Hemsö ostaa kaksi hoivakotia Turun seudulta

Julkisiin kiinteistöihin erikoistunut kiinteistösijoitusyhtiö Hemsö ostaa kaksi rakenteilla olevaa hoivakotia Turun seudulta. Kiinteistöihin tulee vuokralaiseksi hoivayhtiö Esperi Care, ja kohteiden vuokrasopimus kestää 12 vuotta. Koko kaupan arvo on noin 12 miljoonaa euroa.

Toinen hoivakodeista sijaitsee Turussa ja toinen Turun naapurikunnassa Kaarinassa. Turun hoivakoti on 60-paikkainen, Kaarinan kohde 30-paikkainen hoivakoti.

Kohteiden kehittäjä ja myyjä on rakennusyhtiö Hartela.

”Kauppa on jatkoa sujuvalle yhteistyölle Hartelan kanssa. On hienoa, että pääsemme kasvattamaan salkkua laadukkailla hoivakohteilla, jotka on vuokrattu hyvälle vuokralaiselle. Kohteiden sijainti on erinomainen, sillä Turun seutu on vahvassa nosteessa”, Hemsön Suomen maajohtaja Jarkko Leinonen kertoo.

Kaarinan hoivakodin arvioidaan valmistuvan marraskuun 2018 lopussa ja Turun kohteen huhtikuun 2019 lopussa.

Nils Styf
Hemsö Fastighets Ab

Jarkko Leinonen
Suomen maajohtaja