Hemsö ostaa vanhusten hoivakodit Espoosta, Keravalta ja Oulusta

Yhteiskuntakiinteistösijoittaja Hemsö ostaa kolme vanhusten hoivakiinteistöä Espoosta, Keravalta ja Oulusta. Kiinteistökaupan arvo ilman transaktiokustannuksia on noin 33 miljoonaa euroa. Kiinteistöjen suurimmat vuokralaiset ovat Esperi Care, Metsolakodit ja Aava. Vuokrasopimusten pituus on keskimäärin kahdeksan vuotta.

Portfolioon kuuluvissa kiinteistöissä on vanhusten hoivapalveluiden lisäksi Keravalla lääkärikeskustiloja ja Oulussa senioriasuntoja. Vuokrattava pinta-ala on yhteensä 14 000 neliömetriä. Tilat ovat kokonaan vuokrattu.

-  Ostimme ensimmäisen kiinteistömme Suomesta joulukuussa 2013. Nyt omistamme yhteiskuntakiinteistöjä 14 paikkakunnalla. Kehitys on hyvä, ja aiomme jatkaa samalla polulla, sanoo Hemsön toimitusjohtaja Per Berggren.

Myyjä on Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo. Kauppa toteutuu 1. joulukuuta 2015.

Hemsö Fastighets AB:n on arvopaperimarkkinalain mukaan julkaistava nämä tiedot. Tiedot on annettu julkaistavaksi 19. marraskuuta 2015 kello 09:00.

Lisätietoa:

Jarkko Leinonen, Suomen maajohtaja  p. 040 0150 841