Helsinki-päivä siirtyy verkkoon ja kutsuu mukaan digitaalisia tapahtumia

Koronaviruksen aiheuttaman poikkeuksellisen tilanteen vuoksi Helsinki-päivää juhlitaan tänä vuonna ainoastaan verkon ja sosiaalisen median välityksellä. Helsinki-päivän ohjelmaa välitetään 12. kesäkuuta Helsinki-kanavalla sekä sosiaalisessa mediassa ja tapahtumanjärjestäjien omissa kanavissa.

Helsingin kaupungin Helsinki-kanava valjastetaan tapahtuman käyttöön koko Helsinki-päivän ajaksi 12. kesäkuuta. Ohjelmaa striimataan livenä muun muassa Keskustakirjasto Oodin ja Suvilahden Tiivistämön lähetysstudioista, jotka ovat valikoitujen tapahtumanjärjestäjien ja esiintyjien käytettävissä. Osa Helsinki-kanavalla lähetettävästä materiaalista voidaan myös kuvata etukäteen. Tapahtumanjärjestäjät voivat lisäksi lähettää ohjelmasisältöä omilta verkkosivuiltaan tai omista somekanavistaan esimeriksi Facebookin tai Instagramin livelähetysten kautta.

”Vastuullisena tapahtumatoimijana haluamme varmistaa sekä tapahtumanjärjestäjien että kävijöiden turvallisuuden ja toisaalta tuoda Helsinki-päivän iloa kotisohville”, sanoo Helsingin tapahtumasäätiön vastaava tuottaja Marianne Saukkonen. ”Toivomme ohjelmaan uusia verkon välityksellä striimattavia tapahtumia laidasta laitaan ja kannustamme perinteisten Helsinki-päivän tapahtumien järjestäjiä pohtimaan mahdollisuuksia erilaisille etätoteutuksille.”

Digitaalisia tapahtumia voi ilmoittaa mukaan Helsinki-päivän ohjelmaan aina kesäkuun alkuun asti, ja tuotantorahaa voi hakea 15.4. saakka. Tuotantorahan saajista päättää helsinkiläisistä koostuva Helsinki-päivän raati 27.4. mennessä. Helsinki-päivän ohjelma julkistetaan tapahtuman sivuilla kesäkuun alkuun mennessä.

Viestintäpäällikkö Laura Gottleben, Helsingin tapahtumasäätiö, laura.gottleben@eventshelsinki.fi, puh. 050 468 7243.

Vastaava tuottaja Marianne Saukkonen, Helsingin tapahtumasäätiö, marianne.saukkonen@eventshelsinki.fi, puh. 040 334 7148.

Helsingin syntymäpäivänä 12.6. järjestettävää Helsinki-päivää koordinoi Helsingin tapahtumasäätiö, joka toteuttaa Helsinki-päivän lisäksi Helsingin kaupungin merkittäviä yleisötapahtumia kuten Helsingin juhlaviikkoja, Lux Helsinkiä, Helsingin uudenvuoden juhlaa, Silakkamarkkinoita ja Tuomaan Markkinoita.