Alko Oy

Helsingin keskustan Forumin Alko muuttaa Citycenteriin

Jaa
Helsingin keskustan Forum-kauppakeskuksen Alko muuttaa keskustan Citycenteriin ja uusi myymälä avataan 6.2. Forumin Alkon viimeinen aukiolopäivä on 3.2.

Helsingin keskustan Forumin Alko muuttaa keskustan Citycenterin eli Makkaratalon uudistuvaan K1-kerrokseen. Uusi myymälä avataan 6.2. ja Forumin Alkon viimeinen aukiolopäivä on 3.2.

​Citycenter sijaitsee joukkoliikenteen keskiössä ja kauppakeskuksen kautta kulkee vuosittain miljoonia ihmisiä. Alko on Citycenterin paluumuuttajia, sillä oli myymälä kauppakeskuksen katutasossa vuosina 2007–2010.

"Ihmiset ovat tottuneet liikkumaan ja kuluttamaan palveluita Helsingin keskusta-alueella. Pyrimme aina löytämään myymälöille asiakkaiden kannalta optimaalisimmat sijainnit. Helsingin ydinkeskustan myymälöiden lukumäärä vaikuttaisi tällä hetkellä olevan kokonaisuudessaan hyvä, ja tämä muutto tukee vielä paremmin tasapainoa asiakasvirtojen kanssa​", kertoo aluepäällikkö Tatu Vanninen.

Uuteen myymälään uusi valikoima

Citycenterin Alkon valikoima koostuu 600 tuotteesta: 375 viinistä, 75 panimotuotteesta, 125 väkevästä ja 25 alkoholittomasta tuotteesta.

Myymälävalikoiman lisäksi Alkon noin 9 000 tuotteen koko valikoima on saatavilla Alkon verkkokaupasta ja tilattavissa veloituksetta mihin tahansa Alkon myymälään tai noutopisteeseen, joita Alkolla on noin 100. Verkkokauppatilauksen voi tehdä myös Alkon myymälässä, jossa henkilökunta opastaa mielellään.

”Erinomainen asiakaskokemus ja vastuullisuus ovat meillä työn keskipisteessä. Myymälässä olemme panostaneet asioinnin sujuvuuteen. Tuotteiden esillepanot ovat selkeät ja olemme vastanneet asiakkaiden toiveisiin muun muassa siinä, että myymälässä on tuotteille enemmän kylmätilaa. Seuraamme valikoimavalinnoissa myös trendejä ja ilmiöitä, nyt kysytään kevyempiä ja raikkaampia sekä vastuullisia juomavaihtoehtoja,” palvelupäällikkö Timo Susi sanoo.

Alkon mobiilisovelluksen avulla asiakas voi tutustua koko tuotevalikoimaan, varmistaa oman suosikkijuoman myymäläsaatavuuden, nähdä lähimmän myymälän ja sen aukioloajat, tehdä muistiinpanoja ja omia listoja tuotteista sekä tilata tuotteita valikoimasta. Vuoden 2019 lopussa mobiilisovelluksella oli jo noin 45 000 käyttäjää.

​Lisätiedot:

Pääkaupunkiseudun aluepäällikkö Tatu Vanninen, Tatu.Vanninen@alko.fi, puh. 020 711 6101

Avainsanat

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Alko Oy
Arkadiankatu 2
00101 Helsinki

020 711 11http://www.alko.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Alko Oy

Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote

Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.

Alkon puolivuosikatsaus 1-6/2025: Lakimuutokset vaikuttivat odotetusti myyntiin ja tulokseen. Alkon palvelu ja valikoimat saavat kiitosta28.8.2025 12:25:19 EEST | Tiedote

Tammi-kesäkuu lyhyesti Kesäkuussa 2024 voimaan tullut alkoholilain muutos laajensi entistä vahvempien alkoholijuomien myyntiä päivittäistavarakauppoihin, mikä on vaikuttanut Alkon myyntiin. Myynti tammi–kesäkuussa oli 30,7 (34,8) miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 479,3 (536,4) miljoonaa euroa, joka oli 57,0 miljoonaa euroa vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Alkoholijuomaveroa valtiolle Alkon myynnin kautta kertyi 248,4 (278,1) miljoonaa euroa. Liikevoitto oli 4,6 (15,8) miljoonaa euroa, ja kauden voitto oli 4,3 (13,1) miljoonaa euroa. Asiakkaat antoivat valikoimatyytyväisyyskyselyssä Alkon valikoimalle historian parhaan arvosanan 8,64 (8,61) (kouluarvosanalla 4–10). Asiakaskokemusindeksi, joka kertoo asiakkaiden kokonaistyytyväisyyden asiointiin niin myymälässä, asiakaspalvelukeskuksessa kuin verkkokaupassa, oli erinomaisella tasolla ollen 4,60 (4,58) (asteikko 1–5). Myymälöissä asiakkaiden iän tarkastamisen mystery shopping -asiointien* tulo

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye