HOLLYWOOD-TÄHTI JOHN MALKOVICHIN TURUN VIERAILU SIIRTYY VUOTEEN 2022 - Ensi vuonna nähdään maailmanluokan näyttämöteos ”The Infernal Comedy”

Turun musiikkijuhlien ohjelmistoon 21.11.2021 suunniteltu näyttelijä John Malkovichin tähdittämä spektaakkeli ”Just call me God – A Dictator`s Final Speech” joudutaan perumaan tältä vuodelta. Huippuvierailu saadaan kuitenkin toteutettua osana ensi vuoden musiikkijuhlia 6.8.2022 klo 19 teoksella ”The Infernal Comedy: Confessions of a serial killer”. Esityksen sisällön vaihtumisesta huolimatta, aiemmin ostetut ja varatut liput käyvät uuteen ajankohtaan sellaisenaan.

All Photos © by Olga Martschitsch

Hollywood-näyttelijä, ohjaaja ja tuottaja John Malkovichin tähdittämän produktion Turun vierailu siirtyy vajaalla vuodella eteenpäin. Syynä ovat koronavirusepidemian aiheuttamat aikataulumuutokset Malkovichin parhaillaan työstämän elokuvan kuvausaikatauluihin. Huippuvierailu saadaan kuitenkin toteutettua 6.8.2022 ohjelman vaihduttua: The Infernal Comedy nähtiin Turussa jo 2010, jolloin siitä muodostui suuri yleisömenestys ja Malkovich haluaakin tuoda nimenomaan tämän näytelmän osaksi ensi vuoden musiikkijuhlia.

Teoksen pohjana on tositapahtumiin perustuva tarina sarjamurhaaja, naistenmies ja kirjailija Jack Unterwegeristä (roolissa Malkovich), joka kiinniottoa paetessaan syöksyy vääjäämättä kohti omaa tuhoaan. Näytelmän kaksi naista, upeat sopraanot (nimetään myöhemmin) esittävät Gluckin, Vivaldin, Haydnin, Mozartin, Beethovenin, Boccherinin ja Weberin aarioita, jotka aitoon barokkioopperan tyyliin kertovat Unterwegerin tunnetiloista. Orkesterina toimii Itävallan johtaviin vanhan musiikin yhtyeisiin kuuluva Wiener Akademie -orkesteri kapellimestarinaan ohjaajanakin tunnettu Martin Haselböck.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että pystyimme varmistamaan maailmantähden vierailun uuteen ajankohtaan ja saamme Malkovichin sekä Wiener Akademien orkesterin vieraaksemme jo ensi vuoden Musiikkijuhlille”, iloitsee Turun musiikkijuhlien toimitusjohtaja Liisa Ketomäki. ”The Infernal Comedy on produktiotiiminsä näyttävin teos, joka yhdistelee taitavasti tarinankerrontaa ja barokkityylistä oopperaa, Malkovichin ensiluokkaista näyttelijäntyötä unohtamatta. Näytös tulee olemaan yleisölle jälleen huikea elämys”.

Alkuperäiseen näytökseen 18.11.2021 aiemmin ostetut liput käyvät sellaisenaan siirrettyyn esitykseen. Mikäli uusi esitysajankohta 6.8.2022 ei ole sopiva, rahat palautetaan asiakkaalle. Ostetuista lipuista hyvitetään lipunhinta (ei palvelu- tai toimitusmaksuja). Liput voi myös halutessaan vaihtaa Turun musiikkijuhlien lahjakorttiin. Hyvitykset esityksen osalta on haettava viimeistään 30.11.2021.

Hyvityslahjakortti käy maksuvälineenä Lippupisteen täyden palvelun myyntipisteissä (ei R-kioskeilla tai verkkokaupassa) ja se on voimassa 31.12.2022 asti. Täyden palvelun myyntipisteet löytyvät Lippupisteen verkkosivuilta: https://www.lippu.fi/help/outlets/

Hyvityksistä tulee laittaa viestiä Lippupisteelle osoitteeseen asiakaspalvelu@lippu.fi tai soittaa numeroon 0600 900 900 (2e/min+pvm). Viestistä tulee käydä ilmi postiosoite sekä alkuperäisten lippujen lippunumerot tai muu yksilöivä tieto, esim. tilausnumero.

Rahanpalautusta voi hakea myös tästä linkistä https://web.lippu.fi/palautus tai palauttamalla liput postitse yhteystietoineen ja tilinumeroineen osoitteeseen:

Lippupiste Oy / ”Tapahtuman nimi” palautus
Kansikatu 5

Ostetuista lipuista hyvitetään lipunhinta (ei palvelu- tai toimitusmaksuja).

Palautusten maksamisessa on tällä hetkellä suuren määrän vuoksi viiveitä.

Turun musiikkijuhlien taiteellisena johtajana toimii kapellimestari Klaus Mäkelä.

Turun musiikkijuhlien lipunmyynnistä vastaa lippu.fi sekä Lippupisteen täyden palvelun myyntipisteet (Turussa Stockmann, K-Citymarket Ravattula, Länsikeskus ja Skanssi sekä Itäharjun, Länsikeskuksen ja Tampereentien Prismat), R-kioskit sekä Kauppatorin Monitori.

Lippupisteen myyntipalvelu ja ostamisen neuvonta:
MA-LA klo 9-19
+358 (0)600 900 900 (2€/alk.min+mpm/pvm)

KAUPPATORIN MONITORI

MA-PE klo 9-18 ja LA klo 10-15
Aurakatu 8 | KOP-kolmio, 20100 Turku

Monitorin matkailuneuvonnassa maksutapoina toimivat maksukortti, käteinen, lahjakortit sekä Tyky-ranneke. Muut maksutavat, kuten Smartum ja Virikesetelit, toimivat Lippupisteen täyden palvelun myyntipisteissä.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Toimitusjohtaja Liisa Ketomäki
puh: 040 740 6200
sähköposti liisa.ketomaki@tmj.fi

Åbo cellotävling flyttas till sensommaren21.1.2022 14:05:00 EET | Tiedote

Åbo cellotävling flyttas från februari till slutet av sommaren. Ny tidpunkt är 26.8.–2.9.2022. Orsaken är det pågående coronavirusläget. De restriktioner Regionförvaltningsverket i Sydvästra Finland fastställt för offentliga tillställningar är för tillfället i kraft till 29.1 och just nu är offentliga tillställningar förbjudna. Med tanke på tävlingsarrangemangen måste beslutet om att flytta tävlingen fattas nu, då under en månad återstår till planerad tävlingsstart. Dessutom är publikens medverkan av yttersta vikt för att arrangera tävlingen. Därför finns inga planer på att förverkliga tävlingen i strömmad form utan publik. ”Det är förstås tråkigt att flytta tävlingen, men vi är glada och tacksamma gentemot alla våra samarbetspartners över att vi lyckats hitta en ny tidpunkt för tävlingen. De tävlande får nu förbereda sig i lugn och ro”, konstaterar Erkki Lahesmaa, ordförande för Åbo cellotävlings tävlingskommitté. Ytterligare information: Liisa Ketomäki, tävlingssekreterar, Åbo cellot

Turun sellokilpailut siirtyvät loppukesään21.1.2022 14:05:00 EET | Tiedote

Turun sellokilpailut siirretään helmikuulta loppukesään. Uusi ajankohta on 26.8.–2.9.2022. Syynä on jatkuva koronavirustilanne. Lounais-Suomen AVI:n yleisötilaisuusrajoitukset ovat tällä hetkellä voimassa 29.1. asti. Tällä hetkellä yleisötilaisuudet on kielletty. Kilpailun järjestämisen kannalta päätös siirtämisestä on tehtävä kuitenkin nyt, alle kuukausi ennen kilpailun suunniteltua alkamisajankohtaa. Lisäksi yleisön mukana oleminen on kilpailun järjestämiselle ensiarvoisen tärkeää. Tästä syystä kilpailua ei suunnitella toteutettavaksi ilman yleisöä striimaustoteutuksena. ”Kilpailun siirtäminen on tietysti ikävää, mutta olemme iloisia ja kiitollisia kaikille yhteistyökumppaneillemme siitä, että uusi ajankohta pystyttiin löytämään. Kilpailijat pääsevät nyt rauhassa valmistautumaan”, toteaa Turun sellokilpailujen kilpailutoimikunnan puheenjohtaja Erkki Lahesmaa. Lisätietoja: Liisa Ketomäki, kilpailusihteeri, Turun sellokilpailut 040 740 6200, liisa.ketomaki@tmj.fi Erkki Lahesmaa, kilpai

Åbo musikfestspel flyttar gästspelet med Franco Fagioli och Basels kammarorkester till juli 202316.11.2021 10:30:00 EET | Tiedote

Åbo musikfestspel flyttar konserten med kontratenoren Franco Fagioli och Basels kammarorkester från januari 2022 till juli 2023. Orsaken är den osäkerhet det rådande coronavirusläget förorsakar. Den inplanerade konserten med norska Vertavo-stråkkvartetten i februari inhiberas. Konserterna som förverkligas med finländska krafter under slutet av 2021 förverkligas som sådana.

HOLLYWOOD STAR JOHN MALKOVICH’S TURKU VISIT POSTPONED TO 2022 - Next year we will see the return of The Infernal Comedy4.10.2021 10:00:00 EEST | Press release

We regret to announce the cancellation of Just call me God – A Dictator’s Final Speech with film star John Malkovich, scheduled for the Turku Music Festival on 21 November 2021. However, we are happy to have been able to reschedule his guest appearance for next year’s Festival in The Infernal Comedy: Confessions of a serial killer. The performance will take place on 6 August 2022 at 19.00, and despite the change of repertoire the tickets sold for this autumn’s performance will be honoured as is at the rescheduled event.