HOK-Elanto avaa kesäkuussa yli 60 ravintolaa

HOK-Elanto avaa ensimmäisessä aallossa 1. kesäkuuta 17 ravintolaa eri puolilla toimialuettaan. Tiistaina 2.6. avautuvat 18 ravintolan ovet. Kesäkuun loppuun mennessä avataan vielä kolmisenkymmentä ravintolaa.

HOK-Elannon ravintolahenkilökunta on ollut kaupan alan töissä tähän asti koronakriisin ajan.
- Ketään ei siis jouduttu lomauttamaan, ja viestit kentältä ovat olleet positiivisia, mutta kyllä siellä ymmärrettävästi jo kaivataan takaisin omiin töihin. Hyvä fiilis huokuu joka suunnalta, HOK-Elannon ravintoloiden toimialajohtaja Henriikka Puolanne kertoo.

- Nyt odotamme innolla asiakkaiden paluuta ja panostamme konkreettisten turvallisuustekijöiden kautta myös turvallisuudentunteen luomiseen. Lähdetään liikkeelle siitä, kun asiakas astuu sisään (terveenä, ei edes nuhaisena), miten otamme vastaan ja tarjoamme käsidesimahdollisuuden. Jatkossa ohjaamme asiakkaat pöytiin kaikissa ruokaravintoloissamme. Katamme pöydät vasta asiakkaan saavuttua ennen pöytään ohjausta. Eli astiat, aterimet ja servietit tuodaan pöytään vasta kun niitä tarvitaan, Puolanne luettelee.

Turvavälien noudattamisesta muistutetaan baaritiskeillä ja sitä ohjeistetaan tarvittaessa. Ruokaravintoloissa turvaväleistä huolehditaan pöytien sijoittelulla ja opasteilla.
- Henkilömäärän rajoittaminen on ravintolahenkilökunnalle tuttua puuhaa, koska se liittyy vahvasti anniskelulainsäädäntöön. Aukioloaikarajoitus tuntuu turhan tiukalta, mutta sillä nyt mennään ja kun kaikki hoituu mallikkaasti, uskon, että rajoituksia höllennetään. Siitä olen tyytyväinen, että näitä sääntöjä ja ohjeita ei ole naulattu mihinkään tiettyyn päivämäärään, vaan tilannetta seurataan ja ohjeita muutetaan tarpeen mukaan, Puolanne toteaa.

HOK-Elannon ravintoloissa:
- Asiakkaita ohjataan maksamaan kortilla, mieluiten lähimaksulla.
- Ei itsepalvelua; esim. kahvi ja tee annostellaan asiakkaille valmiiksi myös lounasaikaan.
- Ruokaa myydään mukaan kaikista ruokaravintoloista.
- Kaupoista tutut suojapleksit asennetaan ainakin kahviloiden kassapisteisiin.

Maanantaina 1.6. avautuvat:
Kappeli, Vltava, ABC Hyvinkää, Deli ja Fafa´s Pohjois-Tapiola, Hesburger Sello, Kittys´s, Oluthuone Ratamo, Pickwick Kaivokatu, Praha, Rotterdam, Sailor´s, SPA Iso Omena, Ale Pub Hyvinkää, Willam K Kurvi, William K Leppävaara ja Ølhus Køpenhavn.

Tiistaina 2.6. avautuvat:
Casa Largo, Chico´s Viikki, Fafa´s Hertsi, Coffee House Iso Omena, Jumbon ravintolat (paitsi Fafa´s), Jyväset Martinlaaksossa ja Myllypurossa, Kauppakeskus Kaaren ravintolat, Amarillo Aleksanterinkatu, Amarillo Hyvinkää, Tapas Barcelona, Salve, Fredde´s ja Zetor.

Juhannuksen alusviikon ja sen jälkeisen viikon avauksia suunnitellaan. Tiedot päivittyvät osoitteessa raflaamo.fi

Toimialajohtaja Henriikka Puolanne, p. 010 76 60642
Aluejohtaja Satu Rytkönen, p. 010 76 60647
etunimi.sukunimi@sok.fi

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

DOKUMENTTI ”294” ON KIITOS KORONAKRIISIN ETULINJAN TYÖNTEKIJÖILLE26.5.2020 09:08:02 EESTTiedote

294 on Dome Karukosken ohjaama lyhytdokumentti suomalaisen ruokakaupan henkilökunnasta koronakriisin aikaan keväällä 2020. Dokumentin on tilannut HOK-Elanto kunnianosoituksena ja kiitoksena kaikille niille etulinjassa työskenteleville ammattilaisille, jotka pitävät arkemme pyörimässä kaupoissa, terveydenhuollossa ym. Dokumentin nimi 294 tulee tutkimuksesta*), jonka mukaan myymälän kassa on Suomen 294. arvostetuin ammatti.

Pääkaupunkiseudun Prismat laajentavat aukioloaikojaan ja Alepa lisää 24h-myymälöiden määrää27.4.2020 09:30:00 EESTTiedote

Korona-aika on saanut asiakkaat hyödyntämään entistä enemmän kauppojen hiljaisempia aamu- ja ilta-aikoja ostosten tekemiseen. Pääkaupunkiseudun Prismat laajentavat aukioloaikojaan tunnilla aamusta ja illasta. Myös yhä useampi Alepa-ketjun myymälä palvelee ympäri vuorokauden. Pääkaupunkiseudulla toimiva HOK-Elanto haluaa tarjota joustavampia vaihtoehtoja asioinnille.