HOK-Elannon Prismat siirtyvät ennätyslaajoihin jouluaukioloihin: auki vuorokauden ympäri koko joulukuun aattoon asti

Kaikki Prismat Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Hyvinkäällä, Järvenpäässä ja Keravalla ovat koko joulukuun jouluaattoon asti auki vuorokauden ympäri.

- Laajojen aukioloaikojen ansiosta ruuhkapiikit ovat viime vuosina tasoittuneet. Vuonna 2020 Prismamme olivat auki ympäri vuorokauden 16.12. alkaen aattoon saakka ja vuonna 2019 joulunalusviikon. Tänä vuonna aloitamme laajat aukiolot historiallisen varhain eli jo 1.12. Se, että oma lähi-Prisma on auki vuorokauden ympäri koko joulukuun, helpottaa ja nopeuttaa asiointia ja niin ruoka- kuin lahjaostoksetkin voi tehdä juuri silloin kuin itselle parhaiten sopii. Ei tarvitse miettiä, onko Prisma auki, Prisman ketjujohtaja Anu Tuomaala HOK-Elannosta kertoo.

Tänä vuonna myös Prismojen kala-, liha- ja valmisruokatiskit eli Ruokatorit ovat auki normaalia pidempään.  Ruokatorit palvelevat joulunalusviikolla eli 20.12. alkaen laajoin aukioloajoin vähintään klo 07-23. Kaaren ja Itäkeskuksen Prismoissa ruokatorit ovat auki vuorokauden ympäri joulunalusviikolla aikavälillä 21.-24.12. ja Prisma Olarissa kala-, liha- ja valmisruokatiski palvelee vuorokauden ympäri 21.-23.12.

Tuoreen kalan suosio on kasvussa ja joulukuussa menekki on vuoden suurinta. Kylmä- ja lämminsavustetut ja graavatut kalat sekä mädit ovat meidän suomalaisten joulupöydissä suuressa roolissa ja kala halutaan tietysti ostaa mahdollisimman tuoreena. Ruokatorin aukioloaika vaikuttaa monella siihen, milloin ruokaostokset voi tehdä ja siksi haluamme vastata myös tähän tarpeeseen. Lisäksi Ruokatorien aukiolo vaikuttaa ruuan verkkokaupan keräilyyn ja joulukuuksi odotamme niihinkin kysyntäpiikkiä, Tuomaala kertoo.

Prismat ovat Suomen suurimpia kauppoja, ja niiden aukiolo vaatii ison määrän henkilökuntaa. Esimerkiksi Suomen suurimmassa Prismassa Helsingin kauppakeskus Kaaressa on joulun aikaan töissä yhden työpäivän aikana eri vuoroissa noin 400 henkeä.

- Työvuorot tehdään tänäkin vuonna tiiviissä yhteistyössä henkilökunnan kanssa. Aiempien kokemusten pohjalta yö- ja juhlapyhävuoroihin on riittänyt runsaasti halukasta henkilökuntaa, Tuomaala kiittää.

Yhteenveto aukioloista:

Keravan, Olarin, Itäkeskuksen, Triplan ja Kaaren Prismat palvelevat aina ympärivuorokautisesti vuoden jokaisena päivänä.

Prismat Hertsissä, Hyvinkäällä, Isossa Omenassa, Sellossa, Malmilla, Viikissä, Järvenpäässä, Tikkurilassa ja Jumbossa avaavat ovensa keskiviikkona 1.12. klo 6 ja sulkevat ne seuraavan kerran jouluaattona 24.12. klo 18. Joulupäivänä 25.12. nämä Prismat ovat avoinna klo 10-21. Tapaninpäivänä palataan normaaliin 6-24 aukioloon.

• 1.12. klo 06:00 - 24.12. klo 18:00 kaikki Prismat avoinna 24h
  • 24.12. klo 00-18
  • 25.12. klo 10-21
  • 26.12. normaaliaukiolo 06-24
  • 24h Prismat palvelevat 24/7 läpi joulun

Ruokatorit (HUOM. minimiaukiolot. Prisma-kohtaiset poikkeamat mahdollisia)

• ma 20.12. - 23.12. klo 7-23, Prisma Kaaren ja Itäkeskuksen Ruokatorit 24/7. Prisma Olarissa kala-, liha- ja valmisruokatiski palvelee vuorokauden ympäri 21.-23.12.
  • 24.12. klo 7-18
  • 25.12. klo 10-18
  • 26.12. klo 10-18

S-ryhmän suurin alueosuuskauppa HOK-Elanto omistaa Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Hyvinkäällä, Järvenpäässä ja Keravalla yhteensä 14 Prismaa.

HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 630 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 500 henkilöä.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikenneasemia ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 300.

Prisma Hyvinkää saa uuden ilmeen ja valikoima monipuolistuu – myymälä palvelee koko uudistuksen ajan11.7.2022 07:49:00 EEST | Tiedote

Hyvinkäällä kauppakeskus Willan yhteydessä sijaitseva, vuonna 2001 avattu Prisma uudistuu tänä syksynä entistä nykyaikaisemmaksi ja monipuolisemmaksi. Laajan myymälämiljöön päivityksen ohella myymälän tuotevalikoima kasvaa ja Ruokatorilta voi jatkossa napata mukaansa muun muassa sushia, kanansiipiä ja paikan päällä savustettua kalaa. Asiakkaiden käyttöön saadaan lisäksi toivottu Kerää & Skannaa -palvelu.

Nopea suurteholataus onnistuu nyt myös Helsingin keskustassa – ABC-latausverkosto laajenee voimakkaasti pääkaupunkiseudulla29.6.2022 09:17:00 EEST | Tiedote

Sähkö- ja hybridiautojen latauspistetarjonta kasvaa voimakkaasti HOK-Elannon toimialueella vuoden 2022 aikana. Jo kesäkuun lopussa Helsingin keskustassa päästään nauttimaan parannetusta latauspisteinfrasta, kun auton voi jatkossa ladata uudella Bulevardin S-marketin yhteydessä sijaitsevalla ABC-latausasemalla. Autoilijoiden käytössä kyseisellä latausasemalla on yhteensä kuusi suurteholatauspistettä, joissa lataus onnistuu nopeimmillaan minuuteissa, sekä kaksi AC-peruslatauspistettä.

HOK-Elanto toimitti viime vuonna lähes miljoona ruoan verkkokauppatilausta – näillä alueilla verkkokauppa vetää eniten21.6.2022 07:09:00 EEST | Tiedote

Ruoan verkkokauppa on ollut vahvassa kasvussa jo yli kahden vuoden ajan. Vuonna 2021 HOK-Elannon asiakkaat tekivät lähes miljoona ruoan verkkokaupan tilausta ja myynti harppasi 53 prosenttia edellisvuodesta siivittäen HOK-Elannon ruoan verkkokaupan markkinajohtajaksi alueellaan. Tarkempi katsaus HOK-Elannon myyntidataan osoittaa, että ruoan verkkokaupan käyttö korostuu etenkin pientalovaltaisilla alueilla ja lapsiperheiden keskuudessa.