Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy

HKL:n johtokunnan päätökset 25.1.2022

HKL:n johtokunnan päätöstiedote on julkaistu HKL:n internetsivulla osoitteessa

Elina Norrena
viestintäpäällikkö
p. 050 412 1941

Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy
00099 Helsingin kaupunki

(09) 310 1071https://kaupunkiliikenne.fi/

Lue lisää julkaisijalta Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy

Runeberginkadulla uusitaan raitiotiekiskoja6.5.2022 10:23:14 EEST | Tiedote

Kaupunkiliikenne Oy uusii raitiotiekiskoja Runeberginkadulla Pohjoisen Hesperiankadun risteyksen läheisyydessä. Raitiotiekiskoja uusitaan noin 25 metrin matkalta. Ratatyö valmistuu toukokuun lopulla. Risteysaluetta ei töiden aikana suljeta liikenteeltä. Raitiotiekiskot ovat elinkaarensa päässä, ja ne on uusittava. Työssä hyödynnetään Runeberginkadun raitioliikennekatkoa. Lisätietoa Runeberginkadun liikennekatkosta HSL:n sivuilla.

Metroliikenne osittain keskeytetty – ratavauriota korjataan parhaillaan28.4.2022 19:34:17 EEST | Tiedote

Metroliikenne on turvallisuussyistä osin keskeytetty Herttoniemen ja Siilitien välillä olevan ratavaurion vuoksi. Metro liikennöi tällä hetkellä keskustasta itään Kulosaareen asti ja välillä Siilitie-Mellunmäki ja Itäkeskus-Vuosaari. Pääkaupunkiseudun Kaupunkiliikenne Oy:n ratakunnossapito on paikalla ja vauriota korjataan parhaillaan. Tällä hetkellä näyttää siltä, että metrorata saadaan yhden raiteen ajoon vielä tämän illan aikana. Kun edellytykset täyttyvät, metroliikenne voidaan käynnistää molemmilla raiteilla nopeusrajoituksin. Kyseessä on radan alla oleva vajoama Herttoniemen ja Siilitien välisellä rata-alueella. Vaurio on todennäköisesti aiheutunut lähistöllä tehtävästä maanrakennustyöstä. Metroliikenteestä ja korvaavista yhteyksistä lisätietoa hsl.fi.