Helsingin NMKY

Helsingin NMKY rakentaa oman koripalloareenan

Helsingin NMKY:n tukisäätiö rakennuttaa oman koripalloareenan Helsingin Pakilaan. Syksyllä 2023 valmistuva Namika Areena täyttää toteutuessaan Helsingin NMKY:n vuosikymmenten unelman omasta koripalloareenasta.

Namika Areena on Helsingin NMKY:n Tukisäätiön rakennuttama noin 3500m2 uusi liikuntaolosuhde Helsingin Pakilaan. Areenan rakentaminen alkaa tulevana kesänä. Areena tulee palvelemaan Helsingin NMKY:n monipuolista lasten ja nuorten toimintaa sekä Pakilan peruskoulun liikunnanopetusta.

- Helsingin NMKY on Suomen suurin koripalloseura. Areenan suunnittelua on ohjannut etenkin juniorikoripallon tarpeet. Namika Areena on vuonna 2023 valmistuessaan luonteva jatke Helsingin NMKY:n rooliin koripallon suunnannäyttäjänä, Namika Areenan toimitusjohtaja Ulla Huhtinen sanoo.

Areenan kustannusarvio on noin 12,5 miljoonaa. Areenan rakentamisen mahdollistaa Helsingin NMKY:n Tukisäätiö, jonka varallisuus muodostuu Hotel Arthurin liiketoiminnan voitosta sekä kiinteistöomistuksista. Namika Areenan päävuokralaisia ovat Helsingin NMKY ja Helsingin kaupungin Kasvatuksen ja koulutuksen toimiala.

- Namika Areena tuo alueelle paljon uusia vapaa-ajan vieton mahdollisuuksia ja ulkotiloja kehitetään käyttäjien tarpeiden ja toiveiden mukaisesti. Namika Areena tuo ensiluokkaiset harjoitusolosuhteet etenkin juniorikoripallon tarpeisiin, tilojen ollessa samalla muuntautumiskykyiset ja monikäyttöiset. Tilaratkaisut ovat turvalliset ja liikkumaan motivoivat, tilaratkaisuilla halutaan vahvistaa areenan käyttäjien yhteisöllisyyden kokemusta, Huhtinen tähdentää.

Namika Areenan rakentajana toimii NCC ja suunnittelutyön tekee Arkkitehtitoimisto Rudanko + Kankkunen.

Yhteyshenkilö / lisätietojen antaja:

Silja-Kaisa Pöyliö
viestintäpäällikkö
puh. 0407765463
silja-kaisa.poylio@hnmky.fi

Helsingin NMKY
Vuorikatu 17

Helsingin NMKY kohtaa toimintojensa kautta yli 6000 lasta ja nuorta viikossa. Helsingin NMKY on Suomen suurin koripallo-organisaatio sekä yksi suurimmista iltapäiväkerhotoiminnan järjestäjistä Helsingissä. Helsingin NMKY on tuonut muun muassa koripallo- ja partiotoiminnan Suomeen. Nykyään Helsingin NMKY tarjoaa urheilu-, musiikki-, kohtaamis-, palvelu-, ja koulutustoimintaa. Helsingin NMKY:n taustalla toimii Helsingin NMKY:n tukisäätiö, jonka omistukseen kuuluu myös Hotel Arthur, joka on Suomen suurimpia yksityisiä hotelleja. Sen tuotot käytetään lasten ja nuorten toimintaan.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Helsingin NMKY

HELSINGIN NMKY HALUAA KIITTÄÄ VUODEN URHEILUSEURA 2015 TUNNUSTUKSESTA - tervetuloa korismatsiin ja Uuno - pokaalikahveille!26.1.2016 09:00:00 EET | Tiedote

Suomen urheilugaalassa 12.1 palkittu Vuoden urheiluseura, Helsingin NMKY, tarjoaa Uuno -pokaalikahvit Malmin palloiluhallilla, Siemenkuja 3, sunnuntaina 31.1 klo 17.15 alkaen Helsingin NMKY:n kotipelin yhteydessä. Vuoden urheiluseura nimitys on upea tunnustus ja kiitos koko Helsingin NMKY-yhteisölle ja sen toiminnan mahdollistajille. Sunnuntain tapahtumaan ovat kaikki tervetulleita!

Helsingin NMKY täyttää 125 vuotta - Juhlavuoden tavoitteena on hankkia puuttuva mahdollisuus18.3.2014 14:57:44 EET | Tiedote

Helsingin NMKY juhlii 125 vuoden merkkipaalua ajankohtaisella teemalla. Syrjäytymisen ennaltaehkäisy puhuttelee tässä ajassa monia. Tänään yhdistys panostaa lasten ja nuorten hyvinvointiin kehittäen kaikille avointa matalan kynnyksen toimintaa. Lisäksi puuttuvia mahdollisuuksia hankitaan varainkeräyksellä, jonka tavoitteena on auttaa nuoria ja heidän perheitään harrastuksensa rahoittamisessa.

Avioliittoleiriltä haetaan läheisyyttä8.7.2011 14:00:00 EEST | Tiedote

Tiedotusvälineille Heinäkuun toisella viikolla (9.7. 2011) Pieksämäellä pyörähtää käyntiin jo 37. Helsingin NMKY:n järjestämä Paremman avioliiton perheleiri. Leiri toteutetaan yhteistyössä Koulutuskeskus Agricolan kanssa ja se kokoaa yli 300 avioparia eri puolilta Suomea. Yhteensä leiriläisiä on 1100. Aikuisten toiminnan aikana lapset ja nuoret viettävät omaa ohjelmallista leiriään, joka on vuosien aikana saavuttanut suuren suosion.