Hillevi Mannonen S-Pankin hallituksen jäseneksi

S-Pankin hallitus vahvistuu Hillevi Mannonen aloittaessa hallituksen uutena jäsenenä. Mannosella on monipuolinen kokemus finanssialan tehtävistä niin yksityiseltä kuin julkiselta sektorilta. Hänen nimityksensä syventää etenkin riskienhallintaan liittyvää osaamista S-Pankin hallituksessa.
Hillevi Mannonen

S-Pankin ylimääräinen yhtiökokous on nimittänyt FK, SHV Hillevi Mannosen S-Pankin hallituksen uudeksi, omistajista riippumattomaksi jäseneksi. Yhtiökokous nimitti Mannosen hallitukseen 8.11.2021. S-Pankin hallitus on valinnut Mannosen hallituksen riski- ja tarkastusvaliokunnan jäseneksi.

Hallitus- ja konsultointitehtäviin siirtynyt Mannonen on tehnyt työuransa finanssialalla vakuutusmatematiikan ja riskienhallinnan parissa. Mannonen on toiminut aiemmin muun muassa aktuaari- ja riskienhallintajohtajana työeläkevakuutusyhtiö Ilmarisessa. S-Pankin hallituksen lisäksi Mannonen on myös energiayhtiö Helenin hallituksen jäsen.

”Hillevi Mannosen vahva kokemus riskienhallinasta, finanssialan asiantuntija- ja johtotehtävistä sekä hallitustyöskentelystä antavat hyvät edellytykset jatkolle. Toivotan Hillevin tervetulleeksi hallitukseen”, S-Pankin hallituksen puheenjohtaja Jari Annala sanoo.

“S-Pankki on erittäin kiinnostavassa vaiheessa ja yhtiön strategisena tavoitteena on kasvaa miljoonan aktiivisen asiakkaan pankiksi. Uskon voivani tukea yhtiötä tässä tavoitteessa taustani ja kokemukseni turvin”, Hillevi Mannonen sanoo.

S-Pankki palasi S-ryhmän 100-prosenttiseen omistukseen 5.10.2021, kun Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (SOK) ja S-ryhmän alueosuuskaupat ostivat LähiTapiola Vahinkovakuutuksen, LähiTapiola Henkiyhtiön, LähiTapiolan alueyhtiöiden sekä Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elon osakkeet S-Pankki-konsernin emoyhtiössä S-Pankki Oyj:ssä.

SOK:n ja S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen omistaman S-Pankin hallituksen puheenjohtajana toimii SOK:n liiketoimintaryhmän johtaja Jari Annala ja varapuheenjohtajana Osuuskauppa HOK-Elannon toimitusjohtaja Veli-Matti Liimatainen.

Hallituksen muut jäsenet ovat Leipurin Oyj:n toimitusjohtaja Heli Arantola, yrittäjä Hillevi Mannonen, SOK:n CFO Jorma Vehviläinen ja Osuuskauppa Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto.

Jari Annala, S-Pankin hallituksen puheenjohtaja, +358 50 566 5032, jari.annala@sok.fi

Hillevi Mannonen