Kustannusosakeyhtiö Tammi

Hel-YA! kokoaa maamme kiinnostavimmat young adult -kirjailijat ja nuoret lukijat Gloriaan

Suomen ensimmäinen ja ainoa nuorten aikuisten kirjallisuuteen keskittyvä tapahtuma Hel-YA! järjestetään toisen kerran 29.9.2018 Gloriassa. Esiintyjinä nähdään muun muassa Salla Simukka, Elina Rouhiainen, Aleksi Delikouras, Magdalena Hai, Erika Vik sekä Karri ”Paleface” Miettinen ja Kaisa Happonen. Trilleristi Max Seeck kirjoittaa tapahtuman aikana yleisön avustuksella somessa julkaistavan live-romaanin.

Nuorille aikuisille suunnattu YA-kirjallisuus sai viime vuonna oman tapahtumansa, kun Helsinki Young Adult Literary Convention, Hel-YA!, järjestettiin ensimmäisen kerran. Loppuunmyyty tapahtuma keräsi Suvilahteen viisitoista kirjailijaa ja yli 200 nuorta lukijaa. Tänä vuonna toista kertaa järjestettävä tapahtuma muuttaa Kulttuuriareena Gloriaan ja tarjoaa entistä monipuolisemman ohjelmakokonaisuuden.

Suomen suosituimpien YA-kirjailijoiden keskustelujen lisäksi ohjelmassa on tänä vuonna työpajoja, musiikkia ja open mic -ohjelmaa. Lisäksi trilleristi Max Seeck kirjoittaa tapahtuman aikana live-romaanin, jonka sisältöön tapahtuman osallistujat voivat vaikuttaa Hel-YA!:n somekanavissa.

Esiintyjinä tapahtumassa nähdään muun muassa Salla Simukka, Elina Rouhiainen, Aleksi Delikouras, Magdalena Hai, Erika Vik sekä Karri ”Paleface” Miettinen ja Kaisa Happonen. Teemoina ohjelmassa nousevat esiin muun muassa feminismi, suomalainen dystopia, pelaaminen, kirjat ja tv-sarjat sekä sanojen haltuunotto. Viime vuoden tapaan päivän aikana palkitaan Hel-YA!:n ja Demi-lehden yhteisen kirjoituskilpailun voittajat.

Koko ohjelma julkaistaan 1.8.2018, jolloin alkaa myös tapahtuman lipunmyynti Tiketissä.

Hel-YA!:n järjestävät yhteistyössä Gummerus, Helmet-kirjastot, Kaiken Entertainment, Kustannusosakeyhtiö Tammi, Lukufiilis, Otava ja WSOY.

Lisätiedot:
Laura Andersson | toimituspäällikkö | Kaiken Entertainment
040 5936494 | laura.andersson@kaiken.com

Kustannusosakeyhtiö Tammi

Lue lisää julkaisijalta Kustannusosakeyhtiö Tammi

Neljännen Dekkarifestivaalin kansainvälisinä tähtivieraina Jonas Bonnier, Jens Henrik Jensen, Arne Dahl ja Martin Österdahl29.5.2018 14:00Tiedote

Dekkarifanit ja kiinnostavimmat rikoskirjailijat yhteen kokoava Dekkarifestivaali järjestetään tulevana syksynä jo neljännen kerran. Mukana on jopa neljä kansainvälistä tähtivierasta, kun kotimaisen rikoskirjallisuuden kovimpien nimien lisäksi festivaalin vieraaksi saapuvat ruotsalaiset Jonas Bonnier, Arne Dahl ja Martin Österdahl sekä tanskalainen Jens Henrik Jensen. Tänä vuonna festivaalilauantaina järjestetään myös ensimmäinen Lasten dekkarifestivaali yhteistyössä Kallion kirjaston kanssa.

Kaunokirjallisuuden suuret naiset keskiössä Tammen 75-vuotisjuhlaseminaarissa28.3.2018 14:27Tiedote

Kustannusosakeyhtiö Tammi juhlii 75-vuotista taivaltaan juhlaseminaarilla. Tammen perustamispäivänä 6. toukokuuta järjestettävässä kaikille avoimessa seminaarissa lavalle nousevat Tammen suuret naiskirjailijat, muun muassa Kaari Utrio, Märta Tikkanen ja Saara Turunen. Juhlavuoden aikana luvassa on myös ulkomaisia kirjailijavieraita, joista keväällä Suomeen saapuvat Marian Keyes ja Kim Leine.

Leena Lehtolaisen Maria Kallio -sarja täyttää 25 vuotta – ”Maria Kallion vuoksi maailma on menettänyt minussa räyhäkkään anarkistin”1.3.2018 09:22Tiedote

Suomalaisten rakastaman Maria Kallio -sarjan ensimmäinen osa, Ensimmäinen murhani, julkaistiin tasan 25 vuotta sitten. Aina kirjan julkaisuun saakka jo nuorena tyttönä esikoisensa julkaissut Leena Lehtolainen oli lähinnä vain elätellyt toivetta ammattikirjailijan urasta. Kiitos Maria Kallion, toive kävi toteen. Ensimmäinen murhani -kirjan julkaisusta käynnistyi Lehtolaisen huima ura kirjailijana. Nyt 25 vuotta myöhemmin Maria Kallio -sarjassa on julkaistu kaikkiaan 14 osaa.