Hemsö ostaa yliopistokiinteistön Vaasasta

Hemsö on ostanut Academill-yliopistokiinteistön Vaasasta. Kiinteistön päävuokralainen on Åbo Akademi.

Kauppahinta on 35,5 miljoonaa euroa. Kiinteistön vuokrattava pinta-ala on noin 18 500 neliömetriä, ja Åbo Akademin vuokrasopimuksen pituus noin 12 vuotta.

– Suomi on meille tärkeä markkina-alue, ja haluamme kasvattaa liiketoimintaamme koulutussektorilla. Academill on ensimmäinen Suomesta hankkimamme yliopistokiinteistö ja arvokas lisä oppilaitossalkkuumme. Kaikkiaan omistamme nyt Suomessa kolmisenkymmentä opetus- ja hoivakiinteistöä, sanoo Hemsön Suomen maajohtaja Jarkko Leinonen.

Academillissä toimii muun muassa kasvatustieteiden ja hyvinvointialojen tiedekunta, jossa koulutetaan ruotsinkielisiä opettajia.

Kiinteistön myyjä on Åbo Akademin säätiö sekä Harry Schaumanin säätiö. Kaupassa Hemsön neuvonantajina toimivat Leimdörfer ja Avance.

Nils Styf, toimitusjohtaja, +46 8 501 170 00
Jarkko Leinonen, Suomen maajohtaja, +358 400 150 841

Korkeavuorenkatu 30, 4. kerros

Hemsö on Ruotsin johtava yksityinen yhteiskuntakiinteistöjen omistaja. Toimintaamme kuuluu hoiva-, oppilaitos-, terveydenhuolto- ja oikeuslaitoskiinteistöjen kestävä omistaminen, ylläpitäminen ja kehittäminen. Hemsö toimii Ruotsissa, Suomessa ja Saksassa. Hemsölle ovat tunnusomaisia pitkät vuokrasopimukset ja vakaat asiakkaat. Kiinteistökantamme kokonaisarvo on noin 2,9 miljardia euroa. Hemsön enemmistöomistaja on Ruotsin valtion eläkerahasto AP3. Standard & Poor’s on myöntänyt Hemsölle maaliskuussa 2015 luottoluokituksen A-.

Lue lisää: www.hemso.se