Helsingin Pakilan Alko uudistuu
Helsingin Pakilan Alko remontoidaan, ja myymälä on suljettuna 6.7.–12.8. Myymälä avataan uusittuna torstaina 13.8. klo 9. Kiinnioloaikana lähimmät Alkot löytyvät Käpylästä (Panuntie 11) ja Kannelmäestä (Kantelettarentie 1).
”Koko kiinteistön lattiaremontin yhteydessä on mielekästä uudistaa vuonna 2012 avattu myymälämme. Pyrimme ilmeeltään raikkaisiin, toiminnoiltaan selkeisiin ja asiakkaille helposti hahmotettaviin ratkaisuihin. Lisäksi tilat tukevat henkilöstöämme maailmanluokan palvelussa ja parantavat työviihtyvyyttä,” aluepäällikkö Tatu Vanninen kertoo.
”Myymäläuudistukset tehdään aina mahdollisimman ympäristöystävällisesti. Alkon tavoitteena on tämän vuoden loppuun mennessä pienentää myymälöiden sähkönkulutusta kymmenellä prosentilla vuoteen 2017 verrattuna. Myös sähkönkulutuksesta aiheutuneita hiilidioksidipäästöjä pyritään vähentämään puoleen verrattuna vuoteen 2017,” Vanninen kuvailee.
Vastuullisuus ja eettisyys selkeitä trendejä
Alkon monipuolinen ja uudistuva valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Pakilan Alkon valikoima koostuu remontin jälkeen noin 1150 tuotteesta, joista panimotuotteita on noin 125, väkeviä noin 250, viinejä 750 ja alkoholittomia 25.
”Vastuullisuus ja eettisyys ovat selkeitä trendejä ja entistä merkittävämpi ostokriteeri myös Alkon asiakkaille. Asiakaspalvelumme yhtenä tavoitteena onkin tukea asiakkaan vastuullisia valintoja. Meidän Vihreä valinta -valikoiman merkinnät kertovat juoman tuottajan sitoutumisesta ympäristötyöhön ja kestävään kehitykseen,” kertoo palvelupäällikkö Helena Silfver.
Monikanavainen palveluverkosto
Alkon palveluverkosto kehittyy muuttuvien asiakastarpeiden ja toimintaympäristön muutosten pohjalta. Monikanavaisen palveluverkoston muodostavat valtakunnallisesti 362 myymälää, noin 100 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus.
Alkon verkkokauppa tarjoaa asiakkaille eri puolilla Suomea tasapuolisen mahdollisuuden tutustua tuotteisiin ja tehdä ostoksia Alkon 10 000 tuotteen valikoimasta rauhassa silloin, kun itselle sopii.
Verkkokauppatilaus voidaan toimittaa mihin tahansa Alkon myymälään tai noutopisteeseen, ja verkkokauppatilauksen voi tehdä myös Alkon myymälässä henkilökunnan opastuksella.
”Suosittelen tutustumaan Alkon mobiilisovellukseen. Sen avulla voi tutustua koko tuotevalikoimaan, varmistaa haluamansa tuotteen saatavuuden, tilata tuotteita sekä nähdä lähimmän myymälän ja sen aukioloajat. Sovelluksessa on mahdollisuus myös kirjata muistiinpanoja ja omia tuotelistoja”, Vanninen kertoo.
Yhteyshenkilöt
Pääkaupunkiseudun aluepäällikkö Tatu Vanninen, p 040 838 9694, tatu.vanninen@alko.fi
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–17), viestinta@alko.fi
Tietoja julkaisijasta
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva yli 9 500 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 362 myymälää, 100 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuosittain meillä asioi reilut 54 miljoonaa asiakasta. Vuonna 2019 Alkon liikevaihto oli 1,14 miljardia euroa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Jyväskylän Sokkarin Alkolle uusi ilme16.9.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Jyväskylän keskustan Sokkarin Alko saa lokakuussa uuden ilmeen. Myymälän laaja valikoima ja kuukausittain vaihtuvat erikoiserät tekevät myymälästä juomien ystävän aarreaitan. Sokkarin myymälässä näkyy syksyn tulo Oktoberfest-oluissa ja syyskuussa alkavassa glögikaudessa.
Alkon elokuun myyntitiedote – syksyn sävyt näkyvät asiakkaan ostoskorissa10.9.2025 07:31:00 EEST | Tiedote
Elokuun vertailukelpoinen litramyynti laski neljä prosenttia verrattuna viime vuoden elokuuhun. Syksyn sadonkorjuuaika houkuttaa asiakkaita valitsemaan täyteläisimpiä punaviinejä ja juhlistamaan Oktoberfestiä.
Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote
Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.
Hangon Alkolle uusi ilme4.9.2025 07:15:00 EEST | Tiedote
Hangon Alko saa syyskuussa uuden ilmeen. Roseeviinipääkaupungiksikin tituleeratussa Hangossa siirrytään syksyn saapuessa täyteläisiin punaviineihin ja maltaisiin Oktoberfest-oluisiin.
Alkon puolivuosikatsaus 1-6/2025: Lakimuutokset vaikuttivat odotetusti myyntiin ja tulokseen. Alkon palvelu ja valikoimat saavat kiitosta28.8.2025 12:25:19 EEST | Tiedote
Tammi-kesäkuu lyhyesti Kesäkuussa 2024 voimaan tullut alkoholilain muutos laajensi entistä vahvempien alkoholijuomien myyntiä päivittäistavarakauppoihin, mikä on vaikuttanut Alkon myyntiin. Myynti tammi–kesäkuussa oli 30,7 (34,8) miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 479,3 (536,4) miljoonaa euroa, joka oli 57,0 miljoonaa euroa vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Alkoholijuomaveroa valtiolle Alkon myynnin kautta kertyi 248,4 (278,1) miljoonaa euroa. Liikevoitto oli 4,6 (15,8) miljoonaa euroa, ja kauden voitto oli 4,3 (13,1) miljoonaa euroa. Asiakkaat antoivat valikoimatyytyväisyyskyselyssä Alkon valikoimalle historian parhaan arvosanan 8,64 (8,61) (kouluarvosanalla 4–10). Asiakaskokemusindeksi, joka kertoo asiakkaiden kokonaistyytyväisyyden asiointiin niin myymälässä, asiakaspalvelukeskuksessa kuin verkkokaupassa, oli erinomaisella tasolla ollen 4,60 (4,58) (asteikko 1–5). Myymälöissä asiakkaiden iän tarkastamisen mystery shopping -asiointien* tulo
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme