Hiljainen kauneus Ateneumissa ja HOK-Elannon ravintoloissa

Ateneum-Taidemenu on Ateneumin taidemuseon ja kuuden HOK-Elannon ravintolan tarjoama kokonaisvaltainen maku- ja kulttuurielämys. Se sisältää sekä elegantin menun että pääsylipun Ateneumiin, jossa on nähtävillä Hiljainen kauneus – Pohjoismaiden ja Itä-Aasian yhteys -näyttely 6.10. saakka.

Ina Colliander: Kahdeksan päärynää, 1956. Kansallisgalleria / Ateneumin taidemuseo, kok. Sihtola. Kuva: Kansallisgalleria / Hannu Karjalainen. © Kuvasto 2019

Taidemenu on nautittavissa 14.6.–6.10. BBQ Housessa, Belgessä, Casa Largossa, Italossa ja Kaarnassa sekä Salvessa 14.6.–14.8. Jokaisella ravintolalla on oma uniikki, taidolla ja tunteella suunniteltu menu, joka on saanut inspiraationsa Hiljainen kauneus -näyttelystä. Asiakas saa pääsylipun Ateneumiin ravintolasta, mutta voi tutustua näyttelyyn joko ennen ateriaa tai sen jälkeen. Menu on edullisempi S-Etukortilla.

Hiljainen kauneus esittelee Suomen, Ruotsin ja Japanin välistä vuorovaikutusta 1900-luvulla. Esillä ovat maalaukset ja grafiikka rinnakkain keramiikan, tekstiilitaiteen sekä arkkitehtuurin kanssa. Keskeinen lähtökohta on japanilaisen estetiikan ajatus arjen kauneuden arvostamisesta, joka liittyi 1800-luvulla alkaneeseen japonismi-ilmiöön. Yhtenä esimerkkinä japonismin vaikutuksesta taiteessa ja muotoilussa on 1900-luvun alussa esiin noussut pelkistäminen, joka on jatkunut nykypäivään asti.

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

Auto puhtaaksi kolmostien varressa – ABC Hyvinkään autopesu avataan 12.12.11.12.2019 14:15:02 EETTiedote

Hyvinkään ABC:n yhteyteen avataan torstaina 12. joulukuuta nopea ja tehokas autopesu. Kaksiosaisessa autopesussa yhtä ajoneuvoa jo kuivataan kun toista aletaan pestä, minkä ansiosta hallin kapasiteetti on kahdeksan autoa tunnissa, eli 7-8 minuuttia / auto. Autopesun maksimikorkeus on 2,9 metriä ja -leveys 2,5 metriä, joten kohtuullisen isokin auto saa pintansa puhtaaksi ja kiiltäväksi.

HOK-Elanto Triplassa: vahva startti uusille ravintolakonsepteille ja ensimmäiselle keskusta-Prismalle21.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Triplassa rikottiin miljoonan kävijän raja avajaisviikolla ja HOK-Elannolle Tripla on osoittautunut osuvaksi liikepaikaksi. Triplaa varten kehitetyissä ravintolakonsepteissa on käynyt kuhina avajaiskuukauden aikana ja kiireiset ohikulkijat ovat ottaneet kauppakeskuksen nopeimman kaupan Alepan omakseen. Täysin uudenlainen kaupunkikeskustaan sovitettu Prisma on selkeästi vastannut kaupunkilaisten tarpeisiin.