Hel-YA! kokoaa maamme kiinnostavimmat young adult -kirjailijat ja nuoret lukijat Gloriaan

Suomen ensimmäinen ja ainoa nuorten aikuisten kirjallisuuteen keskittyvä tapahtuma Hel-YA! järjestetään toisen kerran 29.9.2018 Gloriassa. Esiintyjinä nähdään muun muassa Salla Simukka, Elina Rouhiainen, Aleksi Delikouras, Magdalena Hai, Erika Vik sekä Karri ”Paleface” Miettinen ja Kaisa Happonen. Trilleristi Max Seeck kirjoittaa tapahtuman aikana yleisön avustuksella somessa julkaistavan live-romaanin.

Nuorille aikuisille suunnattu YA-kirjallisuus sai viime vuonna oman tapahtumansa, kun Helsinki Young Adult Literary Convention, Hel-YA!, järjestettiin ensimmäisen kerran. Loppuunmyyty tapahtuma keräsi Suvilahteen viisitoista kirjailijaa ja yli 200 nuorta lukijaa. Tänä vuonna toista kertaa järjestettävä tapahtuma muuttaa Kulttuuriareena Gloriaan ja tarjoaa entistä monipuolisemman ohjelmakokonaisuuden.

Suomen suosituimpien YA-kirjailijoiden keskustelujen lisäksi ohjelmassa on tänä vuonna työpajoja, musiikkia ja open mic -ohjelmaa. Lisäksi trilleristi Max Seeck kirjoittaa tapahtuman aikana live-romaanin, jonka sisältöön tapahtuman osallistujat voivat vaikuttaa Hel-YA!:n somekanavissa.

Esiintyjinä tapahtumassa nähdään muun muassa Salla Simukka, Elina Rouhiainen, Aleksi Delikouras, Magdalena Hai, Erika Vik sekä Karri ”Paleface” Miettinen ja Kaisa Happonen. Teemoina ohjelmassa nousevat esiin muun muassa feminismi, suomalainen dystopia, pelaaminen, kirjat ja tv-sarjat sekä sanojen haltuunotto. Viime vuoden tapaan päivän aikana palkitaan Hel-YA!:n ja Demi-lehden yhteisen kirjoituskilpailun voittajat.

Koko ohjelma julkaistaan 1.8.2018, jolloin alkaa myös tapahtuman lipunmyynti Tiketissä.

Hel-YA!:n järjestävät yhteistyössä Gummerus, Helmet-kirjastot, Kaiken Entertainment, Kustannusosakeyhtiö Tammi, Lukufiilis, Otava ja WSOY.

Lisätiedot:
Laura Andersson | toimituspäällikkö | Kaiken Entertainment
040 5936494 | laura.andersson@kaiken.com

Dekkarifestivaalin esiintyjälista on vahvistunut – lavalle nousee myös legendaarinen Juha ”Hermo” Rautaheimo24.4.2019 11:59:47 EESTTiedote

Viidennen kerran järjestettävä Dekkarifestivaali valtaa uuden kotipesänsä Paasitornin laajempana kuin koskaan. Lauantaina 21.9.2019 järjestettävässä tapahtumassa on mukana 10 kustantamoa ja parikymmentä kirjailijaa. Festivaalin järjestää tänäkin vuonna Tammi. Festivaalin päälavalle omat dekkaritähtensä marssittavat Tammen ohella mm. WSOY, Gummerus ja S&S. Tapahtumassa mukana ovat myös luku- ja kuunteluaikapalvelu Storytel sekä Suomen dekkariseura.

Dekkarifestivaali kasvaa ja siirtyy uusiin tiloihin – syksyn kattauksessa jälleen kansainvälisiä tähtivieraita28.2.2019 08:00:00 EETTiedote

Jatkuvasti suosiotaan kasvattava Dekkarifestivaali kokoaa ensi syksynä yhteen dekkarifanit ja kiinnostavimmat rikoskirjailijat jo viidennen kerran. Tänä vuonna tapahtuma saa uudet ja aiempaa suuremmat puitteet Paasitornissa. 21.9.2019 järjestettävän festivaalin ensimmäiset vieraat ovat jo varmistuneet: kotimaisen rikoskirjallisuuden kovimpien nimien lisäksi festivaalin vieraiksi saapuvat ruotsalaiset David Lagercrantz ja dekkaripari Cilla ja Rolf Börjlind.