonhaluisille lukijoille.