Hesburgerin uusi katuruokaravintola Turun keskustaan

Pikaruokaketju Hesburger avaa tänään uuden katuruokaan painottuvan ravintolan Turun keskustaan. H Burger Lab on tuotekehitysravintola, jossa amerikkalaiset street food -herkut, Aasian katukeittiöt ja eurooppalaiset katuruokaklassikot yhdistyvät ainutlaatuiseksi ruokakokemukseksi.

Iso osa ruokaelämystä ovat suomalaiset ravintola-alan ammattilaiset, jotka saapuvat sekoittamaan H Burger Labin keittiön pakkaa muutaman kuukauden välein. Ensimmäisenä vierailevana huippukokkina nähdään mm. Top Chef -voittajana ja Shelter-ravintolan perustajana tunnettu Teemu Laurell. Teemun uusimmasta Holy Døner -ravintolasta inspiraationsa saaneet ruoat tulevat näkymään H Burger Labin tarjonnassa ravintolan ensimmäisen kolmen kuukauden aikana.

– Tosi hauskaa päästä tekemään uutta konseptia. Ravintola on paraatipaikalla, kevät tulossa ja ihmiset taas liikenteessä. Mahtavaa, että Hesburger tekee jotain uutta ja innovatiivista, Teemu Laurell kertoo.

H Burger Lab on paitsi ravintola myös Hesburgerin tuotekehityskeittiö. Siellä testataan uusia raaka-aineita, makuja ja reseptejä, joihin asiakkaat saavat antaa palautetta. Täydellisesti onnistuneet kokeilut saattavat päätyä Hesburger-ravintoloiden annosten raaka-aineiksi. Lisäksi H Burger Lab toimii koulutuskeittiönä Turun ammatti-instituutin ravintola-alan opiskelijoille, jotka pääsevät ravintolassa oppimaan uutta alan huippuammattilaisten johdolla.

H Burger Lab -ravintolan konseptin ovat toteuttaneet Hesburger ja elintarvikealan sisällöntuotantotoimisto Foody Allen. Ravintola sijaitsee Turussa osoitteessa Yliopistonkatu 18, ja se on avoinna tiistaista lauantaihin klo 12–21. H Burger Labilla on myös oma mobiiliapplikaatio, jonka käyttäjät saavat kuukausittain vaihtuvia etuja ja alennuksia.

(Kuvissa Teemu Laurell)

www.hburgerlab.fi

Hesburger sulkee omien ravintoloidensa ovet Venäjällä huhtikuussa11.4.2022 15:20:06 EEST | Tiedote

Hesburger on ilmoittanut lopettavansa toimintansa Venäjällä maaliskuun alussa. Hesburgerin kaikkien omien ravintoloiden ovet sulkeutuvat Venäjällä huhtikuun puolivälin ja huhtikuun viimeisen päivän välisenä aikana. Paikallisille yrittäjille on lähtenyt myös purkuilmoitus, jossa heille on ilmoitettu, että ravintoloiden ovet on suljettava välittömästi. Ravintoloiden sulkemisaikataulua ovat hidastaneet huoli henkilökunnan turvallisuudesta ja juridiset haasteet. Hesburger Ukrainan tilanne Hesburgerilla on myös seitsemän ravintolaa Ukrainassa. Kaikki ravintolat sijaitsevat Kiovassa. ”Tietojemme mukaan kaikki ukrainalaiset työntekijämme ovat elossa. Ravintoloita ei ole myöskään tuhoutunut taisteluissa. Emme avaa yhtään ravintolaa, ennen kuin se on täysin turvallista kaikille työntekijöille ja asiakkaille. Maksamme kaikille paikallisille työntekijöille edelleen täyttä palkkaa. Ajatuksemme ovat urheiden ukrainalaisten puolella ja toivomme sydämen pohjasta, että rauha saataisiin takaisin maahan

Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela: ”Teemme kaikkemme, että saamme ravintoloiden ovet suljettua mahdollisimman pian Venäjällä.”29.3.2022 11:53:59 EEST | Tiedote

”Hesburger sulkee ravintolansa Venäjällä ja Valko-Venäjällä. Olemme saaneet vasta ensimmäisen Hesburgerin suljettua. Alkuperäistä hitaampi aikataulu on johtunut siitä, että meidän on ollut huomioitava paikallisen henkilökunnan turvallisuus, jos suljemme ravintolat ilman neuvottelua. Olemme seuranneet myös huolestuneena keskustelua kansallistamisesta”, Hesburgerin toimitusjohtaja Kari Salmela kertoo.