Helle ei hyydyttänyt virtuaalista juhannuskokkoa – lähes 200 000 suomalaista seurasi lähetystä
Juhannuksen suosituimman livelähetyksen kohokohtia olivat tänä vuonna selostajalegenda Antero Mertarannan sekä imitaattori Jarkko Tammisen selostukset. Tamminen imitoi spiikeissään suomalaisen viihdemaailman tähtiä, kuten Juhani Tammista, Jorma Uotista, Kimi Räikköstä ja Tarja Halosta. Jo aiemmin viikolla julkaistut ennakkovideot keräsivät yli 100 000 katsojaa tirkistelemään suomalaisten juhannusostoksia.
”Antero Mertaranta on ollut alusta alkaen katsojien eniten toivoma nimi selostajaksi, joten oli mahtavaa saada hänet mukaan lähetykseen. Helteisestä säästä huolimatta hihnaperunat löysivät tiensä virtuaalisen juhannuskokon äärelle”, sanoo Juha-Matti Levo S-ryhmän marketkaupan viestinnästä.
Nähtiinkö Lordi kassalla?
Asiakkaat loihtivat tänäkin vuonna kassahihnalle erilaisia tuotenäytöksiä ja tervehdyslappuja. Somekansaa puhutti erityisesti naamioasuun pukeutunut asiakas, joka muistutti poikkeuksellisen paljon Lordi-hahmoa.
Viihdyttävien selostusten lisäksi Hihna247 paljasti tuttuun tapaan, mitä suomalaisten ostoskoreista löytyi tänä juhannuksena. Katsojien huomion kiinnitti esimerkiksi se, että harvinaisen moni näytti hakevan tänä juhannuksena kaupasta maitoa ja rusinoita.
Katsojat pääsivät osallistumaan liven tekoon myös toivomalla omia juhannuksen suosikkikappaleitaan DJ Hihnikseltä. Lähetyksen taustamusiikiksi toivottiin erityisen paljon JVG:n Tarkenee-hittiä sekä Prisman mainoksissakin kuultavaa Kirkan Kaikkea on -kappaletta.
Juhannushihna teki paluun juurilleen
Historian ensimmäinen, miljoonayleisön kerännyt, Hihna247 kuvattiin juhannuksena 2017 Kaaren Prismassa Helsingissä. Vuosien varrella livelähetystä on kuvattu myös Tampereella ja Vantaalla, niin juhannuksena kuin itsenäisyyspäivän ja joulun alla. Kolmevuotissyntymäpäivänsä kunniaksi Juhannushihna teki paluun syntysijoilleen Prisma Kaareen.
”Asiakkaat olivat liikkeellä mukavalla juhannusfiiliksellä, mutta myös poikkeusajat otettiin hyvin huomioon. Turvavälit säilyivät kassajonossa ja asiakkailta tullut palaute oli positiivista”, kertoo Prisma Kaaren johtaja Ilkka Riiali.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Juha-Matti Levo, S-ryhmän marketkaupan viestintä
juha-matti.levo(at)sok.fi, puh. 0504090067
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Sokos uskoo modernin tavaratalokaupan tulevaisuuteen – panostaa verkkoon ja avaa uuden myymälän Seinäjoelle24.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Sokos-ketju avaa uuden myymälän Seinäjoen Prismakeskukseen. Sokos Seinäjoen avaaminen on luonteva osa Sokoksen monikanavaisen tavaratalokaupan mallia, jossa investoinnit kohdistuvat niin verkkokauppaan kuin kivijalkamyymälöihinkin.
ABC:n data paljastaa: Näissä paikoissa suomalaiset liikkuvat juhannusliikenteessä – löytyykö sinun mökkireittisi varrelta?17.6.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Lähestyvä juhannus tarkoittaa satojen tuhansien suomalaisten lähtemistä tien päälle kohti mökkejään ja muita juhannuksenviettopaikkoja. Liikennemyymäläketju ABC julkaisee nyt juhannuksen kunniaksi tilastojaan siitä, missä suomalaiset yleisimmin matkoillaan asioivat ja mitkä ovat juhannusliikenteen suosituimmat ABC:t. Lisäksi asiantuntija tarjoaa 5 vinkkiä sähköautolla juhannuksen viettoon lähtijöille.
Grilli ja sauna kuumiksi: S-ryhmän kysely ja myyntidata kertovat juhannuksen kaavan16.6.2025 07:35:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän toteuttama tuore asiakaskyselytutkimus sekä myyntidata valottavat, missä suomalaiset viettävät juhannuksen, mitä pöytään katetaan ja mistä perinteestä pidetään kiinni. Datan valossa ostokset noudetaan mökkimatkalla ja ruoan ohella kauppareissulla täydentyvät entistä sujuvammin myös juhannuksen juomahankinnat.
Jo joka neljäs S-Etukortin käyttäjä voi jättää lompakon kotiin ja luottaa puhelimeen10.6.2025 08:04:00 EEST | Tiedote
S-Etukortti löytyy neljältä miljoonalta suomalaiselta, joista miljoona on lisännyt sen myös puhelimeensa. Näin Bonuksen kerryttäminen onnistuu helposti myös silloin, kun fyysinen kortti ei ole mukana matkassa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme