Helsingin sosialidemokraatit nimeävät uuden apulaispormestarin

Helsingin sosialidemokraatit tekee toukokuussa esityksen kasvatuksen ja koulutuksen apulaispormestariksi.

Helsingin Sosialidemokraatit tekee esityksen uudeksi kasvatuksen ja koulutuksen apulaispormestariksi 25. toukokuuta järjestettävässä ylimääräisessä piirikokouksessa. SDP sai kuntavaalien yhteydessä kasvatuksesta ja koulutuksesta vastaavan Helsingin apulaispormestarin paikan. Tehtävää tähän asti hoitanut apulaispormestari Nasima Razmyar valittiin eduskuntavaaleissa kansanedustajaksi.

Helsingin SDP:n piirihallitus korostaa jäsendemokratian ja avoimuuden merkitystä valintaprosessissa. Puolueosastot voivat tehdä ehdotuksia apulaispormestariehdokkaista 5. toukokuuta mennessä. Viikolla 19 järjestetään Paasitornissa kaikille avoin apulaispormestariehdokkaiden paneeli. Apulaispormestarin tulee olla SDP:n valtuutettu tai varavaltuutettu.

SDP:n piirihallitus esittää piirikokoukselle että 5.5. mennessä tulleiden apulaispormestariehdokkaiden joukosta tehdään esitys kasvatuksen ja koulutuksen apulaispormestariksi. Valinta esitetään tehtäväksi suljetulla lippuäänestyksellä. SDP:n piirikokouksen apulaispormestariesitys menee kaupunginhallituksen kautta valtuustolle ja päätös apulaispormestarista tehdään kesäkuussa.

Lisätietoja:

Tuomas Finne
tuomas.finne@sdp.fi

Anita Hellman
hellman.anita@gmail.com

Siltasaarenkatu 18-20 C

SDP:n valtuustoryhmän tavoite läpi: Hekaa ja Hasoa tuetaan vuokrankorotuspaineiden keskellä2.11.2023 14:37:22 EET | Tiedote

Helsingin kaupungin talousarvioneuvotteluissa on löydetty sopu kaupungin vuoden 2024 budjetista valtuuston enemmistön kesken. SDP:n valtuustoryhmä on tyytyväinen saavutettuun sopuun. Valtuustoryhmän ajamat tavoitteet, kuten kaupungin palkkaohjelman jatkaminen, Hekan vuokrankorotusten hillitseminen, koulutuksen perusrahoituksen tuki sekä alueiden eritymiskehityksen ehkäisyn tukeminen toteutuivat.