Hevoskarnevaali huipentaa teemaviikon Kangasalla lauantaina 23.7.2022

Koko perheen iloisessa hevostapahtumassa koetaan hevosnäytöksiä, kisataan keppihevosilla, tutustutaan Kangasalan monipuoliseen hevostoimintaan sekä nautitaan kesäherkuista ja musiikista. Laukkaa Kangasalle -viikon maksuton päätapahtuma järjestetään Pikkolan tapahtumakentällä lauantaina 23.7.2022 klo 10–14.

Hevoskarnevaalin monipuolinen ohjelma sopii kaikenikäisille.

Uusi hevostapahtuma kutsuu kaikenikäiset hevosten ystävät nauttimaan kesäpäivästä Kangasalle ja tutustumaan samalla kaupungin vireään hevostoimintaan. Ohjelman tuottavat paikalliset tallit ja hevosalan yritykset yhdessä Visit Kangasalan kanssa.

– Kangasalla voi harrastaa hevosten kanssa erittäin monipuolisesti ja tapahtuma on kuin näyteikkuna siihen, kertoo tuotantokoordinaattori Lotta Heinonen Visit Kangasalta.

– Tapahtuma sopii kaikille hevosista kiinnostuneille, ei vain hevosihmisille, hän jatkaa.

Näytöksiä, hevospuuhaa ja karnevaalitunnelmaa

Pikkolan tapahtumakentälle rakentuvalla areenalla nähdään juonnettuja näytöksiä lännenratsastuksesta, valjakkoajosta, kouluratsastuksesta, islanninhevosratsastuksesta sekä ratsastusjousiammunnasta, jota pääsee myös kokeilemaan.

Näytökset huipentuvat tarinalliseen ratsastusta ja musiikkia yhdistävään Kuukuningatar-esitykseen. Ohjelmalavalla kuullaan luento ratsastajan tasapainoisesta istunnasta.

Karnevaalialueella pääsee kisailemaan Kangasalan keppihevosmestaruudesta koko päivän ajan ja ottamaan kuvan Suomen suurimman kepparin kanssa. Lapsille on tarjolla mm. talutusratsastusta ha erilaisia hevosaiheisia tehtäväpisteitä ja glittertatuointeja.

Näyttelyalueen esittelypisteillä pääsee näkemään hevosauton sekä tutustumaan hevosavusteiseen toimintaan. Myös koko kaupungin hurmannut Kangasalan kesähevonen Maikki saapuu tapaamaan karnevaalivieraita.

Ohjelman lomassa nautiskellaan ruoasta, kesäisistä herkusta ja livemusiikista.

Mukana tapahtumassa: Valjakkoajo Katriina Tenhunen, Wääksyn kartanon talli, Tupasvillan issikkatila, Equillence Center Tavela, Jojo Ranch, Laaksolan ratsutila, Kangasalan raviyhdistys, Huvikummun hevostalli, Hyvävelijärjestö, Riding Fysio / Kangasalan kuntoutus, Kulttuuriravintola Jalmari, Kirkkoharjun kahvila, Vehoniemen Automuseo, Taikahile, HRK Konevuokraamot ja Kangasalan kaupunki.

Tapahtuman tuottaa Visit Kangasala.

Hevoshistoriaa ja taidetta

Laukkaa Kangasalle -teemaviikon ohjelma jatkuu vielä viikonlopun.

Varsamäen hevosajoneuvomuseon ainutlaatuiseen 70 hevosajoneuvon yksityiskokoelmaan pääsee tutustumaan torstaista sunnuntaihan 21. - 24.7.2022 klo 10 -18. Liput 4 € / henkilö.

Kimmo Pyykkö -taidemuseon Hevosia – Horses -näyttely on avoinna19.–24.7. klo 11 - 17. Esillä kesänäyttelyssä noin 30 hevosaiheista teosta eri taiteilijoilta.

Koko perheen Hevoskarnevaali

La 23.7.2022 klo 10–14
Pikkolan tapahtumakenttä, Finnentie 27, Kangasala
Tapahtuman tarkemmat tiedot: visitkangasala.fi/hevoskarnevaali

Koko teemaviikon ohjelma täällä: visitkangasala.fi/laukkaakangasalle
Laukkaa Kangasalle -viikko on osa hevosvoimien teemavuoden 2022 ohjelmaa.

Mediakuvat kansiossa (Drive)
Kuvaajan nimi tiedostossa, mainittava julkaistaessa.

Matkailu- ja markkinointipäällikkö
Visit Kangasala / Business Kangasala Oy
laura.pekkala@visitkangasala.fi

Hevoskarnevaalin monipuolinen ohjelma sopii kaikenikäisille.