Hevoskarnevaali kokoaa hevosten ystävät Kangasalle 23.7.2022

Koko perheen iloisessa hevostapahtumassa koetaan hevosnäytöksiä, kisataan keppihevosilla, tutustutaan Kangasalan monipuoliseen hevostoimintaan sekä nautitaan kesäherkuista ja musiikista. Laukkaa Kangasalle -viikon maksuton päätapahtuma järjestetään Pikkolan tapahtumakentällä lauantaina 23.7.2022 klo 10–14.
Hevoskarnevaalin monipuolinen ohjelma sopii kaikenikäisille.

Uusi hevostapahtuma kutsuu kaikenikäiset hevosten ystävät nauttimaan kesäpäivästä Kangasalle ja tutustumaan samalla kaupungin vireään hevostoimintaan. Ohjelman tuottavat paikalliset tallit ja hevosalan yritykset yhdessä Visit Kangasalan kanssa.

– Kangasalla voi harrastaa hevosten kanssa erittäin monipuolisesti ja tapahtuma on kuin näyteikkuna siihen, kertoo tuotantokoordinaattori Lotta Heinonen Visit Kangasalta.

– Tapahtuma sopii kaikille hevosista kiinnostuneille, ei vain hevosihmisille, hän jatkaa.

Näytöksiä, hevospuuhaa ja karnevaalitunnelmaa

Pikkolan tapahtumakentälle rakentuvalla areenalla nähdään juonnettuja näytöksiä lännenratsastuksesta, valjakkoajosta, kouluratsastuksesta, islanninhevosratsastuksesta sekä ratsastusjousiammunnasta, jota pääsee myös kokeilemaan.

Näytökset huipentuvat tarinalliseen ratsastusta ja musiikkia yhdistävään Kuukuningatar-esitykseen. Ohjelmalavalla kuullaan luento ratsastajan tasapainoisesta istunnasta.

Karnevaalialueella pääsee kisailemaan Kangasalan keppihevosmestaruudesta koko päivän ajan ja ottamaan kuvan Suomen suurimman kepparin kanssa. Lapsille on tarjolla talutusratsastusta, erilaisia hevosaiheisia tehtäväpisteitä ja glittertatuointeja.

Näyttelyalueen esittelypisteillä pääsee näkemään mm. ravurin kärryineen, hevosauton sekä tutustumaan hevosavusteiseen toimintaan. Myös koko kaupungin hurmannut Kangasalan kesähevonen Maikki saapuu tapaamaan karnevaalivieraita.

Ohjelman lomassa nautiskellaan ruoasta, kesäisistä herkusta ja livemusiikista.

Mukana tapahtumassa: Valjakkoajo Katriina Tenhunen, Wääksyn kartanon talli, Tupasvillan issikkatila, Equillence Center Tavela, Jojo Ranch, Laaksolan ratsutila, Kangasalan raviyhdistys, Huvikummun hevostalli, Hyvävelijärjestö, Riding Fysio / Kangasalan kuntoutus, Kulttuuriravintola Jalmari, Kirkkoharjun kahvila, Vehoniemen Automuseo, Taikahile, HRK Konevuokraamot ja Kangasalan kaupunki.

Tapahtuman tuottaa Visit Kangasala

Koko perheen Hevoskarnevaali
La 23.7.2022 klo 10–14
Pikkolan tapahtumakenttä, Finnentie 27, Kangasala
Tapahtuman tarkemmat tiedot: visitkangasala.fi/hevoskarnevaali

Koko teemaviikon ohjelma täällä: visitkangasala.fi/laukkaakangasalle
Laukkaa Kangasalle -viikko on osa hevosvoimien teemavuoden 2022 ohjelmaa.

Mediakuvat kansiossa (Drive)
Kuvaajan nimi tiedostossa, mainittava julkaistaessa.

Lotta Heinonen
tapahtumakoordinaattori
Visit Kangasala / Business Kangasala Oy
lotta.heinonen@businesskangasala.fi

Matkailu- ja markkinointipäällikkö
Visit Kangasala / Business Kangasala Oy
laura.pekkala@visitkangasala.fi

Hevoskarnevaalin monipuolinen ohjelma sopii kaikenikäisille.

Lumoava Kangasalan Joulu avataan tulevana lauantaina21.11.2023 08:30:00 EET | Tiedote

Lauantaina 25.11. vietetään Lumoavan Kangasalan Joulun avajaisia. Klo 11 alkavan joulunavaustapahtuman järjestävät yhteistyössä Kangasalan Yrittäjät ry, Kangasalan kaupunki, VisitKangasala sekä Kangasala-talo. Kangasalan Yrittäjät jakavat 800 annosta ilmaista joulupuuroa, ja avajaisissa esiintyvät myös Pirkanpoikien Vokaaliyhtye ja Kormus. Uutta Kangasalan joulussa on Kangasala-talon edustalle rakentuva Joulukylä, jossa myynnissä tulee olemaan muun muassa Jouluglögiä myös aikuisempaan makuun, sekä paikallista erikoisuutta, Joulusimaa munkin kanssa.

Kesäpäivä Kangasalla täyttää 170 vuotta juhannusviikolla16.6.2023 10:06:14 EEST | Tiedote

Pirkanmaan maakuntalaulunakin tunnettu Sakari Topeliuksen runo ja Gabriel Linse´nin sävellys koskettavat laulajia ja kuulijoita edelleenkin vuodesta toiseen. Kesäpäivä Kangasalla -laulun juhlinta alkaa sunnuntaina 18.6. Kesäpäivä Kangasalla -brunssilla Kulttuuriravintola Jalmarissa, ja “Mä oksalla ylimmällä …” 170 vuotta -pääjuhla järjestetään tiistaina 20.6. klo 17 Kangasalan kotiseutumuseolla. Koko viikon kestävät juhlallisuudet sisältävät myös Vehoniemen näkötornin avajaiset, musiikkihetken Kangasalan kirkossa sekä laulun kansainvälisiä tulkintoja.

Vehoniemen näkötornin avajaisia maanantaina 19.6. juhlitaan yhteislaululla, puheenvuoroilla, kulttuurireitin avauksella ja artesaanijäätelöllä.14.6.2023 10:41:30 EEST | Tiedote

Uusitun Vehoniemen näkötornin avajaisia vietetään Kangasalla maanantaina 19.6. klo 13. Tilaisuus on osa “Kesäpäivä Kangasalla 170 vuotta” -juhlaviikkoa. Avajaispuheenvuorot tulevat pitämään maakuntavaltuuston 1. varapuheenjohtaja, kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Hanna Laine ja Kangasalan kaupunginjohtaja Oskari Auvinen, lisäksi tervehdyksen tilaisuuteen tuovat Matti Aromäki Metsähallituksesta ja Jussi Haavisto. Tilaisuudessa juhlistetaan 170-vuotista Pirkanmaan maakuntalaulua Kesäpäivä Kangasalla yhteislaululla, johon toivotaan yleisön runsasta osallistumista. Avajaisten yhteydessä julkaistaan myös Kesäpäivä Kangasalla -kulttuurireitti, jonka neitsytajo lähtee kohti Haralan harjua tilaisuuden päätteeksi. Juhlavuoden kunniaksi Vehoniemen automuseo on suunnitellut oman artesaanijäätelön, jota on saatavilla ensimmäistä kertaa avajaisissa.