Hemsö hankkii rakennettavan hoivapalvelukeskuksen Espoosta

Ruotsin ja Suomen johtava yhteiskuntakiinteistöjen omistaja Hemsö hankkii Espoon Suurpellosta rakennettavan hoivakohteen, joka koostuu hoivakodista ja vuokra-asunnoista. Hoivakodin vuokraa palveluntuottaja Mainio Vire pitkällä vuokrasopimuksella. Kaupan kokonaisarvo on noin 30 miljoonaa euroa.

Kohde sisältää valmistuessaan 116 hoivakotipaikkaa ja 53 vuokra-asuntoa. Kiinteistön yhteenlaskettu vuokrattava pinta-ala on 7 400 neliömetriä.

Suomalainen rakennusalan yritys Lapti Oy on kiinteistön kehittäjä ja urakoitsija. Lapti on rakentanut Suomeen useita yhteiskuntakiinteistöjä menestyksekkäästi. Tontin myyjä on Asuntosäätiö.

– Olemme iloisia tästä ensimmäisestä kaupasta Laptin kanssa. Kohde on erinomainen lisäys omistuksiimme Suomessa. Siinä yhdistyvät hoivatilat ja vuokra-asuminen hyvällä sijainnilla pääkaupunkiseudulla. Kauppa myös vahvistaa yhteistyötämme Mainio Vireen kanssa, Hemsön toimitusjohtaja Per Berggren sanoo.

Rakennuksen on arvioitu valmistuvan alkuvuodesta 2018.

Hemsö Fastighets AB:n on arvopaperimarkkinalain mukaan julkistettava nämä tiedot. Tiedot on annettu julkistettavaksi 12.5.2016 kello 9:00.

Jarkko Leinonen, maajohtaja, Hemsö Fastighets AB, puh. 0400 150841
Per Berggren, toimitusjohtaja, Hemsö Fastighets AB, puh. +46 8 501 170 01