Helle ei hyydyttänyt virtuaalista juhannuskokkoa – lähes 200 000 suomalaista seurasi lähetystä
Juhannuksen suosituimman livelähetyksen kohokohtia olivat tänä vuonna selostajalegenda Antero Mertarannan sekä imitaattori Jarkko Tammisen selostukset. Tamminen imitoi spiikeissään suomalaisen viihdemaailman tähtiä, kuten Juhani Tammista, Jorma Uotista, Kimi Räikköstä ja Tarja Halosta. Jo aiemmin viikolla julkaistut ennakkovideot keräsivät yli 100 000 katsojaa tirkistelemään suomalaisten juhannusostoksia.
”Antero Mertaranta on ollut alusta alkaen katsojien eniten toivoma nimi selostajaksi, joten oli mahtavaa saada hänet mukaan lähetykseen. Helteisestä säästä huolimatta hihnaperunat löysivät tiensä virtuaalisen juhannuskokon äärelle”, sanoo Juha-Matti Levo S-ryhmän marketkaupan viestinnästä.
Nähtiinkö Lordi kassalla?
Asiakkaat loihtivat tänäkin vuonna kassahihnalle erilaisia tuotenäytöksiä ja tervehdyslappuja. Somekansaa puhutti erityisesti naamioasuun pukeutunut asiakas, joka muistutti poikkeuksellisen paljon Lordi-hahmoa.
Viihdyttävien selostusten lisäksi Hihna247 paljasti tuttuun tapaan, mitä suomalaisten ostoskoreista löytyi tänä juhannuksena. Katsojien huomion kiinnitti esimerkiksi se, että harvinaisen moni näytti hakevan tänä juhannuksena kaupasta maitoa ja rusinoita.
Katsojat pääsivät osallistumaan liven tekoon myös toivomalla omia juhannuksen suosikkikappaleitaan DJ Hihnikseltä. Lähetyksen taustamusiikiksi toivottiin erityisen paljon JVG:n Tarkenee-hittiä sekä Prisman mainoksissakin kuultavaa Kirkan Kaikkea on -kappaletta.
Juhannushihna teki paluun juurilleen
Historian ensimmäinen, miljoonayleisön kerännyt, Hihna247 kuvattiin juhannuksena 2017 Kaaren Prismassa Helsingissä. Vuosien varrella livelähetystä on kuvattu myös Tampereella ja Vantaalla, niin juhannuksena kuin itsenäisyyspäivän ja joulun alla. Kolmevuotissyntymäpäivänsä kunniaksi Juhannushihna teki paluun syntysijoilleen Prisma Kaareen.
”Asiakkaat olivat liikkeellä mukavalla juhannusfiiliksellä, mutta myös poikkeusajat otettiin hyvin huomioon. Turvavälit säilyivät kassajonossa ja asiakkailta tullut palaute oli positiivista”, kertoo Prisma Kaaren johtaja Ilkka Riiali.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Juha-Matti Levo, S-ryhmän marketkaupan viestintä
juha-matti.levo(at)sok.fi, puh. 0504090067
SOK Mediapalvelu
arkisin klo 8-16
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa ja ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä sekä oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme vuonna 2024 Suomeen lähes miljardi euroa.
#parempipaikkaelää
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Antti Oksa päivittäistavarakaupan ja Sebastian Nyström käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle16.9.2025 12:00:00 EEST | Tiedote
Antti Oksa on nimitetty päivittäistavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Oksa on aloittanut kaupparyhmän palveluksessa vuonna 2006 S-Trainee-valmennettavana ja on ennen uutta tehtäväänsä toiminut monipuolisesti päivittäistavarakaupan alueella. Viimeisimpänä hän on vastannut SOK:n päivittäistavarakaupan tuoteryhmäjohtamisesta. Sebastian Nyström on nimitetty käyttötavarakaupan johtajaksi SOK:lle 16.9. alkaen. Tehtävä on S-ryhmässä uusi. Nyströmin vastuualueeseen kuuluu käyttötavarakauppa Prisma-, Sokos- ja Sokos Emotion -ketjubrändeissä, ja johtajat Virpi Viinikainen ja Mika Laakso raportoivat jatkossa hänelle. Nyström tulee roolissaan keskittymään erityisesti S-ryhmän käyttötavarakaupan digitaalisuuden kehittämiseen. Sebastian Nyström aloitti SOK:lla vuonna 2015 strategiajohtajana ja on viimeisimpänä työskennellyt digipalveluista, IT:stä ja asiakkuudesta vastaavana muutosjohtajana. Ville Kinnunen on nimitetty Chief Digital Officer -tehtävään ja konsernijohtoryhmän jäseneksi SOK:l
Maalaus korostuu suomalaisten remontointisuunnitelmissa – Prisma tuo myyntiin uudet sisustusmaalit suosituimmissa sävyissä9.9.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän asiakasomistajilleen toteuttama tuore kyselytutkimus valottaa suomalaisten remontointisuunnitelmia. Kyselyyn vastasi yli 1900 suomalaista, ja sen tulokset puhuvat selkeää kieltä: pienet kodin remontit kiinnostavat nyt enemmän kuin suuret investoinnit. Useimmiten remontointiaikeissa suunnataan maalikaupoille. Prisman valikoimaan saapuneet uudet sisustusmaalit tuovat kymmenen Suomen suosituinta sävyä helposti remontoijien saataville.
Kaupan toimenpiteillä selvä vaikutus – S-ryhmän ruokakaupoissa hillittiin muovikassien kysyntää8.9.2025 08:15:00 EEST | Tiedote
Osana kansallista muovikassisitoumusta sekä pitkäaikaista kampanjointia yhdessä muiden kaupan alan toimijoiden kanssa, S-ryhmän ruokakaupoissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) on tehty toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Toukokuun alussa aloitetun uuden myymäläviestinnän sekä eri kassivaihtoehtoja koskeneen hintamuutoksen myötä yhä harvempi osti muovikassin tänä kesänä.
Suomesta löytyy jo kauppoja, joissa puhelin on syrjäyttänyt lompakon5.9.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
Tietyissä S-ryhmän toimipaikoissa jo joka toinen bonustapahtuma kirjataan puhelimella muovikortin sijaan. Muutos on tapahtunut lyhyessä ajassa, sillä esimerkiksi Applen laitteille S-Etukortin on voinut lisätä vasta viime vuodesta alkaen.
SOK mukaan European Marketing Distribution -hankintaliittoumaan29.8.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
SOK on liittynyt päivittäistavaroiden kansainvälisen EMD-hankintaliittouman jäseneksi. Yhteistyön tavoitteena on luoda uudenlaisia toimintamalleja kansainvälisten merkkituotteiden hankintaan – asiakkaiden hyödyksi.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme