HOK-Elanto avaa kesäkuussa yli 60 ravintolaa

HOK-Elanto avaa ensimmäisessä aallossa 1. kesäkuuta 17 ravintolaa eri puolilla toimialuettaan. Tiistaina 2.6. avautuvat 18 ravintolan ovet. Kesäkuun loppuun mennessä avataan vielä kolmisenkymmentä ravintolaa.

HOK-Elannon ravintolahenkilökunta on ollut kaupan alan töissä tähän asti koronakriisin ajan.
- Ketään ei siis jouduttu lomauttamaan, ja viestit kentältä ovat olleet positiivisia, mutta kyllä siellä ymmärrettävästi jo kaivataan takaisin omiin töihin. Hyvä fiilis huokuu joka suunnalta, HOK-Elannon ravintoloiden toimialajohtaja Henriikka Puolanne kertoo.

- Nyt odotamme innolla asiakkaiden paluuta ja panostamme konkreettisten turvallisuustekijöiden kautta myös turvallisuudentunteen luomiseen. Lähdetään liikkeelle siitä, kun asiakas astuu sisään (terveenä, ei edes nuhaisena), miten otamme vastaan ja tarjoamme käsidesimahdollisuuden. Jatkossa ohjaamme asiakkaat pöytiin kaikissa ruokaravintoloissamme. Katamme pöydät vasta asiakkaan saavuttua ennen pöytään ohjausta. Eli astiat, aterimet ja servietit tuodaan pöytään vasta kun niitä tarvitaan, Puolanne luettelee.

Turvavälien noudattamisesta muistutetaan baaritiskeillä ja sitä ohjeistetaan tarvittaessa. Ruokaravintoloissa turvaväleistä huolehditaan pöytien sijoittelulla ja opasteilla.
- Henkilömäärän rajoittaminen on ravintolahenkilökunnalle tuttua puuhaa, koska se liittyy vahvasti anniskelulainsäädäntöön. Aukioloaikarajoitus tuntuu turhan tiukalta, mutta sillä nyt mennään ja kun kaikki hoituu mallikkaasti, uskon, että rajoituksia höllennetään. Siitä olen tyytyväinen, että näitä sääntöjä ja ohjeita ei ole naulattu mihinkään tiettyyn päivämäärään, vaan tilannetta seurataan ja ohjeita muutetaan tarpeen mukaan, Puolanne toteaa.

HOK-Elannon ravintoloissa:
- Asiakkaita ohjataan maksamaan kortilla, mieluiten lähimaksulla.
- Ei itsepalvelua; esim. kahvi ja tee annostellaan asiakkaille valmiiksi myös lounasaikaan.
- Ruokaa myydään mukaan kaikista ruokaravintoloista.
- Kaupoista tutut suojapleksit asennetaan ainakin kahviloiden kassapisteisiin.

Maanantaina 1.6. avautuvat:
Kappeli, Vltava, ABC Hyvinkää, Deli ja Fafa´s Pohjois-Tapiola, Hesburger Sello, Kittys´s, Oluthuone Ratamo, Pickwick Kaivokatu, Praha, Rotterdam, Sailor´s, SPA Iso Omena, Ale Pub Hyvinkää, Willam K Kurvi, William K Leppävaara ja Ølhus Køpenhavn.

Tiistaina 2.6. avautuvat:
Casa Largo, Chico´s Viikki, Fafa´s Hertsi, Coffee House Iso Omena, Jumbon ravintolat (paitsi Fafa´s), Jyväset Martinlaaksossa ja Myllypurossa, Kauppakeskus Kaaren ravintolat, Amarillo Aleksanterinkatu, Amarillo Hyvinkää, Tapas Barcelona, Salve, Fredde´s ja Zetor.

Juhannuksen alusviikon ja sen jälkeisen viikon avauksia suunnitellaan. Tiedot päivittyvät osoitteessa raflaamo.fi

Toimialajohtaja Henriikka Puolanne, p. 010 76 60642
Aluejohtaja Satu Rytkönen, p. 010 76 60647
etunimi.sukunimi@sok.fi

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

S-market Sokos Helsinki koki täydellisen muodonmuutoksen – uusi ruokakulma avautuu6.8.2020 11:02:00 EESTTiedote

Lattiasta kattoon uudistettu S-market Sokos Helsinki viettää avajaisiaan torstaina 6.8. ja hyppää kesän remontin jälkeen kertaheitolla uuteen aikaan. Kaikki pääkaupunkiseudun S-marketit uudistetaan ja Sokos Helsingin myymälä on uudistuksista laajimpia. Myymälä aloittaa myös uudenlaisen yhteistyön hävikkiruoka-aineiden hyödyntämiseksi yläkerran Happy Farmer -ravintolaperheen kanssa.

Uusi ravintolakonsepti avautuu legendaariseen Sokoksen taloon Helsingissä – hyödyntää annoksissaan ruokakaupan ruokahävikkiä6.8.2020 11:00:00 EESTTiedote

Happy Farmer -ravintolaperhe käyttää muun muassa Sokoksen alakerran S-marketin ylijäämäraaka-aineita ruokiensa valmistuksessa. Ensimmäisessä vaiheessa tiloihin aukeaa 6. elokuuta Coffee Bar & Wine sekä Kitchen & Bakery. Ensi vuoden alussa Happy Farmer -perhe laajenee vielä uudella ravintolalla, joka avautuu nykyisen Casa Largon tiloihin.

HOK-Elannolta merkittävä investointi legendaariseen Sokoksen taloon – Uusi ravintolaperhe avautuu Helsingin parhaalle paikalle6.8.2020 11:00:00 EESTTiedote

Happy Farmer -ravintolaperhe käyttää muun muassa Sokoksen alakerran S-marketin hävikkiraaka-aineita ruokiensa valmistuksessa. Ensimmäisessä vaiheessa tiloihin aukeaa 6. elokuuta Coffee Bar & Wine sekä Kitchen & Bakery. Ensi vuoden alussa Happy Farmer -perhe laajenee vielä uudella ravintolalla, joka avautuu nykyisen Casa Largon tiloihin.