Hesburger

Hesburgerin tavoite: puolet lihatonta 2030 mennessä

Jaa
Tänään lanseerattu Veke-hampurilainen on ensimmäinen askel kohti Hesburgerin tavoitetta lisätä runsaasti kasvistuotteiden osuutta myynnistä. Hesburgerin tavoite tähtää siihen, että vuonna 2030 puolet Suomen Hesburger-ravintoloiden myymistä tuotteista on lihattomia.
Tänään lanseerattu Veke-hampurilainen, joka rakentuu sämpylästä, paneroidusta Veke-soijaleikkeestä, jääsalaatista, tomaatista ja tuoreesta sipulista. Tuote sisältää myös Hesburgerin omaa kananmunatonta Veke-majoneesia.
Tänään lanseerattu Veke-hampurilainen, joka rakentuu sämpylästä, paneroidusta Veke-soijaleikkeestä, jääsalaatista, tomaatista ja tuoreesta sipulista. Tuote sisältää myös Hesburgerin omaa kananmunatonta Veke-majoneesia.

Tänään julkistettu tavoite koskee lihattomien tuotteiden osuutta kaikista myydyistä suolaisista vakiovalikoiman tuotteista ranskanperunoita lukuun ottamatta. Tällä hetkellä lihattomien tuotteiden osuus on noin kuusi prosenttia.

Toimitusjohtaja Kari Salmela uskoo, että vaikka nykytilanteeseen nähden tavoite siintää vielä kaukana, on siihen mahdollista päästä.

– Asiakkaamme ovat yhä kiinnostuneempia kasvistuotteista ja haluamme vastata tähän kysyntään. Tavoitteeseen pääseminen edellyttää meiltä erinomaisia kasvistuotteita. Meiltä on tulossa pian toinenkin oman tehtaan tuote ja sen myötä uskon, että kasvistuotteiden myynti nousee edelleen.

– Viime kädessä tavoitteen toteutuminen riippuu asiakkaidemme valinnoista. Tavoitteenamme on tehdä niin hyviä kasvistuotteita, että kasvisvalinnan tekeminen olisi helppoa asiakkaillemme, Salmela sanoo.

Oma tehdas Kaarinassa

Kasvissyönnin lisääntyminen ja kasviproteiinituotteiden kysynnän kasvu havaittiin Hesburgerilla jo vuosia sitten. Hesburger päätti tuolloin rakennuttaa oman kasviproteiinituotteita valmistavan tehtaan ja panostaa omien kasviproteiinituotteiden kehitykseen.

Syksyllä 2019 Hesburgerin kasviproteiinitehdas aloitti toimintansa Kaarinassa. Tehtaassa voidaan valmistaa tuotteita erilaisista kasviproteiineista, kuten härkäpavusta, herneestä, vehnästä ja soijasta.

– Tehdas on meille merkittävä investointi. Oma tuotanto ja tuotekehitys mahdollistavat erilaisten kasviproteiinituotteiden tekemisen myös tulevaisuudessa. Se auttaa meitä reagoimaan entistä paremmin asiakkaidemme makutottumuksiin, Salmela toteaa.

Veke-hampurilainen

Ensimmäinen askel kohti tavoitetta on tänään lanseerattu Veke-hampurilainen, joka rakentuu sämpylästä, paneroidusta Veke-soijaleikkeestä, jääsalaatista, tomaatista ja tuoreesta sipulista. Tuote sisältää myös Hesburgerin omaa kananmunatonta Veke-majoneesia. Veke on Hesburgerin oman tehtaan kasvistuotteita yhdistävä nimi.

Veke-soijaleike on valmistettu Hesburgerin kasviproteiinitehtaalla ja se on ensimmäinen uuden tehtaan tuote. Hesburgerin tuotevalikoimaan kuuluu nyt neljä kasvistuotetta: Veke-hampurilainen, Soijatortilla, Kasvistortilla ja Lämmin Soijasalaatti. Lisukkeina myydään soijatikkuja ja sipulirenkaita.

Hesburger jatkaa aktiivista tuotekehitystä kasviproteiinien parissa. Jo tammikuussa Hesburgerin valikoimaan on luvassa omalla reseptillä tehty lihapihvin tapainen kasviproteiinipihvi.

– Tuleva tuotteemme on suomalaisen tuotekehityksen vastine maailmalta tuleville pihvi-innovaatioille. Odotamme suurella mielenkiinnolla, millaisen vastaanoton tuote saa, Salmela toteaa.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Veke-hampurilainenSiirry videokanavalle

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Tänään lanseerattu Veke-hampurilainen, joka rakentuu sämpylästä, paneroidusta Veke-soijaleikkeestä, jääsalaatista, tomaatista ja tuoreesta sipulista. Tuote sisältää myös Hesburgerin omaa kananmunatonta Veke-majoneesia.
Tänään lanseerattu Veke-hampurilainen, joka rakentuu sämpylästä, paneroidusta Veke-soijaleikkeestä, jääsalaatista, tomaatista ja tuoreesta sipulista. Tuote sisältää myös Hesburgerin omaa kananmunatonta Veke-majoneesia.
Lataa
Hesburgerin tavoite on, että vuonna 2030 puolet Suomen Hesburger-ravintoloiden myymistä tuotteista on lihattomia.
Hesburgerin tavoite on, että vuonna 2030 puolet Suomen Hesburger-ravintoloiden myymistä tuotteista on lihattomia.
Lataa
Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela. Kuvaaja Vesa-Matti Väärä.
Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela. Kuvaaja Vesa-Matti Väärä.
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Hesburger
Linnankatu 34
20100 TURKU

+358 (0)2 4808 9000http://www.hesburger.fi/

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Ketjun ravintoloissa työskentelee yli 7 000 henkilöä. Vuoden 2018 verollinen myynti Suomessa oli 227 miljoonaa euroa ja ulkomailla 98 miljoonaa euroa. 

www.hesburger.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Hesburger

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye