Heurekaan pääsee Museokortilla heinäkuusta alkaen – monipuolisia elämyksiä koko perheelle

Heinäkuusta alkaen Museokortilla pääsee myös tiedekeskus Heurekaan Vantaalla. Museokortti on pääsylippu kaikkiin suurimpiin ja merkittävimpiin museokohteisiin koko Suomessa.
Tiedekeskus Heurekassa pääsee viettämään laatuaikaa perheen ja ystävien kanssa. Kuva: Wille Nyyssönen / Heureka

Heurekan liittyessä Museokortti-kohteeksi 1. heinäkuuta alkaen Museokortilla pääsee tutustumaan myös Suomen suurimman tiedekeskuksen monipuoliseen tarjontaan. Vantaan Tikkurilassa sijaitseva Heureka tarjoaa kaikenikäisille hauskaa ja innostavaa yhteistä tekemistä. Vuorovaikutteisten näyttelyiden lisäksi Museokortilla näkee Heurekan planetaarioelokuvat sekä päivittäin esitettävät ohjelmat, kuten tiedeteatteriesitykset.

– On upeaa saada Heureka mukaan Museokorttiin. Asiakkaamme ovat kovasti tätä toivoneet, nyt odotus viimein palkitaan. Museokortti on Heurekan liittymisen jälkeen entistäkin houkuttelevampi tuote, kertoo Museokortin kehitysjohtaja Seppo Honkanen.

– Lapsiperheille Museokortti tarjoaa kiinnostavan vaihtoehdon perinteisempien sisähuvitusten rinnalle. Sekä vanhemmat että lapset viihtyvät hauskaa ja oivaltavaa tekemistä tarjoavissa kohteissa.

Museokortti tarjoaa Heurekan liittymisen myötä pääsyn kaikkiin Suomen suurimpiin museokohteisiin. Vuonna 2019 kymmenen suosituinta Museokortti-kohdetta olivat pääkaupunkiseudun suuret museot: Ateneumin taidemuseo, Amos Rex, Nykytaiteen museo Kiasma, HAM Helsingin taidemuseo, Helsingin taidehalli, Kansallismuseo, Näyttelykeskus WeeGee, Designmuseo, Sinebrychoffin taidemuseo ja LUOMUS Luonnontieteellinen museo.

Vuoden mittaiselle kulttuurimatkalle on lähtenyt jo yli 300 000 suomalaista. Voimassa olevia Museokortteja on tällä hetkellä noin 200 000. Museokortin voi ostaa muiden Museokortti-kohteiden tapaan myös Heurekasta sekä Heureka Shopeista Tikkurilasta ja Kampin kauppakeskuksesta.

– Liitymme innolla mukaan Museokortti-kohteisiin. Toivomme, että Museokortin omaavien joukosta saisimme Heurekaan sellaisiakin kävijöitä, jotka eivät ole aiemmin Heurekassa vierailleet, kertoo Heurekan viestintä- ja palvelujohtaja Heli Ainoa.

Heurekan kesässä ennennäkemättömiä elämyksiä

Koronaviruspandemian aiheuttaman sulun aikana Heurekaan on rakennettu kaksi uutta näyttelyä, planetaarion ohjelmistoon tuotu uusi avaruusaiheinen animaatioelokuva ja ulkonäyttelyalueelta Tiedepuisto Galileista löytää uusia kohteita.

Visuaalisesti näyttävä ja hauskaa yhdessä tekemistä tarjoava uusi SuperPUU-näyttely esittelee puun luonnollisia supervoimia. Moniaistisessa näyttelyssä selviää muun muassa, miten puurakennus kestää maanjäristyksen tai tulipalon. Voit myös rakentaa unelmien puukaupunkia tai soittaa puuorkesteria.

Uudessa pienoisnäyttelyssä Pellolta avaruuteen tarkastellaan ruohonjuuritasolta avaruuteen, miltä vilja- ja maitotuotteiden matka lautaselle näyttää.

Turvallisen vierailun mahdollistamiseksi Heurekassa on tehty useita toimenpiteitä. Päivittäistä kävijämäärää on rajoitettu sekä turvaetäisyyksistä ja hygieniasta huolehditaan useiden käsien desinfiointipisteiden, tehostetun siivouksen sekä kosketuspintojen viruksia ja bakteereja tuhoavan valokatalyysipinnoitteen avulla.

Heureka on avoinna 1.7.–16.8. klo 10–18 joka päivä. Koska päivittäinen kävijämäärä on rajattu, myös museokorttilaiset voivat lunastaa maksutta ennakkolipun Heurekan omasta verkkolippukaupasta ja varmistaa näin sisäänpääsyn tiedekeskukseen haluamanaan päivänä.

--

Museokortti (69€) on vuoden mittainen pääsylippu yli 300 museokohteeseen ympäri Suomen, Ahvenanmaalta Inariin. Museokortilla voi kokea suurimmat ja merkittävimmät museot, tiedekeskukset ja muut paikalliset aarteet. Nähtävää riittää niin tieteen, taiteen, historian, luonnon kuin myös designin ja tekniikan parissa.

Tiedekeskus Heureka Vantaan Tikkurilassa on monipuolinen elämyskokonaisuus, joka tarjoaa vuorovaikutteisia näyttelyitä, planetaarioelokuvia sekä tiedeohjelmia ja tapahtumia ympäri vuoden. Heureka jakaa oivaltamisen ilon noin 300 000 kävijän kanssa vuosittain ja kuuluu Suomen suosituimpiin vapaa-ajankeskuksiin.

Viestintä- ja markkinointikoordinaattori

Museokortti avaa ovet yli 300 museoon ympäri Suomen. Kuva: Ella Karttunen / Museokortti
Heuraka tarjoaa viihdyttävää tekemistä kaikenikäisille. Kuva: Heureka