Suklaatehdas Dammenberg

HERKUTELLA VOI MYÖS TERVEELLISESTI JA EETTISESTI

Joulu on suklaanmyynnin sesonkiaikaa. Kauden suklaapaketit ovat ylellisiä herkkuja, mutta suklaa voi olla samanaikaisesti myös eettinen ja terveellinen lahja. Tamperelaisen Dammenbergin suklaatehtaan tuotteet ovat juuri sellaisia.
Soijaton Pipari maitosuklaa levy 70g

Puhtaus, luonnonmukaisuus, terveellisyys, lisäaineettomuus, ekologisuus ja eettisyys ovat nykykuluttajalle suklaassakin yhä useammin tärkeitä ja merkitseviä valintoja.

-       Sitä ne kaikki ovat myös meillä Dammenbergillä. Kaikki tuotteemme valmistetaan vain tutkituista, korkealaatuisista ja sertifioiduista raaka-aineista, elintarvikeinsinööri Marko Iso-Kungas vakuuttaa.

Yrityksen suklaiden raaka-aineet tulevat perheviljelijöitä Dominikaanisesta tasavallasta, Venezuelasta ja Ecuadorista.

-       Arvostamme pientuottajien puhtaita, korkealaatuisia raaka-aineita, joissa on erittäin maukas aromi. Kaakaosta perheviljelijät saavat myös paremman tuoton, jolla on rakennettu kouluja ja asuntoja sekä parannettu yhteisön elinolosuhteita.

Dammenbergin valikoimassa on runsaasti luomutuotteita, ja yritys valmistaa ainoana Suomessa myös Reilun kaupan -suklaata. Valmiissa tuotteessa raaka-aineista reilun kaupan osuus on peräti 99,5 %.

Koulutukseltaan allergiaan erikoistunut sairaanhoitaja Kirsi Iso-Kungas on voinut hyödyntää tietämystään myös suklaatehtaalla. Pariskunnan yhteisen tuotekehittelyn tuloksena ovat syntyneet Dammenbergin herkulliset suklaat puhtaista, luonnollisista raaka-aineista, ilman allergeenejä ja lisäaineita. Yritykselle tyypillisten erikoissuklaiden täytteet syntyvät puhtaista kotimaisista marjoista.

Dammenbergistä tulikin jo 2003 Euroopan ensimmäinen suklaanvalmistaja, jonka koko tehdas ja kaikki tuotteet ovat täysin pähkinättömiä, gluteenittomia, kananmunattomia, GMO-vapaita ja Kosher-sertifioituja. Osa tuotteista on lisäksi maidottomia, soijattomia tai sokerittomia ja sopivat Halal-ruokavalioon.

-       Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että suklaatuotteistamme voivat nauttia turvallisesti lähes kaikki kuluttajat.

Herkku, herkumpi, suklaa!

Joulun suklaasesongin Dammenberg-uutuuksia ovat maidottomat minttu- ja vadelmakonvehdit sekä Piparisuklaalevy.

-       Piparia kannattaa maistaa glögin kera, Iso-Kungas vinkkaa.

Syksyn aikana ympäri maata on myös avattu useille paikkakunnille myyntipisteitä, joista voi ostaa Dammenbergin irtotuotteita: käsintehtyjä konvehteja, leivoksia ja suklaakuvioita. Dammenbergin irtosuklaata myyvät muun muassa Sokos Tampereella, S-Market Wiklund Turussa, Prisma Kokkolassa, K-supermarketit Helsingin Kampissa, Espoon Mankkaalla ja Nokialla sekä K-Citymarketit Vantaan Tammistossa ja Pirkkalassa.

Lisätietoja Dammenbergistä ja sen tuotteista sekä haastattelupyynnöt:

Toimitusjohtaja, MD Marko Iso-Kungas
040 540 8056, marko.iso-kungas@dammenberg.fi

Suklaatehdas Dammenberg™
Varastotie 1, 33880 Lempäälä
www.dammenberg.fi

Tiedote: Tuija Heikkilä, Viestintätoimisto Tekspertti, Tampere, 050 430 5792, tekspertti@tekspertti.fi

Soijaton Pipari maitosuklaa levy 70g
Dammenbergin koju Tampereen Joulutorilla 2014.
Dammenbergin koju Tampereen Joulutorilla 2014.

Suklaatehdas Dammenberg
Varastotie 1
33880 Lempäälä

03 367 0080https://www.dammenberg.fi
Dammenberg on valmistanut suklaata vuodesta 1994. Vuonna 2003 se siirtyi Gredon Investin omistukseen. Yritystä johtaa elintarvikeinsinööri Marko Iso-Kungas, joka omistaa Dammenbergin vaimonsa Kirsin kanssa. Suklaatehdas sijaitsee Tampereen kupeessa Lempäälässä. Sen tuotteita viedään mm. Eurooppaan, Japaniin, Kiinaan ja Yhdistyneisiin arabiemiirikuntiin.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Suklaatehdas Dammenberg

Toimitusjohtaja, suklaatehtailija Marko Iso-Kungas kertoo uuden Worry free® Oat Cocoa Spreadin vastaavan asiakkaiden tarpeeseen löytää terveellisempiä ja puhtaampia tuotteita – myös herkuttelupuolelle. ”Olemme olleet edelläkävijänä allergiavapaiden suklaatuotteiden valmistajana jo yli 25 vuotta”, Iso-Kungas korostaa.