Hertsin palvelut rikastuttavat Herttoniemen uudistuvaa keskustaa

Herttoniemessä kohoaa Hartelan ja YIT:n yhteistyöhanke Lähipalvelukeskus Hertsi. Nyt jo harjakorkeuteen noussut Hertsi valmistuu alkuvuodesta 2020 tuoden asukkaille mm. Prisman, kirjaston, päiväkodin sekä kahvila- ja ravintolapalveluita aivan metro- ja linja-autoaseman viereen.

”Olemme iloisia voidessamme helpottaa herttoniemeläisten ja lähialueiden asukkaiden arkea kokoamalla monipuoliset palvelut saman katon alle erinomaisten kulkuyhteyksien ääreen. Hertsi on kiinnostanut hyvin myös vuokralaisia, ja liiketilaa on jäljellä enää pienten palveluntarjoajien tarpeisiin”, kertoo projektijohtaja Juha-Matti Varjonen.

Hertsin yhtenä päävuokralaisena on Helsingin kaupunki, joka tuo keskukseen sekä kirjaston että nuorisotilan. Kaupunki odottaa Hertsistä hyvien kulkuyhteyksien ansiosta nuorten ja kaupunkilaisten kohtaamispaikkaa.

”Odotamme, että kirjasto ja nuorisotila tulevat lähelle kaupunkilaisten arkea. Toivomme, että hengen ja ruumiin ravinto lomittuu luontevasti, iloa ja voimia tuottaen. Se, että kirjastoon ja nuorisopalveluiden piiriin saavutaan saman oven kautta, on erityisen inspiroivaa. Lupaamme, että Hertsissä Helsingin kaupunki tulee näyttämään ystävälliset kasvonsa”, kertoo Helsingin kaupunginkirjaston aluekirjastopalvelujen johtaja Saara Ihamäki.

”YIT ja Hartela ovat yhteistyössä mallikkaasti rakentaneet hanketta voimakkaasti kehittyvän Herttoniemen uuteen keskustaan. Hertsi on liikkeineen ja palveluineen helposti saavutettavissa, ja kaupunkilaisille Hertsistä muodostuu vaivaton asioinnin keskus”, toteaa yksikönjohtaja Kalle Isometsä YIT:ltä.

Lähipalvelukeskus Hertsi rakentuu uuden Prisman ja jo olemassa olevan Megahertsin palveluiden ympärille. Lähipalvelukeskuksen ideana on tarjota palveluita, joita alueen asukkaat käyttävät päivittäin. Hertsin valmistuessa vuonna 2020 sen vaikutuspiirissä asuu noin 50 000 helsinkiläistä. Rakenteilla oleva Hertsi yhdistyy valmistuessaan Megahertsiin. Yhdistetyn lähipalvelukeskuksen liiketilojen vuokrattava pinta-ala tulee olemaan kokonaisuudessaan noin 23 000 m2. Hartelan ja YIT:n yhteistyöhankkeen rakentaminen käynnistyi vuonna 2018.

Hertsi on merkittävä hybridihanke, johon sijoittuu vähittäiskaupan ja palvelujen lisäksi myös 60 asunnon hoivakoti. Samaan kortteliin Hartela ja YIT toteuttavat lisäksi kolme omaa asuinkohdetta vuokra-asumiseen.

Lisätietoja:
Projektijohtaja Juha-Matti Varjonen, Hartela,
juha-matti.varjonen@hartela.fi

Yksikönjohtaja Kalle Isometsä, YIT
040 5195967
kalle.isometsa@yit.fi

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa. Perheyhtiö Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin, ja meillä on Avainlippu-tunnus.

Hartelan Lahden toimipisteen aluejohtaja vaihtuu12.12.2019 13:34:35 EETTiedote

Rakennusliike Hartela Etelä-Suomen Lahden toimipisteen aluejohtaja Olli-Pekka Teerijoki siirtyy vuodenvaihteessa viettämään ansaittuja eläkepäiviä ja jatkaa hankekehitystä oman yrityksensä kautta luotsattuaan 19 vuoden ajan Hartelan toimintaa Lahdessa. Hänen tilalleen Lahden aluejohtajaksi on siirtynyt marraskuussa DI Tuomas Ruponen, joka on Hartelassa rooliinsa kahdeksan vuoden aikana kasvanut nuori osaaja.

Hartela toteuttaa Veripalvelulle uudet tilat Vantaan Vehkalaan4.12.2019 12:15:00 EETTiedote

Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu on solminut Hartelan kanssa sopimuksen hankkeesta, jossa Hartela rakentaa Veripalvelulle uudet tilat Vantaan Vehkalaan. Uudisrakennuksen on ostanut Pohjoismaiden suurin listattu kiinteistösijoitusyhtiö Fastighets Ab Balder ja Veripalvelu on heidän vuokralaisensa. Tilat kohoavat aivan Vehkalan juna-aseman viereen hyvien logististen yhteyksien äärelle. Rakennustyöt alkavat kesällä 2020 ja niiden arvioitu valmistumisaika on kesällä 2022.