Hesburger-ravintolat kasvattivat myyntiään 19 % edellisvuoteen verrattuna

Hesburger-ravintoloiden myynti kasvoi seitsemässä toimintamaassa 19 % vuoteen 2021 verrattuna. Viime vuonna koko ketjun verollinen myynti oli 409 miljoonaa euroa, josta Suomen ravintoloiden osuus oli 264 miljoonaa euroa. Suomessa myynti kasvoi 13 %.

”Olemme tyytyväisiä positiiviseen kehitykseen. Iso kiitos kaikille asiakkaillemme ja meidän henkilöstöllemme, joka on tehnyt hyvää työtä ravintoloissamme. Olemme ketjuna panostaneet erityisesti ravintolatyön sujuvuuden ja henkilöstön ammatilliseen kehittämiseen. Tämä työ alkaa tuottamaan hedelmää monilla eri mittareilla”, Hesburgerin Suomen toiminnoista vastaava varatoimitusjohtaja Jari Vuoti kiittää.

Ulkomailla myynti 145 miljoona euroa

Hesburger toimii seitsemässä maassa: Suomessa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Saksassa, Bulgariassa ja Ukrainassa. Ulkomailla ketjun verollinen myynti oli 145 miljoonaa euroa vuonna 2022.

Erityisesti Bulgariassa päästiin hienoihin kasvulukuihin, missä myynti kasvoi edellisvuoteen verrattuna peräti 35 %. Latviassa ja Liettuassa kasvua oli komeat 30 %. Hesburgerin tuotteet maistuivat myös Virossa, ja myynti kasvoi edellisvuoteen verrattuna 28 %. Ukrainassa myynti kasvoi 3 %, vaikka ravintoloiden ovet olivat kuukausia suljettuina johtuen Venäjän hyökkäyssodasta.

”Avasimme Ukrainan ravintolat jälleen kesällä 2022 ukrainalaisten työntekijöiden toiveesta. Ukrainalaiset haluavat pitää kiinni normaaleista arjen rutiineista, niin hyvin kuin se vain on mahdollista. Haluamme kehittää liiketoimintaa yhdessä ukrainalaisten kanssa. Toivomme edelleen sydämemme pohjasta, että maahan saadaan rauha”, Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela sanoo.

”Suurin kasvu tulevaisuudessa tullaan näkemään Baltian maissa ja Bulgariassa. Energian ja raaka-aineiden hintojen nousut vaikuttavat luonnollisesti meidän toimintaamme Suomessa ja ulkomailla. Uskomme kuitenkin, että myynnin kasvu jatkuu maltillisena myös tänä vuonna maailman tilanteesta huolimatta”, Kari Salmela ennustaa.

Varatoimitusjohtaja Jari Vuoti.
Toimitusjohtaja Kari Salmela.

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy seitsemästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Saksasta, Ukrainasta ja Bulgariasta. Ketjun palveluksessa työskentelee noin 8 000 henkilöä. Vuoden 2022 verollinen myynti Suomessa oli 264 miljoonaa euroa ja ulkomailla 145 miljoonaa euroa.