Helsingin SDP:n valtuustoryhmän puheenjohtaja: Vantaalta mallia varhaiskasvatuksen palkankorotuksiin Helsingissä

Helsingin valtuuston sosialidemokraattisen ryhmän puheenjohtaja Eveliina Heinäluoma iloitsee Vantaan kaupungin päätöksestä parantaa päivähoitohenkilöstön palkkausta ja esittää, että Helsinki tekisi nopeasti vastaavan linjauksen.

- Lastentarhaopettajat ja koko päivähoidon henkilöstö ovat pitkään olleet palkkauksessa alimitoitettuja työn vaativuuteen ja merkitykseen nähden. Vantaan kaupungin linjaus parantaa henkilöstön palkkoja on ilon aihe ja antaa paremmat mahdollisuudet saada alalle pätevää henkilökuntaa korkeiden elinkustannusten pääkaupunkiseudulla.

- Esitänkin, että Helsingissä tehdään vastaavan sisältöiset päätökset varhaiskasvatuksen henkilöstön palkkauksen parantamisesta. Helsingin on myös hyvä pohtia erityisen kannustuspalkkion nostamista 1 500 euroon. Uusille lastentarhaopettajille suunnattu kannustuspalkkio tukee mahdollisuuksia täyttää vapautuvat ja uudet tehtävät päivähoidossa olevien lasten määrän kasvaessa.

-Toivon, että asiasta käynnistyy neuvottelut kaupungin ja henkilöstöjärjestöjen kesken.

Helsingissä pitäisi pyrkiä asiassa ratkaisuun vielä ennen kesälomia, jotta Helsingin asema tasapuolisena ja houkuttelevana työnantajana säilyy, Heinäluoma esittää.

Eveliina Heinäluoma

SDP Helsingin valtuustoryhmän puheenjohtaja

Kutsu: Hiilinieluja ja bioenergiaa -seminaari2.11.2018 10:03Kutsu

Lämpimästi tervetuloa SDP:n Ihmisen elinympäristö –työryhmän sekä Eduskunnan ympäristövaliokunnan sd-ryhmän järjestämään miniseminaarin Hiilinieluja ja bioenergiaa - onko Suomen ilmastopolitiikka menossa metsään? Aika: torstaina 8.11.2018 kello 17-19 Paikka: Pikkuparlamentin kansalaisinfo, Arkadiankatu 3 Ohjelma: Metsät ja bioenergia – suomalaisen ilmastopolitiikan kohtalonkysymys? Professori Markku Ollikainen, Suomen ilmastopaneelin puheenjohtaja Hiilivapaa Helsinki 2035 – mistä lämpöä ja energiaa? Karoliina Auvinen, Smart Energy Transition -tutkimushankkeen vuorovaikutusjohtaja Keskustelun käynnistää kommenttipuheenvuorollaan MMK Matti Saarni, joka tutkii politiikan keinoja hillitä ilmastonmuutosta metsä-, maatalous- ja ympäristöpolitiikalla. Puhetta johtaa työryhmän puheenjohtaja Kaarin Taipale. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

SDP:n varapuheenjohtaja Maarit Feldt-Ranta asunnottomien yössä: Tarvitsemme lisää kohtuuhintaisia asuntoja, kohtuulliset asumismenot ja asumisneuvontaa17.10.2018 16:21Tiedote

SDP:n kansanedustaja, varapuheenjohtaja Maarit Feldt-Ranta esittää Asunnottomien yö -tapahtumassa kolme keinoa asunnottomuuden vähentämiseksi. Asunnottomien yötä vietetään tänään 17. lokakuuta YK:n köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisena päivänä ympäri Suomea. Tapahtumia järjestetään yli neljälläkymmenellä paikkakunnalla.