Heljä Misukka neuvonantajaksi Rud Pedersenille

Yhteiskuntapoliittiseen neuvonantoon ja päättäjävaikuttamiseen keskittynyt konsulttitoimisto Rud Pedersen Public Affairs vahvistaa koulutuspolitiikan ja muutosjohtajuuden osaamista, kun Heljä Misukka aloittaa yrityksessä vanhempana neuvonantajana 1.2.2022.

Heljä Misukka neuvonantajaksi Rud Pedersenille Kuva: Maria Kalmi

Misukka on koulutuspolitiikan ja opetusalan tunnettu johtaja, asiantuntija ja vaikuttaja toimittuaan viimeiset 11 vuotta Opetusalan ammattijärjestön OAJ:n koulutusjohtajana. Lisäksi Misukka on vaikuttajaviestinnän vahva ammattilainen: hän on verkostoitunut laajasti suomalaiseen yhteiskuntaan niin päättäjiin, virkamiehiin, toimittajiin kuin järjestöihinkin.

“Kuntien tulot vähenevät merkittävästi sote-tehtävien siirtyessä hyvinvointialueille. Selvästi suurimmaksi tehtäväalueeksi jää varhaiskasvatus ja perusopetus. Kuntien on etsittävä vastauksia monenlaisiin haasteisiin, kuten koronan jäljistä selviämiseen, henkilöstön saatavuuteen, ikärakenteen muutokseen sekä yhdenvertaisten, laadukkaiden palvelujen tuottamiseen”, Misukka kuvailee.

Misukka toimi valtiosihteerinä opetus- ja kulttuuriministeriössä Vanhasen II:n ja Kiviniemen hallitusten aikana 2007–2011. Hän on myös toiminut mm. kokoomuksen eduskuntaryhmän pääsihteerinä, 12 vuotta Espoon kaupunginvaltuutettuna ja elinkeinopoliittisena asiantuntijana Elinkeinoelämän Keskusliiton Yksityisen opetusalan liitossa (nyk. Sivistystyönantajat).

Misukka on myös vakuuttava esiintyjä, kouluttaja ja keskustelija: hän on mm. juontanut useita tilaisuuksia tapahtumissa, messuilla ja Suomi Areenassa.

”Yhteiskuntasuhteiden konsultoinnissa on selkeä tarve Heljä Misukan monipuoliselle ja laaja-alaiselle osaamiselle. Yhteiskunnalliset kysymykset ovat koko ajan monimutkaisempia ja asiakkaamme tarvitsevat perehtyneitä tulkkeja, jotka pystyvät erottamaan olennaiset asiat epäolennaisista. Muutos on mahdollisuus ainoastaan sille, joka ottaa siitä kiinni", kommentoi Rud Pedersen Public Affairsin toimitusjohtaja Susanna Korpivaara.

Heljä Misukka, helja@lovedu.fi, +358 50 528 6682
Susanna Korpivaara, susanna.korpivaara@rudpedersen.com, +358 400 322 432