Hesburgerin tavoite: puolet lihatonta 2030 mennessä

Tänään julkistettu tavoite koskee lihattomien tuotteiden osuutta kaikista myydyistä suolaisista vakiovalikoiman tuotteista ranskanperunoita lukuun ottamatta. Tällä hetkellä lihattomien tuotteiden osuus on noin kuusi prosenttia.
Toimitusjohtaja Kari Salmela uskoo, että vaikka nykytilanteeseen nähden tavoite siintää vielä kaukana, on siihen mahdollista päästä.
– Asiakkaamme ovat yhä kiinnostuneempia kasvistuotteista ja haluamme vastata tähän kysyntään. Tavoitteeseen pääseminen edellyttää meiltä erinomaisia kasvistuotteita. Meiltä on tulossa pian toinenkin oman tehtaan tuote ja sen myötä uskon, että kasvistuotteiden myynti nousee edelleen.
– Viime kädessä tavoitteen toteutuminen riippuu asiakkaidemme valinnoista. Tavoitteenamme on tehdä niin hyviä kasvistuotteita, että kasvisvalinnan tekeminen olisi helppoa asiakkaillemme, Salmela sanoo.
Oma tehdas Kaarinassa
Kasvissyönnin lisääntyminen ja kasviproteiinituotteiden kysynnän kasvu havaittiin Hesburgerilla jo vuosia sitten. Hesburger päätti tuolloin rakennuttaa oman kasviproteiinituotteita valmistavan tehtaan ja panostaa omien kasviproteiinituotteiden kehitykseen.
Syksyllä 2019 Hesburgerin kasviproteiinitehdas aloitti toimintansa Kaarinassa. Tehtaassa voidaan valmistaa tuotteita erilaisista kasviproteiineista, kuten härkäpavusta, herneestä, vehnästä ja soijasta.
– Tehdas on meille merkittävä investointi. Oma tuotanto ja tuotekehitys mahdollistavat erilaisten kasviproteiinituotteiden tekemisen myös tulevaisuudessa. Se auttaa meitä reagoimaan entistä paremmin asiakkaidemme makutottumuksiin, Salmela toteaa.
Veke-hampurilainen
Ensimmäinen askel kohti tavoitetta on tänään lanseerattu Veke-hampurilainen, joka rakentuu sämpylästä, paneroidusta Veke-soijaleikkeestä, jääsalaatista, tomaatista ja tuoreesta sipulista. Tuote sisältää myös Hesburgerin omaa kananmunatonta Veke-majoneesia. Veke on Hesburgerin oman tehtaan kasvistuotteita yhdistävä nimi.
Veke-soijaleike on valmistettu Hesburgerin kasviproteiinitehtaalla ja se on ensimmäinen uuden tehtaan tuote. Hesburgerin tuotevalikoimaan kuuluu nyt neljä kasvistuotetta: Veke-hampurilainen, Soijatortilla, Kasvistortilla ja Lämmin Soijasalaatti. Lisukkeina myydään soijatikkuja ja sipulirenkaita.
Hesburger jatkaa aktiivista tuotekehitystä kasviproteiinien parissa. Jo tammikuussa Hesburgerin valikoimaan on luvassa omalla reseptillä tehty lihapihvin tapainen kasviproteiinipihvi.
– Tuleva tuotteemme on suomalaisen tuotekehityksen vastine maailmalta tuleville pihvi-innovaatioille. Odotamme suurella mielenkiinnolla, millaisen vastaanoton tuote saa, Salmela toteaa.
Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Veke-hampurilainenSiirry videokanavalle
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Heini SantosViestintäpäällikkö
Puh:+358 50 310 3054heini.santos@hesburger.fiKuvat



Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Ketjun ravintoloissa työskentelee yli 7 000 henkilöä. Vuoden 2018 verollinen myynti Suomessa oli 227 miljoonaa euroa ja ulkomailla 98 miljoonaa euroa.
www.hesburger.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Hesburger luopuu Lastenateriasta1.7.2025 09:09:02 EEST | Tiedote
Hesburgerin Lastenaterian myynti lopetetaan keväästä 2026 alkaen. Päätöksen taustalla ovat ketjun vastuullisuustyö, muuttuneet kuluttajaodotukset ja uudet markkinointisuositukset.
Hesburger istuttaa metsää17.6.2025 08:55:46 EEST | Tiedote
Pikaruokaketju Hesburger istuttaa uutta metsää yhteistyössä Carboreal Oy:n kanssa. Pohjois-Savon Rautalammille on istutettu tänä vuonna yli 10 000 taimea, ja Pohjois-Pohjanmaan Reisjärven alueelle istutettiin yli 15 000 taimea vuonna 2023.
Tampereen Tesoman koulu Hese-kisojen voittoon21.5.2025 11:16:02 EEST | Tiedote
Tampereella Pyynikin stadionilla järjestettiin eilen (20.5.25) Hesburgerin ja Suomen Urheiluliiton (SUL) Hese-kisojen finaali, jossa koululaiset kilpailivat sukkula- ja kierrosviestissä, pituushypyssä ja junnukeihäässä.
Hesburger uudistaa henkilöstön koulutusta ja ravintola-arkea tekoälyn ja pelillisen oppimisen avulla – investoi yli 760 000 euroa9.4.2025 08:30:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin henkilöstö saa tänä vuonna käyttöönsä tekoälybotin ja pelillisen oppimisympäristön. Viime vuonna koulutukseen suunnattiin yli 760 000 euroa.
Hesburgerin myynti kasvoi Suomessa lähes 4 %, ulkomailla 12 % – uudet ravintolat ja digitalisaatio vauhdittavat kasvua5.3.2025 09:12:55 EET | Tiedote
Hesburger-ketjun ravintolat kasvattivat vuonna 2024 myyntiään 6,3 % vuoteen 2023 verrattuna. Suomessa myynti kasvoi 3,61 % ja ulkomailla 12 %. Koko ketjun verollinen myynti oli 488,6 miljoonaa euroa, josta Suomen ravintoloiden osuus oli 295 miljoonaa euroa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme