Hesburgerin tavoite: puolet lihatonta 2030 mennessä

Tänään julkistettu tavoite koskee lihattomien tuotteiden osuutta kaikista myydyistä suolaisista vakiovalikoiman tuotteista ranskanperunoita lukuun ottamatta. Tällä hetkellä lihattomien tuotteiden osuus on noin kuusi prosenttia.
Toimitusjohtaja Kari Salmela uskoo, että vaikka nykytilanteeseen nähden tavoite siintää vielä kaukana, on siihen mahdollista päästä.
– Asiakkaamme ovat yhä kiinnostuneempia kasvistuotteista ja haluamme vastata tähän kysyntään. Tavoitteeseen pääseminen edellyttää meiltä erinomaisia kasvistuotteita. Meiltä on tulossa pian toinenkin oman tehtaan tuote ja sen myötä uskon, että kasvistuotteiden myynti nousee edelleen.
– Viime kädessä tavoitteen toteutuminen riippuu asiakkaidemme valinnoista. Tavoitteenamme on tehdä niin hyviä kasvistuotteita, että kasvisvalinnan tekeminen olisi helppoa asiakkaillemme, Salmela sanoo.
Oma tehdas Kaarinassa
Kasvissyönnin lisääntyminen ja kasviproteiinituotteiden kysynnän kasvu havaittiin Hesburgerilla jo vuosia sitten. Hesburger päätti tuolloin rakennuttaa oman kasviproteiinituotteita valmistavan tehtaan ja panostaa omien kasviproteiinituotteiden kehitykseen.
Syksyllä 2019 Hesburgerin kasviproteiinitehdas aloitti toimintansa Kaarinassa. Tehtaassa voidaan valmistaa tuotteita erilaisista kasviproteiineista, kuten härkäpavusta, herneestä, vehnästä ja soijasta.
– Tehdas on meille merkittävä investointi. Oma tuotanto ja tuotekehitys mahdollistavat erilaisten kasviproteiinituotteiden tekemisen myös tulevaisuudessa. Se auttaa meitä reagoimaan entistä paremmin asiakkaidemme makutottumuksiin, Salmela toteaa.
Veke-hampurilainen
Ensimmäinen askel kohti tavoitetta on tänään lanseerattu Veke-hampurilainen, joka rakentuu sämpylästä, paneroidusta Veke-soijaleikkeestä, jääsalaatista, tomaatista ja tuoreesta sipulista. Tuote sisältää myös Hesburgerin omaa kananmunatonta Veke-majoneesia. Veke on Hesburgerin oman tehtaan kasvistuotteita yhdistävä nimi.
Veke-soijaleike on valmistettu Hesburgerin kasviproteiinitehtaalla ja se on ensimmäinen uuden tehtaan tuote. Hesburgerin tuotevalikoimaan kuuluu nyt neljä kasvistuotetta: Veke-hampurilainen, Soijatortilla, Kasvistortilla ja Lämmin Soijasalaatti. Lisukkeina myydään soijatikkuja ja sipulirenkaita.
Hesburger jatkaa aktiivista tuotekehitystä kasviproteiinien parissa. Jo tammikuussa Hesburgerin valikoimaan on luvassa omalla reseptillä tehty lihapihvin tapainen kasviproteiinipihvi.
– Tuleva tuotteemme on suomalaisen tuotekehityksen vastine maailmalta tuleville pihvi-innovaatioille. Odotamme suurella mielenkiinnolla, millaisen vastaanoton tuote saa, Salmela toteaa.
Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Veke-hampurilainenSiirry videokanavalle
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Heini SantosViestintäpäällikkö
Puh:+358 50 310 3054heini.santos@hesburger.fiKuvat



Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Ketjun ravintoloissa työskentelee yli 7 000 henkilöä. Vuoden 2018 verollinen myynti Suomessa oli 227 miljoonaa euroa ja ulkomailla 98 miljoonaa euroa.
www.hesburger.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Tämä “jäätelökioski” on auki ympäri vuoden – Hesburgereissa myydään talvikaudella liki miljoona jäätelöannosta11.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburgereissa jäätelö ei ole vain kesäherkku, vaan tasaisesti ympäri vuoden myytävä tuote. Viimeisen vuoden aikana jäätelöannoksia on myyty yli 3,5 miljoonaa kappaletta, joista lähes miljoona yksistään talvella. Jäätelömassan ja Hesburgerille kehitettyjen pirtelömakujen valmistuksesta vastaa Valio.
Hesburger avaa uuden suuren ravintolan Jyväskylän Seppälään – avajaisia vietetään perjantaina 5.12.4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger avaa Ahjokadun ja Seppäläntien kulmaan uuden 470-neliöisen Drive-in-ravintolan, joka korvaa tontilla aiemmin toimineen pienen Hesburgerin. Uudessa ravintolassa on 64 asiakaspaikkaa ja uutuutena oma drive-in-luukku prepaid-tilauksille.
Hesburgerin Ieva Salmela on vuoden ihmisläheisin johtaja – Hesburger nousi Suomen ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden kärkeen28.11.2025 14:37:46 EET | Tiedote
Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela on valittu vuoden ihmisläheisimmäksi johtajaksi HumanPower25-kilpailun yli 250 henkilöä työllistävien yritysten sarjassa. Lisäksi Hesburger sijoittui ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden parhaan joukkoon.
Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen31.10.2025 14:14:06 EET | Tiedote
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme