Hiljainen kauneus Ateneumissa ja HOK-Elannon ravintoloissa

Ateneum-Taidemenu on Ateneumin taidemuseon ja kuuden HOK-Elannon ravintolan tarjoama kokonaisvaltainen maku- ja kulttuurielämys. Se sisältää sekä elegantin menun että pääsylipun Ateneumiin, jossa on nähtävillä Hiljainen kauneus – Pohjoismaiden ja Itä-Aasian yhteys -näyttely 6.10. saakka.

Ina Colliander: Kahdeksan päärynää, 1956. Kansallisgalleria / Ateneumin taidemuseo, kok. Sihtola. Kuva: Kansallisgalleria / Hannu Karjalainen. © Kuvasto 2019

Taidemenu on nautittavissa 14.6.–6.10. BBQ Housessa, Belgessä, Casa Largossa, Italossa ja Kaarnassa sekä Salvessa 14.6.–14.8. Jokaisella ravintolalla on oma uniikki, taidolla ja tunteella suunniteltu menu, joka on saanut inspiraationsa Hiljainen kauneus -näyttelystä. Asiakas saa pääsylipun Ateneumiin ravintolasta, mutta voi tutustua näyttelyyn joko ennen ateriaa tai sen jälkeen. Menu on edullisempi S-Etukortilla.

Hiljainen kauneus esittelee Suomen, Ruotsin ja Japanin välistä vuorovaikutusta 1900-luvulla. Esillä ovat maalaukset ja grafiikka rinnakkain keramiikan, tekstiilitaiteen sekä arkkitehtuurin kanssa. Keskeinen lähtökohta on japanilaisen estetiikan ajatus arjen kauneuden arvostamisesta, joka liittyi 1800-luvulla alkaneeseen japonismi-ilmiöön. Yhtenä esimerkkinä japonismin vaikutuksesta taiteessa ja muotoilussa on 1900-luvun alussa esiin noussut pelkistäminen, joka on jatkunut nykypäivään asti.

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 620 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 000 henkilöä.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

HOK-Elannon alkuvuosi 2019: Monipuolisia investointeja uusiin palveluihin16.8.2019 12:06:41 EESTTiedote

HOK-Elanto investoi palveluverkostonsa kehittämiseen alkuvuonna 21,4 miljoonaa euroa. Alepa-ketju laajeni neljällä uudella myymälällä. Tapiolan ja Itäkeskuksen Food Market Herkut kokivat muodonmuutoksen kevään aikana. S-market Vallilassa uudistettiin täysin. Prisma Järvenpää remontoitiin. Uudet ravintolat Amarillo ja Sing & Pore avattiin Helsingin keskustaan. Pienempiä remontteja eri toimipaikoissa tehtiin kolmisenkymmentä.

Kaupunkipyöräilyä edistävä kesäkampanja huipentuu Taiteiden yönä – Hashtagille #AlepaFillART kerätään pyöräillen luotuja taideteoksia27.6.2019 13:21:15 EESTTiedote

Lenkki piirtyy karttasovellukseen kilometri kilometriltä ja pyöräilijästä tulee teoksensa myötä taiteilija. Fillart-kampanja kokoaa sivustolleen pyöräillen luotuja teoksia. Pyöräileville taiteilijoille on luvassa palautetta, sillä Vuoden Graafikko 2013 ja aktiivinen kaupunkipyöräilijä Kasper Strömman kuratoi tunnuksella #AlepaFillART ladattuja kuvia viikoittain läpi kesän.