Henrik Kølle Petersen on Smartvattenin uusi toimitusjohtaja

Smartvatten Groupin toimitusjohtaja Jussi Niiniaho jää pois toimitusjohtajan tehtävistä. Toimitusjohtajana aloittaa vuoden 2023 alusta Henrik Kølle Petersen. Niiniaho jää yhtiöön operatiivisiin tehtäviin.
Henrik Kølle Petersen on Smartvattenin uusi toimitusjohtaja

“Lähipiirissäni on vakava sairaus, jonka vuoksi haluan keskittyä ensisijaisesti perheeni hyvinvointiin. Toimitusjohtajan tehtävässä näen sen vaikeaksi. Jatkan kuitenkin yhtiössä uudessa roolissa. Tehtävänkuvani tarkentuu vuoden alussa”, kertoo Niiniaho.

Niiniaho on toiminut tehtävässään vuodesta 2019. Yhtiö on tehnyt tänä aikana mittavia yritysostoja. Sekä henkilömäärä että liikevaihto ovat kolminkertaistuneet.

“Tarvitsemme edelleen vahvaa johtamista, jotta pääsemme kunnianhimoisiin tavoitteisiimme. Olen otettu ja kiitollinen, että Smartvattenin yrityskulttuuri tukee työntekijöitään erilaisissa elämäntilanteissa;  ei pelkästään hyvissä, vaan myös vaikeissa”, Niiniaho kertoo.

“Yksi yrityksemme arvoista on vastuullisuus. Tämä tarkoittaa vastuunottamista sekä ihmisistä että tekemisestä. Olen saanut paljon tukea hallitukselta ja henkilöstöltä. En ihmettele, että työntekijätyytyväisyytemme eNPS-lukema on huippukorkea. Olen vakuuttunut, että haluan olla mukana tässä yrityksessä myös tulevaisuudessa”, kuvailee Niiniaho.

Hallitus on valinnut uuteen tehtävään joulukuussa 2022 tanskalaisen Henrik Kølle Petersenin.

“Henrik tulee olemaan erinomainen ja kokenut vahvistus johtoon”, toteaa Niiniaho.

Henrik Kølle Petersen on toiminut aiemmin liiketoimintajohtajana, maajohtajana ja Pohjoismaiden sekä Euroopan toimintojen vetäjänä useissa tunnetuissa yhtiöissä kuten Salesforcella, SAP:illa ja Microsoftilla. Yhteistä kaikille rooleille on ollut muutoksen johtaminen; liiketoimintamallin rakentaminen tuotekeskeisestä palvelukeskeiseksi.

“Muutos ei tapahdu ilman ihmisiä. yrityskulttuuriin ja ihmisiin panostaminen on aivan ensisijaista, jotta yhteisiin tavoitteisiin päästään. Se on prioriteettini myös tässä roolissa”, Petersen kertoo.

“Laajennamme toimintaamme jatkuvasti uusiin asiakkuuksiin ja markkinoihin. Kestävä kehitys on toimintamme ytimessä: autamme yrityksiä säästämään vettä ja kustannuksia sekä pienentämään hiilijalanjälkeään, kertoo Smartvattenin hallituksen puheenjohtaja Petter Quinsgaard

“Smartvattenin yrityskulttuuri on vahva. Henrik sopii siihen mainiosti jakaen kanssamme samat arvot. Hänellä on vahva kokemus palveluliiketoimintaan orientoituneiden kasvavien yritysten johtamisesta ja kehittämisestä, mikä tukee nopeata kasvuamme ja asiakkaidemme vesitehokasta tulevaisuutta”, Quinsgaard kertoo.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Smartvatten | Vesitehokkuuden asiantuntijaSiirry videokanavalle

Lars Sonckin kaari 10
02600 Espoo

Smartvatten on kasvava vuonna 2013 perustettu Pohjois-Euroopan johtava vesitehokkuusteknologian toimittaja. Kehitämme, valmistamme ja myymme kiinteistöalalle ja vesilaitossektorille tuotteita ja palveluita, jotka kattavat veden koko kiertokulun. Luomme vesitehokkaan tulevaisuuden, jossa puhdasta vettä arvostetaan ja sen vastuulliseen käyttöön pyritään jatkuvasti ja kaikkialla maailmassa. Meillä on yli 110 työntekijää kahdeksassa eri maassa ja toimitilat Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Hollannissa ja Saksassa. Olemme yritys, jossa niin työntekijät kuin sidosryhmämme ovat sitoutuneita auttamaan globaalin vesikriisin ratkaisemisessa yhdessä innostuen, asiantuntevasti, yhteistyöllä ja vastuullisesti.