Hel-YA! kokoaa maamme kiinnostavimmat young adult -kirjailijat ja nuoret lukijat Gloriaan

Suomen ensimmäinen ja ainoa nuorten aikuisten kirjallisuuteen keskittyvä tapahtuma Hel-YA! järjestetään toisen kerran 29.9.2018 Gloriassa. Esiintyjinä nähdään muun muassa Salla Simukka, Elina Rouhiainen, Aleksi Delikouras, Magdalena Hai, Erika Vik sekä Karri ”Paleface” Miettinen ja Kaisa Happonen. Trilleristi Max Seeck kirjoittaa tapahtuman aikana yleisön avustuksella somessa julkaistavan live-romaanin.

Nuorille aikuisille suunnattu YA-kirjallisuus sai viime vuonna oman tapahtumansa, kun Helsinki Young Adult Literary Convention, Hel-YA!, järjestettiin ensimmäisen kerran. Loppuunmyyty tapahtuma keräsi Suvilahteen viisitoista kirjailijaa ja yli 200 nuorta lukijaa. Tänä vuonna toista kertaa järjestettävä tapahtuma muuttaa Kulttuuriareena Gloriaan ja tarjoaa entistä monipuolisemman ohjelmakokonaisuuden.

Suomen suosituimpien YA-kirjailijoiden keskustelujen lisäksi ohjelmassa on tänä vuonna työpajoja, musiikkia ja open mic -ohjelmaa. Lisäksi trilleristi Max Seeck kirjoittaa tapahtuman aikana live-romaanin, jonka sisältöön tapahtuman osallistujat voivat vaikuttaa Hel-YA!:n somekanavissa.

Esiintyjinä tapahtumassa nähdään muun muassa Salla Simukka, Elina Rouhiainen, Aleksi Delikouras, Magdalena Hai, Erika Vik sekä Karri ”Paleface” Miettinen ja Kaisa Happonen. Teemoina ohjelmassa nousevat esiin muun muassa feminismi, suomalainen dystopia, pelaaminen, kirjat ja tv-sarjat sekä sanojen haltuunotto. Viime vuoden tapaan päivän aikana palkitaan Hel-YA!:n ja Demi-lehden yhteisen kirjoituskilpailun voittajat.

Koko ohjelma julkaistaan 1.8.2018, jolloin alkaa myös tapahtuman lipunmyynti Tiketissä.

Hel-YA!:n järjestävät yhteistyössä Gummerus, Helmet-kirjastot, Kaiken Entertainment, Kustannusosakeyhtiö Tammi, Lukufiilis, Otava ja WSOY.

Lisätiedot:
Laura Andersson | toimituspäällikkö | Kaiken Entertainment