Helsinkiläiseltä koulutyömaalta löytyi useita työnteko-oikeudettomia työntekijöitä

Lauttasaaren ala-asteen peruskorjaustyömaalta löytyi Rakennusliiton toimitsijoiden tarkastuskäynnillä seitsemän työnteko-oikeudetonta valkovenäläistä muuraria.

Laki vaatii pääurakoitsijalta ulkomaalaisten työntekijöiden työlupien tarkistamista Rakennusliiton verkkouutisessa kerrotaan tapauksesta lisää.

Lue uutinen

020 774 003 (puhelinvaihde)http://www.rakennusliitto.fi

Rakennusliitto on 70 000 rakentajan muodostama SAK:lainen ammattiliitto. Liitto pyrkii turvaamaan ja parantamaan jäsentensä työoloja ja palkkausta. Liitto solmii rakennusalojen yleissitovat työehtosopimukset.

Ivalon koulukeskuksen työmaalla väärinkäytöksiä ulkomaalaisen työvoiman suhteen – Joka neljäs lappilainen rakentaja työttömänä3.6.2021 14:28:29 EEST | Tiedote

Ivalon koulukeskuksen työmaalla on ilmennyt väärinkäytöksiä ulkomaalaisen työvoiman suhteen Pohjois-Suomen aluehallintoviraston tarkastuksessa. Kaikkia työmaan ulkomaalaisia työntekijöitä ei ole vaatimusten mukaisesti ilmoitettu TE-toimistolle. Osa työmaan aliurakoitsijoista ei ole pyynnöistä huolimatta toimittanut tarkastajille työaikakirjanpitoa, palkkalaskelmia tai selvitystä noudatettavista työehdoista.