Helsingin Itäkeskuksen Prisman Alko uudistetaan

Helsingin Itäkeskuksen Prisman Alko remontoidaan, ja myymälä on kiinni 1.–11. maaliskuuta. Uudistunut myymälä avautuu perjantaina 12. maaliskuuta klo 9. Lähimmät Alkot palvelevat Itäkeskuksen Eastonissa (Kauppakartanonkatu 3), Itis Stockmannilla (Itäkatu 1) sekä Myllypurossa (Kiviparintie 2).
”Tänä vuonna suunnittelemme remontoivamme yli 30 myymälää. Haluamme tarjota maailmanluokan palvelua, sujuvaa asiointia ja varmistaa henkilöstöllemme toimivan työympäristön, ja nyt onkin Itäkeskuksen Prisman myymälän vuoro uudistua,” kertoo aluepäällikkö Tatu Vanninen.
”Kuluttaja haluaa asioinniltaan vaivattomuutta ja mahdollisuuden asioida juuri silloin, kun hänelle sopii. Asiakkaamme ovat löytäneet koronapandemiassa Alkon verkkokaupan, ja verkkokauppanoudot myymälöistämme ovat yli kaksinkertaistuneet. Myymäläkonseptissamme toteutuvatkin sekä monikanavaisuus että asiantunteva ja henkilökohtainen palvelu,” Vanninen jatkaa.
Myymälässä 1 550 tuotetta, verkkokaupasta koko valikoima
Itäkeskus Prisman Alkon valikoiman koko säilyy ennallaan ja koostuu noin 1 550 tuotteesta. Viinejä löytyy noin 1000, panimotuotteita 200, väkeviä 300 ja alkoholittomia juomia noin 50.
”Pääkaupunkiseudulla ollaan muuta maata enemmän viinikansaa, ja viinivalikoimastamme löytyykin niin trendikkäät oranssiviinit kuin klassiset bordeauxit. Aina mielenkiintoiset kuukausittaiset erikoiserät löytyvät valikoimastamme jatkossakin ja tulevat myyntiin joka kuun ensimmäinen torstai,” kertoo myymälän palvelupäällikkö Christian Stenius.
Tuotevalikoima vaihtelee myymälöissä paikallisen kysynnän, asiakastoiveiden sekä myymälän koon mukaan. Koko valikoiman tuotteet ovat tilattavissa mihin tahansa myymälään tai noutopisteeseen Alkon verkkokaupasta.
”Seuraamme aktiivisesti niin trendejä kuin asiakkaiden esittämiä toiveita, kun suunnittelemme myymälän valikoimaa,” Stenius jatkaa.
Huoli ilmastosta näkyy viinihyllyllä
Terveys, hyvinvointi sekä erilaiset ruokavaliot näkyvät yhä useammin myös juomavalinnoissa – esimerkiksi vegaanista ruokavaliota noudattava valitsee vegaanisen viinin, joku toinen välttelee sokereita.
Stenius on huomannut, että asiakkaat kiinnittävät juomavalinnoissaan yhä enemmän huomiota niin omaan hyvinvointiinsa, ympäristöystävällisyyteen kuin vastuullisuuteen muutenkin.
”Vihreät valinnat, lähi- ja pientuotanto sekä kotimaiset raaka-aineet kiinnostavat. Pyrimme osaltamme helpottamaan asiakkaan vastuullisempia valintoja Vihreä valinta -merkinnällä, joka löytyy jo joka kolmannelta tuotteeltamme.”
Lisätiedot:
Pääkaupunkiseudun aluepäällikkö Tatu Vanninen, p 020 711 6101, Tatu.Vanninen@alko.fi
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
viestintäpäällikkö Varpu Göös
viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 10 500 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 365 myymälää, 130 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuosittain meillä asioi reilut 54 miljoonaa asiakasta. Vuonna 2019 Alkon liikevaihto oli 1,14 miljardia euroa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Jyväskylän Sokkarin Alkolle uusi ilme16.9.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Jyväskylän keskustan Sokkarin Alko saa lokakuussa uuden ilmeen. Myymälän laaja valikoima ja kuukausittain vaihtuvat erikoiserät tekevät myymälästä juomien ystävän aarreaitan. Sokkarin myymälässä näkyy syksyn tulo Oktoberfest-oluissa ja syyskuussa alkavassa glögikaudessa.
Alkon elokuun myyntitiedote – syksyn sävyt näkyvät asiakkaan ostoskorissa10.9.2025 07:31:00 EEST | Tiedote
Elokuun vertailukelpoinen litramyynti laski neljä prosenttia verrattuna viime vuoden elokuuhun. Syksyn sadonkorjuuaika houkuttaa asiakkaita valitsemaan täyteläisimpiä punaviinejä ja juhlistamaan Oktoberfestiä.
Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote
Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.
Hangon Alkolle uusi ilme4.9.2025 07:15:00 EEST | Tiedote
Hangon Alko saa syyskuussa uuden ilmeen. Roseeviinipääkaupungiksikin tituleeratussa Hangossa siirrytään syksyn saapuessa täyteläisiin punaviineihin ja maltaisiin Oktoberfest-oluisiin.
Alkon puolivuosikatsaus 1-6/2025: Lakimuutokset vaikuttivat odotetusti myyntiin ja tulokseen. Alkon palvelu ja valikoimat saavat kiitosta28.8.2025 12:25:19 EEST | Tiedote
Tammi-kesäkuu lyhyesti Kesäkuussa 2024 voimaan tullut alkoholilain muutos laajensi entistä vahvempien alkoholijuomien myyntiä päivittäistavarakauppoihin, mikä on vaikuttanut Alkon myyntiin. Myynti tammi–kesäkuussa oli 30,7 (34,8) miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 479,3 (536,4) miljoonaa euroa, joka oli 57,0 miljoonaa euroa vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Alkoholijuomaveroa valtiolle Alkon myynnin kautta kertyi 248,4 (278,1) miljoonaa euroa. Liikevoitto oli 4,6 (15,8) miljoonaa euroa, ja kauden voitto oli 4,3 (13,1) miljoonaa euroa. Asiakkaat antoivat valikoimatyytyväisyyskyselyssä Alkon valikoimalle historian parhaan arvosanan 8,64 (8,61) (kouluarvosanalla 4–10). Asiakaskokemusindeksi, joka kertoo asiakkaiden kokonaistyytyväisyyden asiointiin niin myymälässä, asiakaspalvelukeskuksessa kuin verkkokaupassa, oli erinomaisella tasolla ollen 4,60 (4,58) (asteikko 1–5). Myymälöissä asiakkaiden iän tarkastamisen mystery shopping -asiointien* tulo
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme