HOK-Elannon vaalien ehdokasnumerot arvottiin

HOK-Elannon edustajiston vaalien ehdokkaat ovat saaneet numeronsa. Ehdokkaita vaaleissa on 1 237, ehdokaslistoja on 26 ja vaaliliittosopimuksia on tehty kuusi.

HOK-Elannon edustajiston vaaleissa 26.3.-6.4.2020 valitaan Suomen laajimmin omistetun yrityksen ylin päättävä elin. 60-jäsenisen edustajiston toimikausi on neljä vuotta.

Ehdokkaiden nimet ja numerot löytyvät osoitteesta osuuskauppavaalit.fi/hok-elanto

Äänioikeutettuja on yli 630000. Mitä aktiivisemmin äänestetään eli mitä korkeammaksi äänestysprosentti nousee, sitä paremmin uuden edustajiston kokoonpano vastaa HOK-Elannon laajaa asiakasomistajakuntaa. Edellisissä vaaleissa vuonna 2016 äänestysprosentti oli 26.

HOK-Elanto tarjoaa nyt jo neljättä kertaa mahdollisuuden nettiäänestämiseen. Vuonna 2016 nettivaihtoehdon valitsi lähes puolet äänestäneistäVaalikone avataan äänestäjille 24.3.2020 osoitteessa osuuskauppavaalit.fi/hok-elanto. Sivustolta pääsee äänestämään 26.3. kello 9.

Oheisessa liitteessä ehdokaslistojen nimet, ehdokasmäärät ja -numerot sekä vaaliliitot.

talousjohtaja Laura Oja, puh. 010 76 60300, laura.oja@sok.fi
viestintäpäällikkö Katri Karsi, puh. 010 76 60591, katri.karsi@sok.fi

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

DOKUMENTTI ”294” ON KIITOS KORONAKRIISIN ETULINJAN TYÖNTEKIJÖILLE26.5.2020 09:08:02 EESTTiedote

294 on Dome Karukosken ohjaama lyhytdokumentti suomalaisen ruokakaupan henkilökunnasta koronakriisin aikaan keväällä 2020. Dokumentin on tilannut HOK-Elanto kunnianosoituksena ja kiitoksena kaikille niille etulinjassa työskenteleville ammattilaisille, jotka pitävät arkemme pyörimässä kaupoissa, terveydenhuollossa ym. Dokumentin nimi 294 tulee tutkimuksesta*), jonka mukaan myymälän kassa on Suomen 294. arvostetuin ammatti.