Hesburger luopuu muovipilleistä

– Testasimme sekä biomuovista että kartongista valmistettuja juomapillejä ja valitsimme testien perusteella meille sopivimman, kertoo Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti.
– Olemme jo pitkään vähentäneet pillien käyttöä. Virvoitusjuomille ja muille kylmille juomille annetaan pilli ja kansi ainoastaan pyydettäessä joitain poikkeustilanteita lukuun ottamatta. Ravintoloiden maustepisteistä pillit on poistettu kokonaan.
Hyvä suunnittelu vähentää jätettä
Tarkasti valitut pakkausmateriaalit ja -menetelmät säästävät vuosittain merkittäviä määriä pakkausjätettä. Paras tapa vähentää muovia on minimoida pakkausmateriaalien käyttö.
– Teemme jatkuvasti töitä pakkausmateriaalien vähentämiseksi ja kehittämiseksi. Esimerkiksi hampurilaiskääreet, ranskalaispussit ja Smoothie-pikari ovat biohajoavia. Mukaan otettavat tuotteet pakataan kierrätyspaperista tehtyihin pusseihin ja kasseihin, ja muovikasseja emme ole käyttäneet Hesburgerilla koskaan, Vuoti luettelee.
Muovipulloista työvaatteita
Muovin hajoaminen kestää satoja vuosia. Siksi on tärkeää, että maailmassa jo oleva muovi sijoitetaan järkevään ja hyödylliseen käyttöön. Hesburger onkin tehnyt edistyksellisiä ratkaisuja muovin kierrättämisessä.
– Ravintolahenkilöstömme työvaatteiden materiaalina käytetään muun muassa kierrätysmuovipulloja. Yhdessä kauluspaidassa on 18 pulloa ja vyössä 20 pulloa. Käytetyistä työvaatteista tehdään Hesburger-ravintoloihin terassipöytiä, joiden käyttöikä on jopa 50 vuotta, Vuoti sanoo.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Heini SantosViestintäpäällikkö
Puh:+358 50 310 3054heini.santos@hesburger.fiKuvat




Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Hesburgerilla on Suomessa 273 ja ulkomailla 203 ravintolaa. Ketjun palveluksessa työskentelee yli 6 700 henkilöä. Vuoden 2017 verollinen myynti Suomessa oli 218 miljoonaa euroa ja ulkomailla 86 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Tämä “jäätelökioski” on auki ympäri vuoden – Hesburgereissa myydään talvikaudella liki miljoona jäätelöannosta11.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburgereissa jäätelö ei ole vain kesäherkku, vaan tasaisesti ympäri vuoden myytävä tuote. Viimeisen vuoden aikana jäätelöannoksia on myyty yli 3,5 miljoonaa kappaletta, joista lähes miljoona yksistään talvella. Jäätelömassan ja Hesburgerille kehitettyjen pirtelömakujen valmistuksesta vastaa Valio.
Hesburger avaa uuden suuren ravintolan Jyväskylän Seppälään – avajaisia vietetään perjantaina 5.12.4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger avaa Ahjokadun ja Seppäläntien kulmaan uuden 470-neliöisen Drive-in-ravintolan, joka korvaa tontilla aiemmin toimineen pienen Hesburgerin. Uudessa ravintolassa on 64 asiakaspaikkaa ja uutuutena oma drive-in-luukku prepaid-tilauksille.
Hesburgerin Ieva Salmela on vuoden ihmisläheisin johtaja – Hesburger nousi Suomen ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden kärkeen28.11.2025 14:37:46 EET | Tiedote
Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela on valittu vuoden ihmisläheisimmäksi johtajaksi HumanPower25-kilpailun yli 250 henkilöä työllistävien yritysten sarjassa. Lisäksi Hesburger sijoittui ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden parhaan joukkoon.
Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen31.10.2025 14:14:06 EET | Tiedote
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme