Helle ei hyydyttänyt virtuaalista juhannuskokkoa – lähes 200 000 suomalaista seurasi lähetystä

Suora lähetys Prisman kassahihnalta saavutti suuren suosion myös tänä juhannuksena, helteisestä säästä huolimatta. Lähes 200 000 suomalaista seurasi juhannusaattona Antero Mertarannan ja Jarkko Tammisen tähdittämää lähetystä Prisman Facebook-sivuilla.

Hihnalla nähtiin tänäkin vuonna erilaisia asiakkaiden tervehdyksiä. Kuvakaappaus Prisman Facebookista.

Juhannuksen suosituimman livelähetyksen kohokohtia olivat tänä vuonna selostajalegenda Antero Mertarannan sekä imitaattori Jarkko Tammisen selostukset. Tamminen imitoi spiikeissään suomalaisen viihdemaailman tähtiä, kuten Juhani Tammista, Jorma Uotista, Kimi Räikköstä ja Tarja Halosta. Jo aiemmin viikolla julkaistut ennakkovideot keräsivät yli 100 000 katsojaa tirkistelemään suomalaisten juhannusostoksia.

”Antero Mertaranta on ollut alusta alkaen katsojien eniten toivoma nimi selostajaksi, joten oli mahtavaa saada hänet mukaan lähetykseen. Helteisestä säästä huolimatta hihnaperunat löysivät tiensä virtuaalisen juhannuskokon äärelle”, sanoo Juha-Matti Levo S-ryhmän marketkaupan viestinnästä.

Nähtiinkö Lordi kassalla?

Asiakkaat loihtivat tänäkin vuonna kassahihnalle erilaisia tuotenäytöksiä ja tervehdyslappuja. Somekansaa puhutti erityisesti naamioasuun pukeutunut asiakas, joka muistutti poikkeuksellisen paljon Lordi-hahmoa.

Viihdyttävien selostusten lisäksi Hihna247 paljasti tuttuun tapaan, mitä suomalaisten ostoskoreista löytyi tänä juhannuksena. Katsojien huomion kiinnitti esimerkiksi se, että harvinaisen moni näytti hakevan tänä juhannuksena kaupasta maitoa ja rusinoita.

Katsojat pääsivät osallistumaan liven tekoon myös toivomalla omia juhannuksen suosikkikappaleitaan DJ Hihnikseltä. Lähetyksen taustamusiikiksi toivottiin erityisen paljon JVG:n Tarkenee-hittiä sekä Prisman mainoksissakin kuultavaa Kirkan Kaikkea on -kappaletta.

Juhannushihna teki paluun juurilleen

Historian ensimmäinen, miljoonayleisön kerännyt, Hihna247 kuvattiin juhannuksena 2017 Kaaren Prismassa Helsingissä. Vuosien varrella livelähetystä on kuvattu myös Tampereella ja Vantaalla, niin juhannuksena kuin itsenäisyyspäivän ja joulun alla. Kolmevuotissyntymäpäivänsä kunniaksi Juhannushihna teki paluun syntysijoilleen Prisma Kaareen.

”Asiakkaat olivat liikkeellä mukavalla juhannusfiiliksellä, mutta myös poikkeusajat otettiin hyvin huomioon. Turvavälit säilyivät kassajonossa ja asiakkailta tullut palaute oli positiivista”, kertoo Prisma Kaaren johtaja Ilkka Riiali.

Juha-Matti Levo, S-ryhmän marketkaupan viestintä
juha-matti.levo(at)sok.fi, puh. 0504090067