Hesburgerin kasvu jatkuu vahvana

Hesburgerin verollinen myynti kasvoi Suomessa vuonna 2016 4% edellisvuoteen verrattuna. Vuoden 2016 verollinen myynti kotimaassa oli 211 M€.
”Kasvu on monen tekijän summa. Meillä on Suomessa kymmenen ravintolaa vähemmän kuin vuosi sitten, mutta olemme siitä huolimatta onnistuneet kasvattamaan myyntiä. Kartoitamme koko ajan mielenkiintoisia uusia liikepaikkoja ja tulemme investoimaan tänäkin vuonna uusiin ravintoloihin. Myös uutuudet ja kampanjatuotteet ovat luoneet positiivista kehitystä myyntiin. Isoin kiitos kuitenkin kuuluu meidän työntekijöillemme, jotka ovat onnistuneet hienosti asiakaskohtaamisissa ja -palveluissa niin Suomessa kuin ulkomailla”, Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti korostaa.
Liettuassa kasvupyrähdys
Hesburger-ketjun verollinen myynti kasvoi ulkomailla 11%. Ulkomailla verollinen myynti oli 73,5 M€.
Hesburger-ravintoloita löytyy nyt jo kahdeksasta eri maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta ja nyt myös Bulgariasta, mihin ketju laajeni loppuvuodesta 2016. Erityisesti Liettuassa kasvu oli hurjaa viime vuonna.
”Liettuassa on 46 ravintolaa. Vuonna 2016 Liettuan myynti kasvoi jopa 25 prosenttia vuoteen 2015 nähden. Olemme avanneet kolme uutta ravintolaa viime vuonna Liettuaan, jossa olemme toimineet nyt kymmenen vuotta. Olemme tehneet Hesburgeria tunnetummaksi ja olemme iloisia, että Hesburgerin tuotteet maistuvat myös Liettuassa. Hyvät tarjoukset, kampanjat sekä uudet tuotteet auttoivat meitä pääsemään tähän tulokseen”, ulkomaiden kehitys- ja markkinointijohtaja Ieva Salmela toteaa.
Hesburger-mobiilisovellus huimassa kasvussa
Kasvua on siivittänyt myös kesällä 2016 Suomessa lanseerattu Hesburger-mobiilisovellus, jonka avulla asiakas voi ennakkotilata, -maksaa sekä noutaa ostoksensa valitsemastaan ravintolasta. Sovellusta on ladattu jo yli 400.000 suomalaiseen puhelimeen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Petteri Pohjonen
Viestintäpäällikkö
Hesburger / Burger-In Oy
Linnankatu 34, 20100 Turku
puh +358 2 4808 9000
matkapuhelin +358 40 761 3201
petteri.pohjonen@hesburger.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo kahdeksasta maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta ja Bulgariasta. Hesburger-ketjun palveluksessa työskentelee yli 6 700 henkilöä. Vuoden 2016 verollinen myynti Suomessa oli 211 M€ ja ulkomailla 73,5 M€.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Tämä “jäätelökioski” on auki ympäri vuoden – Hesburgereissa myydään talvikaudella liki miljoona jäätelöannosta11.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburgereissa jäätelö ei ole vain kesäherkku, vaan tasaisesti ympäri vuoden myytävä tuote. Viimeisen vuoden aikana jäätelöannoksia on myyty yli 3,5 miljoonaa kappaletta, joista lähes miljoona yksistään talvella. Jäätelömassan ja Hesburgerille kehitettyjen pirtelömakujen valmistuksesta vastaa Valio.
Hesburger avaa uuden suuren ravintolan Jyväskylän Seppälään – avajaisia vietetään perjantaina 5.12.4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger avaa Ahjokadun ja Seppäläntien kulmaan uuden 470-neliöisen Drive-in-ravintolan, joka korvaa tontilla aiemmin toimineen pienen Hesburgerin. Uudessa ravintolassa on 64 asiakaspaikkaa ja uutuutena oma drive-in-luukku prepaid-tilauksille.
Hesburgerin Ieva Salmela on vuoden ihmisläheisin johtaja – Hesburger nousi Suomen ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden kärkeen28.11.2025 14:37:46 EET | Tiedote
Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela on valittu vuoden ihmisläheisimmäksi johtajaksi HumanPower25-kilpailun yli 250 henkilöä työllistävien yritysten sarjassa. Lisäksi Hesburger sijoittui ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden parhaan joukkoon.
Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen31.10.2025 14:14:06 EET | Tiedote
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
