Hietalahden toriterassi ja kirppis avautuvat lauantaina

Hietalahden toriterassi ja legendaarinen kirpputori avautuvat tulevana lauantaina 4.6.2022. Toriterassin kattaus muodostuu Hietalahden kauppahallin ravintoloiden kesäisistä herkuista. Lisäväriä kattaukseen tuo viikonloppuisin kirpputoritoiminta, joka on nyt organisoitu uudella tavalla.

Toriterassien kesä 2022 alkaa. Kuva: Camilla Bloom / Kaupunkitilat

– Hyvää ruokaa ja juomaa, ihania vintagelöytöjä ja vaikkapa jazzia! Juuri tällaisella sisällöllä esimerkiksi monet Lontoon torit ovat nousseet maailmanlaajuisiksi ilmiöiksi ja niillä viihtyvät sekä paikalliset että matkailijat, kertoo toriterassitoimintaa Helsingissä organisoivan Helsingin Kaupunkitilat Oy:n toimitusjohtaja Peggy Bauer.

Hietalahden toriterassin kesän ruoka- ja juomatarjonnasta vastaavat Hietalahden kauppahallin ravintoloitsijat. Omat myyntipisteensä ulos torille tuovat Piilo, Petiscaria, AperolSpritz Bar, Robert’scoffee, FatRamen ja Döner Harju. Kaikista hallin yhdeksästä ravintolasta voi hakea ruokia ja juomia ulos yhteisterassilla nautittavaksi.

– Hietalahden kauppahallin ravintolakokonaisuus on kaupunkimme salainen helmi, jonka on aika päästä nyt loistamaan! iloitseeBauer.

Myös legendaarinen Hietsun kirppis jatkaa muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen toimintaansa Hietalahden torilla – tosin hieman uudistetussa muodossa. Kirpputori järjestetään osana terassikokonaisuutta aina viikonloppuisin. Kirpputoritoiminnan pyörittämisestä ja paikkojen varaamisesta vastaa Hietalahden torin kupeessa toimivaOPSHOP HELSINKI -itsepalvelukirppis.Myyntipaikkoja torille tulee noin 50 ja ne on tarkoitettu yksityisille kotitalouksille omien käytettyjen tavaroiden myyntiin.

Terassitoimintaa myös Töölöntorilla ja Mantan aukiolla

Hietalahden torin lisäksi myös Töölöntori ja Mantan aukio saavat tänä kesänä omat yritysvetoiset toriterassinsa.

Töölöntorin terassit ovat avautuneet jo toukokuun lopulla ja niiden kattauksesta vastaavat lähialueiden ravintolat B5 Black, Mamma Rosa, Green Hippo, TinTin Tango, PrettyBoyWingery ja Gelatteria.Ravintoloiden lisäksi Töölöntorilla on myös perinteisempiä torikojuja, kuten torikahviloita sekä vihannes- ja kukkamyyntiä.

Torin keskelle on rakennettu pieni lava, jossa esitetään kesän aikana erilaista ohjelmaa ja kaupunkilaiset voivat varata lavaa maksutta käyttöönsä.Esimerkiksi lauantaina 4.6. Töölöntorilla julistetaan kesä alkaneeksi Suvivirsi soi -kuorolaulutapahtumassa. Tilaisuuden juhlapuhujana on Kansallisoopperan taiteellinen johtaja Lilli Paasikivi.

Mantan aukion toriterassin on puolestaan tarkoitus avautua Helsinki-päivänä 12.6. Sen pyörittämisestä vastaavat ravintolat Helsinki Bryggeri ja Sofia Helsinki.

Toriterassien kesä 2022

Hietalahden toriterassi
- avautuu 4.6.
- kauppahallin ravintoloiden yhteisterassi
- 192 asiakaspaikkaa
- kirpputori viikonloppuisin (säävarauksella)
-> pöytävaraukset osoitteesta: opshophelsinki.com/hietsun-torikirppis

Töölön toriterassi
- avautui toukokuussa
- 6 ravintolaa
- lisäksi torikahviloita, kukka- ja vihanneskojuja

Mantan toriterassi
- suunnitelmissa avata 12.6.
2 ravintolan yhteisterassi
- noin 100-200asiakaspaikkaa

Lue lisää aukioloajoista, ohjelmasta yms: toriterassit.hel.fi

peggy.bauer@kaupunkitilat.fi

Toriterassien kesä 2022 alkaa. Kuva: Camilla Bloom / Kaupunkitilat

Helsingin Kaupunkitilat Oy (ent. Helsingin Leijona Oy ja Tukkutori) on Helsingin kaupungin kokonaan omistama yhtiö, jonka toimialana on vuokraamiensa tilojen ja alueiden kehittäminen. Yhtiön tehtävänä on kasvattaa Helsingin profiilia vetovoimaisemmaksi ja kilpailukykyisemmäksi kaupungiksi kehittämällä mm. Helsingin kaupunki- ja ruokakulttuuria ja tori- ja kauppahallitoimintaa.

Tilanvaltaajat-kokeilu on tuonut uudenlaista vilinää Torikortteleihin8.12.2021 08:00:00 EET | Tiedote

Jo lähes vuoden jatkunut Tilanvaltaajat-kokeilu on ollut menestys Torikortteleissa. Valtaajat ovat tuoneet kukin vuorollaan kortteleihin uudenlaista vilinää, ja vastavuoroisesti saaneet itse kokeilla kivijalassa erilaisia luoviakin liiketoiminnan muotoja. Joulukuussa Tilanvaltauksia on peräti kaksi: Taiteilijapariskunta Meeri Koutaniemen ja Sami Yaffan Koutaffa Pop up Art Shop, sekä Torikortteleiden toimijoiden oma joulukauppa ja talviterassi, Orange Market.

Munakauppa 2.0 avautuu Torikortteleihin – uudenlainen Foodhub tarjoaa lähiruokaa kontaktittomasti29.3.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Pääsiäisviikolla Torikortteleissa aloittaa toimintansa Uudenmaan ruoan Foodhub, joka tuo herkullisen valikoiman lähiruokaa tarjolle aivan Helsingin ytimeen, Senaatintorin laidalle. Munakauppa 2.0 on lähiruoan noutopiste, josta kukin voi noutaa tilaamansa tuotteet täysin kontaktittomasti. Nopeimmat ehtivät tilaamaan vielä pääsiäisherkut suoraan maatiloilta.

Tilanvaltaajat tulevat Torikortteleihin – kokeilussa testataan kivijalan ulottuvuuksia1.2.2021 08:00:00 EET | Tiedote

Helsingin historialliseen keskustaan tulee uutta elämää, kun joukko erilaisia sisällöntuottajia, creatoreita ja vaikuttajia valtaa käyttöönsä Torikortteleiden vapaita liiketiloja aina kuukaudeksi kerrallaan. Kyse on Tilanvaltaajat-kokeilusta, jossa Torikorttelit yhteistyössä markkinointitoimisto PING Helsingin kanssa tutkii kaupunkikeskustan ja kivijalkakaupan kehittämisen haasteita ja mahdollisuuksia yhdistettynä sosiaalisen median kuluttajia liikuttavaan voimaan.