Hiljainen potilas -menestyskirjailijan uusi murhamysteeri vie kreikkalaismyyttien maailmaan

Neidot (Gummerus) on Alex Michaelidesin kiihkeästi odotettu toinen romaani. Kirjailijan esikoistrilleri Hiljainen potilas (2019) oli maailmalla huikea menestys ja Suomessa se on myynyt jo lähes 30 000 kappaletta.

Edward Fosca on murhaaja. Mariana Andros on siitä täysin varma. Cambridgen karismaattinen kreikkalaisten tragedioiden professori Fosca kylpee kuitenkin niin henkilökunnan kuin oppilaidensa suosiossa. Aivan erityisesti naispuolisten opiskelijoiden salaseuran, joka tunnetaan nimellä Neidot.
Kun yksi Neidoista löydetään murhattuna, Mariana antaa terapeutin osaamisensa poliisin käyttöön. Mutta miksi opettaja kävisi opiskelijansa kimppuun? Ja miksi antiikin legendat tuntuvat kertovan Marianan omaa tarinaa?

"Jumalat juhlivat öisin -fanit menevät taatusti pähkinöiksi Neidoista, Michaelidesin häikäisevästä uutuudesta... Nokkela, koukuttava ja kirjallisesti ansiokas tarina, jossa on unenomaisia viittauksia kreikkalaiseen mytologiaan ja antiikin rituaalimurhiin ja joka vakiinnuttaa Michaelidesille horjumattoman paikan trillerimaailman suvereenina hallitsijana." – Esquire

"Hiljaisen potilaan arvostelumenestyksen jälkeen Michaelides vakiinnuttaa paikkansa aikamme huippukirjailijoiden kastissa uudella romaanillaan, joka on mestarillinen ja piinallisesti lukijaa jännityksessä pitävä keitos kreikkalaista mytologiaa ja veitsenterävää juonenkuljetusta" —Newsweek

Lontoossa asuva Alex Michaelides syntyi ja varttui Kyproksella. Hiljainen potilas (2019) oli hänen esikoisromaaninsa. Se pysytteli New York Timesin bestseller-listalla yli vuoden ja sen oikeudet myytiin ennätyksellisesti 50 maahan. Suomessa Hiljainen potilas on myynyt jo lähes 30 000 kappaletta kaikissa formaateissa yhteensä.

Alex Michaelides: Neidot

alkuteos The Maidens

suomentanut Antti Autio

myös äänikirjana, lukija Ilkka Villi

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:

Pauliina Pietilä, tuottaja, p. 040 779 2942, pauliina.pietila@gummerus.fi

Pauliina Pietilä
Tuottaja
pauliina.pietila@gummerus.fi

PL 1000 / Käenkuja 3 A

Diorin salaisuus on hurmaava romaani muotiluomuksista ja aikansa ahtaita rooleja rikkoneista naislentäjistä19.10.2021 08:12:00 EEST | Tiedote

Australialainen bestseller-kirjailija Natasha Lester kirjoittaa kansainvälisissä menestysromaaneissaan urheista naisista, jotka uhmaavat aikansa ahdasta naiskuvaa. Diorin salaisuus (Gummerus) on unohtumaton tarina toisen maailmansodan aikana vastarintaliikkeeseen kuuluneista naisista, ikuisesta rakkaudesta, sanoin kuvaamattomasta petoksesta ja mittaamattoman arvokkaasta muotileninkien kokoelmasta. Fiktiivisen tarinan taustalla on historiallisia tapahtumia ja henkilöitä: muotisuunnittelija Christian Dior ja hänen sisarensa, keskitysleiriltä selviytynyt vastarintataistelija Catherine Dior sekä joukko naislentäjien pioneereja.

Miten kylmyys vaikuttaa hyvinvointiimme? Kylmä kutsuu on rakkauskirje kylmille vesille ja talvelle14.10.2021 10:35:44 EEST | Tiedote

Toimittaja-tietokirjailija Tiina Torpan Kylmä kutsuu – Hyvinvointia talvesta (Gummerus) kertoo kylmävesiuinnin, hiihdon ja muiden talvilajien sekä viileyden vaikutuksesta ihmisen hyvinvointiin. Samalla kirja ylistää Suomen ilmastoa ja luontoa. Suomi on Torpan mukaan maailman paras kylmävesiuinnin ja talvilajilajien maa, mutta mitä voimme tehdä, jotta nykyisenkaltainen talvi säilyy? Kirja ilmestyy 18.10.

Nuorista lohikäärmeistä kertova Tulisiivet on hauska ja jännittävä fantasiasarja alakouluikäisille – Sen luonut kirjailija Tui T. Sutherland on yksi Soturikissat-menestyssarjan kirjoittajista6.10.2021 13:29:42 EEST | Tiedote

Maailmalla megahitiksi noussut lastenromaanisarja Tulisiivet on koukuttanut monet alakouluikäiset lukemiseen. Sarjan romaaneja on myyty jo yli 14 miljoonaa kappaletta, ja sen pohjalta on tekeillä tv-sarja. Suomeksi ilmestyy tänä syksynä kaksi romaania: Viiden poikasen ennustus ja Puuttuva perillinen. Lasten- ja nuortenkirjailija Tui T. Sutherland on yksi supersuositun Soturikissat-sarjan kirjoittajista Erin Hunter -nimen takana.