Hesburgerin ja SUL:n yhteistyö jatkuu – Hese-kisat ja H-hetki liikuttavat tuhansia koululaisia

– Sopimus on jatkoa poikkeuksellisen pitkäjänteiselle yhteistyölle koululiikunnan tukemiseksi. Uuden sopimuskauden aikana Hese-kisat ja H-hetki -ohjelma täyttävät jo 20 vuotta, sanoo Suomen Urheiluliiton (SUL) toimitusjohtaja Harri Aalto.
– On todella hienoa päästä jatkamaan yhteistyötä Suomen Urheiluliiton kanssa. Liikutamme vuosittain Hese-kisojen ja H-hetki -hankkeen avulla jopa 85 000 koululaista. Olemme ylpeitä voidessamme mahdollistaa lapsille ja nuorille liikunnan avulla onnistumisen kokemuksia lisäten samalla aktiivisuutta koululaisten arkeen, sanoo Hesburgerin viestintäpäällikkö Petteri Pohjonen.
Hesburger ja SUL aloittivat koululiikuntayhteistyön 2004 järjestämällä paikallisia yleisurheilukisoja koululaisille. Yhteistyö kasvoi myöhemmin koululiikuntaa ja opetusta tukevaksi H-hetki -ohjelmaksi, johon kuuluu myös valtakunnallinen yleisurheilukisakiertue.
– Kiitos Hesburgerin, Hese-kisat, eli 5.-6.- luokkien yleisurheiluhenkinen kilpailusarja kerää vuosittain noin 250 luokkaa ympäri Suomen kilpailemaan ja kannustamaan omiaan. Sarja alkaa piirikisoilla ja huipentuu valtakunnalliseen finaaliin, Aalto sanoo.
Piirikisoihin on nykyisin mahdollisuus osallistua myös etänä, jolloin luokka järjestää kilpailun liikuntatunnilla ja tulokset ilmoitetaan eteenpäin.
– Tällä varmistetaan, että mahdollisimman moni luokka voi olla mukana Hese-kisoissa, Aalto kertoo.
Tukea alakoulujen liikunnan opettajille – Lakka ja Richardsson kummeina
SUL:n ja Hesburgerin yhteistyö sisältää myös H-hetki -ohjelman, joka tarjoaa alakoulujen opettajille ilmaista materiaalia ja tukea liikuntatuntien suunnitteluun. Materiaali on kohdennettu 3.-6.-luokkien oppilaille.
– Materiaali kannustaa luokkia liikkumaan ympäri vuoden sekä valmistautumaan ja osallistumaan Hese-kisaan, jonka pohjana ovat perusliikuntataidot juokseminen, hyppääminen ja heittäminen, Aalto kertoo.
Hese-kisoihin harjoittelu alkaa kouluissa jo hyvissä ajoin. Harjoitteluvinkkejä ohjelmassa jakavat myös ohjelman kummiurheilijat, 110 metrin aitajuoksun Suomen ennätyksen haltija Elmo Lakka sekä Münchenin EM-kisoissa ennätyksiään rikkonut kestävyysjuoksija Camilla Richardsson.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Petteri Pohjonenviestintäpäällikkö
Puh:+358 (0)40 761 3201petteri.pohjonen@hesburger.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Tiedotteen ohessa kuvia vuoden 2022 Hese-kisojen finaalista Tampereen Pyynikin kentältä. Kuvaaja Vesa Koivunen.
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Tämä “jäätelökioski” on auki ympäri vuoden – Hesburgereissa myydään talvikaudella liki miljoona jäätelöannosta11.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburgereissa jäätelö ei ole vain kesäherkku, vaan tasaisesti ympäri vuoden myytävä tuote. Viimeisen vuoden aikana jäätelöannoksia on myyty yli 3,5 miljoonaa kappaletta, joista lähes miljoona yksistään talvella. Jäätelömassan ja Hesburgerille kehitettyjen pirtelömakujen valmistuksesta vastaa Valio.
Hesburger avaa uuden suuren ravintolan Jyväskylän Seppälään – avajaisia vietetään perjantaina 5.12.4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger avaa Ahjokadun ja Seppäläntien kulmaan uuden 470-neliöisen Drive-in-ravintolan, joka korvaa tontilla aiemmin toimineen pienen Hesburgerin. Uudessa ravintolassa on 64 asiakaspaikkaa ja uutuutena oma drive-in-luukku prepaid-tilauksille.
Hesburgerin Ieva Salmela on vuoden ihmisläheisin johtaja – Hesburger nousi Suomen ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden kärkeen28.11.2025 14:37:46 EET | Tiedote
Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela on valittu vuoden ihmisläheisimmäksi johtajaksi HumanPower25-kilpailun yli 250 henkilöä työllistävien yritysten sarjassa. Lisäksi Hesburger sijoittui ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden parhaan joukkoon.
Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen31.10.2025 14:14:06 EET | Tiedote
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme

