Osuuskauppa HämeenmaaOsuuskauppa HämeenmaaOsuuskauppa Hämeenmaa

Herkuttele Seurahuoneella ja anna tukesi paikallisille lapsiperheille

Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuoneen väki laittaa hyvän kiertämään valjastamalla herkullisen aamiaisbrunssinsa hyväntekeväisyystempaukseksi.

– Lauantaina 25. tammikuuta meillä käyneiden aamiaisvieraiden mukanaan tuoma tuotto lahjoitetaan lyhentämättömänä Hope ry:n Lahden toimipisteelle, Seurahuoneen hotellinjohtaja Marika Haavisto kertoo.

Hän arvioi, että paikalliselle hyväntekeväisyysjärjestölle lahjoitettava summa noussee muutamaan tuhanteen euroon. Hotellissa yöpyville aamiainen sisältyy huoneen hintaan, mutta Lahden Seurahuoneella käy paljon muitakin aamiaisvieraita.

– Tässä on etenkin paikallisille aamiaisvieraillemme loistava tilaisuus tehdä helposti hyvää. Saapumalla vieraaksemme tempauspäivänä voi nauttia samalla kertaa erinomaisesta aamiaisestamme ja tehdä hyvää toisille ihmisille, Haavisto hymyilee.

Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry:n toimintaa pyöritetään vapaaehtoisvoimin. Yhdistyksen Lahden toimipiste auttaa Lahden alueen vähävaraisia lapsiperheitä ja huostaan otettuja lapsia konkreettisesti – esimerkiksi tavara- ja vaatelahjoituksin sekä tukemalla lasten ja nuorten vapaa-ajan aktiviteetteja.

– Toimintaperiaatteisiimme kuuluu, että lahjoittaja saa aina itse päättää, mihin haluaa lahjoituksensa kohdennettavan. Keskustelimme Marika Haaviston kanssa siitä, että osan Seurahuoneen aamiaistempauksen tuotosta voisi antaa tavarana. Muun muassa lasten kuravaatteista on tällä hetkellä iso pula. Osa taas tulisi rahalahjoituksena; suurimmat rahankäyttökohteet ovat lasten ja nuorten harrastusten tukeminen sekä vapaa-ajan elämysten mahdollistaminen heille, kertoo Lahden toimipisteen tiiminvetäjä Iina Kivilä.

Hän mainitsee, että 98 % kaikista yhdistyksen saamista rahalahjoituksista menee asiakastyöhön ja vain 2 % yleiskuluihin.

Myös Hope ry:n Lahden toimipisteen edustaja on mukana Seurahuoneen tempauksessa kertomassa yhdistyksen toiminnasta.

Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuone, hotellinjohtaja Marika Haavisto, 050 388 3393
Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry, Lahden toimipisteen tiiminvetäjä Iina Kivilä, 040 965 3311

Hämeenmaa – 170 000 asiakasomistajan omistama paikallinen yritys

Osuuskauppa Hämeenmaa toimii Kanta- ja Päijät-Hämeessä, 21 kunnan alueella. Hämeenmaa on alueensa suurin yritys, joka työllistää noin 3300 työntekijää. Osuuskaupan omistavat sen asiakasomistajat, ja Hämeenmaalla omistajia on jo yli 170 000. Edullisten ja luotettavien kauppapalvelujen lisäksi omistajuus palkitsee muun muassa kuukausittaisena Bonuksena. Tuloksensa Hämeenmaa käyttää jäsentensä palveluiden ja verkostonsa kehittämiseen.