Hesburgerin ja SUL:n yhteistyö jatkuu – Hese-kisat ja H-hetki liikuttavat tuhansia koululaisia

– Sopimus on jatkoa poikkeuksellisen pitkäjänteiselle yhteistyölle koululiikunnan tukemiseksi. Uuden sopimuskauden aikana Hese-kisat ja H-hetki -ohjelma täyttävät jo 20 vuotta, sanoo Suomen Urheiluliiton (SUL) toimitusjohtaja Harri Aalto.
– On todella hienoa päästä jatkamaan yhteistyötä Suomen Urheiluliiton kanssa. Liikutamme vuosittain Hese-kisojen ja H-hetki -hankkeen avulla jopa 85 000 koululaista. Olemme ylpeitä voidessamme mahdollistaa lapsille ja nuorille liikunnan avulla onnistumisen kokemuksia lisäten samalla aktiivisuutta koululaisten arkeen, sanoo Hesburgerin viestintäpäällikkö Petteri Pohjonen.
Hesburger ja SUL aloittivat koululiikuntayhteistyön 2004 järjestämällä paikallisia yleisurheilukisoja koululaisille. Yhteistyö kasvoi myöhemmin koululiikuntaa ja opetusta tukevaksi H-hetki -ohjelmaksi, johon kuuluu myös valtakunnallinen yleisurheilukisakiertue.
– Kiitos Hesburgerin, Hese-kisat, eli 5.-6.- luokkien yleisurheiluhenkinen kilpailusarja kerää vuosittain noin 250 luokkaa ympäri Suomen kilpailemaan ja kannustamaan omiaan. Sarja alkaa piirikisoilla ja huipentuu valtakunnalliseen finaaliin, Aalto sanoo.
Piirikisoihin on nykyisin mahdollisuus osallistua myös etänä, jolloin luokka järjestää kilpailun liikuntatunnilla ja tulokset ilmoitetaan eteenpäin.
– Tällä varmistetaan, että mahdollisimman moni luokka voi olla mukana Hese-kisoissa, Aalto kertoo.
Tukea alakoulujen liikunnan opettajille – Lakka ja Richardsson kummeina
SUL:n ja Hesburgerin yhteistyö sisältää myös H-hetki -ohjelman, joka tarjoaa alakoulujen opettajille ilmaista materiaalia ja tukea liikuntatuntien suunnitteluun. Materiaali on kohdennettu 3.-6.-luokkien oppilaille.
– Materiaali kannustaa luokkia liikkumaan ympäri vuoden sekä valmistautumaan ja osallistumaan Hese-kisaan, jonka pohjana ovat perusliikuntataidot juokseminen, hyppääminen ja heittäminen, Aalto kertoo.
Hese-kisoihin harjoittelu alkaa kouluissa jo hyvissä ajoin. Harjoitteluvinkkejä ohjelmassa jakavat myös ohjelman kummiurheilijat, 110 metrin aitajuoksun Suomen ennätyksen haltija Elmo Lakka sekä Münchenin EM-kisoissa ennätyksiään rikkonut kestävyysjuoksija Camilla Richardsson.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Petteri Pohjonenviestintäpäällikkö
Puh:+358 (0)40 761 3201petteri.pohjonen@hesburger.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Tiedotteen ohessa kuvia vuoden 2022 Hese-kisojen finaalista Tampereen Pyynikin kentältä. Kuvaaja Vesa Koivunen.
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Hesburger luopuu Lastenateriasta1.7.2025 09:09:02 EEST | Tiedote
Hesburgerin Lastenaterian myynti lopetetaan keväästä 2026 alkaen. Päätöksen taustalla ovat ketjun vastuullisuustyö, muuttuneet kuluttajaodotukset ja uudet markkinointisuositukset.
Hesburger istuttaa metsää17.6.2025 08:55:46 EEST | Tiedote
Pikaruokaketju Hesburger istuttaa uutta metsää yhteistyössä Carboreal Oy:n kanssa. Pohjois-Savon Rautalammille on istutettu tänä vuonna yli 10 000 taimea, ja Pohjois-Pohjanmaan Reisjärven alueelle istutettiin yli 15 000 taimea vuonna 2023.
Tampereen Tesoman koulu Hese-kisojen voittoon21.5.2025 11:16:02 EEST | Tiedote
Tampereella Pyynikin stadionilla järjestettiin eilen (20.5.25) Hesburgerin ja Suomen Urheiluliiton (SUL) Hese-kisojen finaali, jossa koululaiset kilpailivat sukkula- ja kierrosviestissä, pituushypyssä ja junnukeihäässä.
Hesburger uudistaa henkilöstön koulutusta ja ravintola-arkea tekoälyn ja pelillisen oppimisen avulla – investoi yli 760 000 euroa9.4.2025 08:30:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin henkilöstö saa tänä vuonna käyttöönsä tekoälybotin ja pelillisen oppimisympäristön. Viime vuonna koulutukseen suunnattiin yli 760 000 euroa.
Hesburgerin myynti kasvoi Suomessa lähes 4 %, ulkomailla 12 % – uudet ravintolat ja digitalisaatio vauhdittavat kasvua5.3.2025 09:12:55 EET | Tiedote
Hesburger-ketjun ravintolat kasvattivat vuonna 2024 myyntiään 6,3 % vuoteen 2023 verrattuna. Suomessa myynti kasvoi 3,61 % ja ulkomailla 12 %. Koko ketjun verollinen myynti oli 488,6 miljoonaa euroa, josta Suomen ravintoloiden osuus oli 295 miljoonaa euroa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme