Helle ei hyydyttänyt virtuaalista juhannuskokkoa – lähes 200 000 suomalaista seurasi lähetystä
Juhannuksen suosituimman livelähetyksen kohokohtia olivat tänä vuonna selostajalegenda Antero Mertarannan sekä imitaattori Jarkko Tammisen selostukset. Tamminen imitoi spiikeissään suomalaisen viihdemaailman tähtiä, kuten Juhani Tammista, Jorma Uotista, Kimi Räikköstä ja Tarja Halosta. Jo aiemmin viikolla julkaistut ennakkovideot keräsivät yli 100 000 katsojaa tirkistelemään suomalaisten juhannusostoksia.
”Antero Mertaranta on ollut alusta alkaen katsojien eniten toivoma nimi selostajaksi, joten oli mahtavaa saada hänet mukaan lähetykseen. Helteisestä säästä huolimatta hihnaperunat löysivät tiensä virtuaalisen juhannuskokon äärelle”, sanoo Juha-Matti Levo S-ryhmän marketkaupan viestinnästä.
Nähtiinkö Lordi kassalla?
Asiakkaat loihtivat tänäkin vuonna kassahihnalle erilaisia tuotenäytöksiä ja tervehdyslappuja. Somekansaa puhutti erityisesti naamioasuun pukeutunut asiakas, joka muistutti poikkeuksellisen paljon Lordi-hahmoa.
Viihdyttävien selostusten lisäksi Hihna247 paljasti tuttuun tapaan, mitä suomalaisten ostoskoreista löytyi tänä juhannuksena. Katsojien huomion kiinnitti esimerkiksi se, että harvinaisen moni näytti hakevan tänä juhannuksena kaupasta maitoa ja rusinoita.
Katsojat pääsivät osallistumaan liven tekoon myös toivomalla omia juhannuksen suosikkikappaleitaan DJ Hihnikseltä. Lähetyksen taustamusiikiksi toivottiin erityisen paljon JVG:n Tarkenee-hittiä sekä Prisman mainoksissakin kuultavaa Kirkan Kaikkea on -kappaletta.
Juhannushihna teki paluun juurilleen
Historian ensimmäinen, miljoonayleisön kerännyt, Hihna247 kuvattiin juhannuksena 2017 Kaaren Prismassa Helsingissä. Vuosien varrella livelähetystä on kuvattu myös Tampereella ja Vantaalla, niin juhannuksena kuin itsenäisyyspäivän ja joulun alla. Kolmevuotissyntymäpäivänsä kunniaksi Juhannushihna teki paluun syntysijoilleen Prisma Kaareen.
”Asiakkaat olivat liikkeellä mukavalla juhannusfiiliksellä, mutta myös poikkeusajat otettiin hyvin huomioon. Turvavälit säilyivät kassajonossa ja asiakkailta tullut palaute oli positiivista”, kertoo Prisma Kaaren johtaja Ilkka Riiali.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Juha-Matti Levo, S-ryhmän marketkaupan viestintä
juha-matti.levo(at)sok.fi, puh. 0504090067
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Isälle suklaata ja kukkia? S-ryhmän data kertoo erot isän- ja äitienpäivän vietossa4.11.2025 08:02:00 EET | Tiedote
Isänpäivää vietetään jälleen tulevana sunnuntaina 9.marraskuuta. Perinteisesti suomalainen muistaa syksyllä isää samalla kaavalla kuin äitiä keväällä: hyvällä ruoalla ja lahjoilla. S-ryhmän ostodata kuitenkin osoittaa, että isän ja äidin juhlapäivien mauissa sekä pakettien sisällöissä on eroa.
Riisituotteille odotettu sertifiointi – näkyy kaupan hyllyllä ”jyvä kerrallaan”3.11.2025 07:30:00 EET | Tiedote
Riisi on monelle tuttu ruoanlaiton peruselementti, jota ostetaan S-ryhmän ruokakauppojen (Prisma, S-market, Sale ja Alepa) hyllyiltä vuodessa noin yhdeksän miljoonaa kiloa. Syksyllä kaupan riisihyllyille on saapunut ensimmäinen Sustainable Rice Platform -sertifioitu Coop-tuotemerkin basmatiriisi.
Kysely: suomalaiset panostavat kodin valaistuksessa eniten olohuoneeseen ja keittiöön29.10.2025 07:45:00 EET | Tiedote
Suomalaiset pitävät valaistusta tärkeänä tekijänä kodin tunnelman luomisessa ja osana sisustusta, selviää Sokoksen tekemästä kyselytutkimuksesta. Kotona panostetaan etenkin olohuoneen ja keittiön valaistukseen. Sokoksen asiantuntija jakaa täsmävinkin, mihin kodin valaistuksessa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota pimeänä vuodenaikana.
Uudistuva Iso juttu -kumppaniyhteistyö laajenee ilmastoasioista muihin kestävyysteemoihin28.10.2025 12:30:00 EET | Tiedote
S-ryhmä laajentaa Iso juttu -kumppaniyhteistyötään – jatkossa mukana ovat ilmaston lisäksi luonnon monimuotoisuus, vesivastuullisuus ja ihmisoikeudet. Tavoitteena on löytää konkreettisia ratkaisuja kestävyyshaasteisiin yhdessä 17 500 tavaran- ja palveluntoimittajan kanssa sekä tuoda pienet ja suuret toimijat yhteen. Miljoonan tonnin päästösäästötavoite saavutettiin yhdessä kumppaneiden kanssa etuajassa viime vuonna.
Lähes 3000 sähköautoilijaa paljastaa ajatuksensa sähköauton lataamisesta – pitkillä matkoilla selkeä toive, näitä asioita asemille halutaan lisää27.10.2025 09:01:22 EET | Tiedote
ABC-latauksen toteuttama suuri sähköautoilukysely selvitti autoilijoilta muun muassa missä ja mihin aikaan autoa ladataan, mitä latauksen aikana halutaan tehdä ja mitä latausasemille toivotaan lisää. Kyselytutkimukseen vastasi lähes 3000 sähköautolla tai plug-in-hybridillä ajavaa eri-ikäistä autoilijaa ympäri maan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
